Beantwoord

Wat is het voordeel van een zakelijk abonnement ?

  • 28 April 2017
  • 2 reacties
  • 11518 keer bekeken

Ik ben ca 2 jaar geleden overgestapt van een particulier naar een zakelijk abonnement omdat ik op dat moment voor mijn werk een vast IP adres nodig had op mijn telefoon, en dat bij een particulier abonnement niet mogelijk was.

Nou ben ik overgestapt omdat volgens de standaard overzichten er geen verschillen blijken te zijn maar in de praktijk lijk ik hier alleen maar nadelen van te ervaren. (die niet worden aangegeven)

Zo hebben wij thuis ook alles in 1 maar krijg ik nu omdat ik een zakelijke gebruiker ben:
-Geen dubbele MB’s
-Geen 5 euro korting
-Geen spotify premium
-Geen mogelijkheid om MB’s bij te kopen Maar moet ik daar extra voor bijbetalen per MB.
-Geen mogelijkheid meer om het internet te stoppen bij een te hoog verbruik, en dat het dan door gaat op een lagere snelheid. Dus bij een foutje kunnen er zomaar een paar 100 euro extra in rekening gebracht gaan worden.
-Geen mogelijkheid tot het delen van de MB's
-Geen extra TV zenders.

Nou is dit wellicht een wat negatieve opsomming en zijn dit de punten die ik zelf ervaren heb maar al zoekende naar de voordelen kon ik die niet echt vinden, en hoop ik dat jullie die mij wellicht kunnen vertellen .
icon

Beste antwoord door SjorsK 28 April 2017, 13:51

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het zit voornamelijk in de extra opties en een stukje veiligheid, de zakelijke abonnementen zijn op een dergelijke manier ingericht dat het zakelijke risico dat je loopt tot een minimum beperkt wordt. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om de bundels te delen met alle medewerkers.

Mijn advies is:
Als kosten belangrijker zijn dan een Service Level Agreement(SLA), ga dan voor de privé abonnementen. Als je afhankelijk bent van de dienstverlening en niet het risico wilt nemen om voor een langere termijn zonder diensten te zitten kan je het beste een goede SLA afnemen waardoor je gegarandeerd bent van de continuïteit.

In de SLA worden onderwerpen zoals oplostermijnen van storingen besproken en de kosten voor het verlies van omzet op zich zal neme als de desbetreffende oplostermijn/uptime garantie wordt overschreden. Met een privé abonnement zal dit risico volledig voor de contractant zijn.

Stel dat je een groter bedrijf bent kan je ook het beste voor een zakelijk abonnement gaan gezien je dan toegang hebt tot selfservice voor al je gebruikers - Dit is niet mogelijk met een privé abonnement.

Meer over de extra opties hier:
https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties.htm

Meer over de voorwaarden van een zakelijk abonnement:
https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/zakelijk/mobiel-bellen-en-internet.htm

Voorwaarden privé abonnement:
https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/prive/mobiel-bellen.htm
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen heren,

Het is aan de late kant (waarvoor excuses), maar ook nog even een reactie van mijn kant.
Allereerst wil ik Sjors bedanken voor zijn uitgebreide en zeer duidelijke reactie. Dit zijn precies de verschillen en de afweging die onze klanten maken voor de keus voor een consumenten abonnement of een zakelijk abonnement. Een kleine toevoeging op dit verhaal is dat u (Ikkez) in dit geval een vast IP adres nodig heeft voor de zaak en het klopt dat deze alleen bij een zakelijk abonnement geleverd wordt.

Nu wil ik natuurlijk graag kijken naar de meest passende en voordelige oplossing voor u. Ik wil daarom graag ook even naar uw huidige abonnementen kijken om te zien of ik hier een betere/voordeligere optie voor heb. Het is namelijk altijd zonde als er kortingen vervallen.

Middels deze link kunt u mij een privébericht sturen met uw postcode en huisnummer, klantnummer van uw abonnement, naam van de contractant, telefoonnummer en de laatste 4 cijfers van de IBAN.

Reageer