Beantwoord

Wie regelt nu wat tijdens het oversluiten van abonnementen?

  • 26 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 134 keer bekeken

Begin dit jaar werd ik gebeld door een KPN medewerker. Volgens zijn zeggen zou mijn contract bij de andere provider aflopen en zou overstappen naar KPN mij maandelijks een flink voordeel gaan opleveren. Ik betaalde erg veel en zag geen reden om daar niet op in te gaan. Nu een ruim halfjaar verder kom ik erachter dat ik voor twee abonnementen loop te betalen. En blijkt nu dat ik hiermee zo'n €450,- over de balk heb gesmeten. KPN die de verhuizing op gang zou brengen zegt nu dat ik zelf zorg had moeten dragen voor de beëindiging van het contract bij Vodafone en verwijst mij naar Vodafone om mijn verspilde geld terug te vragen, Vodafone zegt daarop dat KPN mij nog geen abonnement mocht verkopen en stuurt mij weer terug. KPN blijft stellig, en zoals meestal het geval, de consument zal bloeden. Is er nog uitkomst ?of wordt het mijn beklag doen bij de consumentenbond, waarbij ik denk erg sterk te staan.
icon

Beste antwoord door Lindsay 30 augustus 2017, 18:02

Hoi Edwin,

Bedankt voor je reactie en wat superfijn dat deze Vodafone medewerker de fout heeft gespot!! Goed om te horen dat het toch hetzelfde nummer is en dat het alleen om een fout in het Vodafone systeem gaat (vooral dat die fout nu wordt hersteld natuurlijk). 😄

Ik kan me de frustratie uw periode in 'provider limbo' goed voorstellen en zeker vergeven. U kunt ook altijd weer bij ons terecht als u nog eens ergens tegenaan loopt (al hopen we natuurlijk van niet).😉
Op onze Indexpagina vindt u ook een lijst met handige topics!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Edwin,

Bedankt voor je reactie en wat superfijn dat deze Vodafone medewerker de fout heeft gespot!! Goed om te horen dat het toch hetzelfde nummer is en dat het alleen om een fout in het Vodafone systeem gaat (vooral dat die fout nu wordt hersteld natuurlijk). 😄

Ik kan me de frustratie uw periode in 'provider limbo' goed voorstellen en zeker vergeven. U kunt ook altijd weer bij ons terecht als u nog eens ergens tegenaan loopt (al hopen we natuurlijk van niet).😉
Op onze Indexpagina vindt u ook een lijst met handige topics!
Je vermoeden klopt deels, 2 abonnementen actief (dus waar je beiden mee kunt bellen dat gaat niet)
Geschrokken van je vraag heb ik ook nog even gekeken en gebeld met Vodafone om vast te stellen of het daadwerkelijk hetzelfde nummer betreft. Maar dat bleek "gelukkig" wel het geval.
Maar wat nu ook het geval blijkt, al vertelde een andere medewerker van Vodafone mij verleden week nog dat ik te maken had met een doorlopend contract en een afkoopsom, verteld de medewerker van vandaag mij direct dat er dus een fout zit in het Vodafone systeem en dat het aanhouden van de overeenkomst met daarbij de doorlopende rekeningen onterecht waren en dat zij dat nu dus wel gaan oplossen.

Opmerkelijk blijft natuurlijk dat ik zowel bij Vodafone én bij KPN ook medewerkers heb gesproken die mij beiden snel wisten te vertellen dat ik nalatig was geweest, wat mij die alleen instemde met een voorstel behoorlijk was stress bezorgde.

Het maakt dus terdege uit wie je de bewuste dag helpt.
Het lijkt opgelost en ik hoop dat je mijn boosheid begrijpt en kunt vergeven.

Groet, Edwin
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Telekomkommer

Bedankt voor uw privé bericht! Ik zie dat er inderdaad nog een abonnement staat op ********89. Is dit een ander nummer dat het nummer bij Vodafone? Naar mijn weten is het niet mogelijk om 2 abonnementen actief te hebben bij dezelfde provider op hetzelfde nummer.

Klopt mijn vermoeden?
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Telekomkommer,

Ik heb uw topic op het consumenten forum ook even bekeken (bedankt @SjorsK😄)
Wat een verhaal! Ik wil graag uitpluizen wat er allemaal is voorgevallen.

Zou u mij een privé bericht willen sturen met het 06-nummer? En van mij ook de vraag: heeft u overstapservice?
Reputatie 7
Badge +6
Goed om te zien dat je ook op het zakelijke forum een topic hebt aangemaakt! Ik heb al met je gesproken via dit topic.

Als je van de overstap service gebruik hebt gemaakt verwacht dan is KPN verantwoordelijk voor het opzeggen, mits je contract bij vodafone verlopen is.

Gezien de complexiteit en de geschiedenis van het probleem lijkt het mij echter een goed dee dat een KPN moderator de situatie gaat nakijken.

Reageer