Beantwoord

Wisselgesprek werkt niet meer

  • 4 september 2017
  • 32 reacties
  • 14724 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds enige tijd kan ik met mijn iPhone geen wisselgesprek meer ontvangen.
Deze staan zowel online als op de telefoon "aan". Op advies van jullie klantenservice hebben wij ook al eens de simkaart in een andere telefoon gezet om te kijken of hierbij het wisselgesprek het wel deed.
Dit is niet het geval.
Ook is de optie *43# al geprobeerd.

Wat kan ik doen om het wisselgesprek op mijn telefoon met mijn account bij KPN weer werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Mariette
icon

Beste antwoord door Rick S. 3 januari 2018, 10:06

Goedemorgen @bart1510,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum & de beste wensen voor 2018!
Natuurlijk is het naar als een functionaliteit die u gebruikt ineens niet meer werkt. Gelukkig weet ik hoe we dit probleem op kunnen lossen.

Allereerst is het belangrijk nieuwste iOS versie gebruikt. Vervolgens onderneemt u de volgende stappen:

1. Ga naar instellingen
2. Kies voor ' Mobiele Data'
3. Klik op ' Schakel 4G in'
4. En dan 'Alleen data'
5. Na deze stappen activeert u wissel gesprek met stercode *43#

Als u bovenstaande stappen heeft gedaan moet wisselgesprek het weer doen.
Laat u mij weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Yetje07,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😁

Wat naar om te lezen dat u de faciliteit 'wisselgesprek' niet kunt gebruiken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Natuurlijk zoek ik graag uit hoe we dit zsm op kunnen lossen.

Is er iets aan uw abonnement gewijzigd of heeft u een nieuw toestel gekregen, waardoor dit probleem zich voordoet?

Wilt u in een privébericht het betreffende mobiele telefoonnummer sturen (ik zie er namelijk 2)?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Yetje07 ,

Bedankt voor het sturen van de gegevens!

Ik heb gesproken met een specialist van mobiel en wij vermoeden dat het aan uw simkaart ligt. Dit vermoeden komt voort uit uw test. Wij hadden namelijk verwacht dat de facilitiet 'wisselgesprek' wel op een ander toestel zou werken.

Als oplossing heeft mijn collega kosteloos een nieuwe simkaart voor u besteld. U ontvangt deze morgen of uiterlijk woensdag. Bij de simkaart ontvangt u instructies over hoe de nieuwe simkaart te activeren. Zodra de simkaart geactiveerd is blijft u deze nieuwe simkaart gebruiken.

Voordat u de nieuwe simkaart in gebruik neemt is het belangrijk om te controleren of de gegevens (denk bijvoorbeeld aan contacten) op de oude simkaart veilig gesteld zijn. Uw contacten zijn vermoedelijk ook opgeslagen in iCloud, maar het is goed om te controleren zodat u niet ineens uw contacten kwijt bent.

Laat u het mij weten als u de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd heeft?
Super, bedankt voor de hulp.
Ik heb al meerdere keren telefonisch contact met jullie gehad en tot nu toe geen oplossing geboden gekregen tot nu toe.

Zodra ik de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd heb laat ik dit weten.
Hallo, ik heb de simkaart ontvangen. Bedankt hiervoor.
Deze heb ik op de website geactiveerd en in mijn iPhone 6s gestopt.
Ik moet een 6 cijferig wachtwoord invullen, ik heb mijn oude wachtwoord ingegeven. Deze doet het niet.
Welk wachtwoord dien ik in te geven? Mijn telefoon is nu geblokkeerd.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen,

Goed om te lezen dat het activeren van de simkaart gelukt is!
Als ik het goed begrijp plaatste u dus de simkaart in het toestel, zette u het toestel aan en werd er toen om het wachtwoord gevraagd, toch?

Ik heb navraag gedaan bij de Iphone gebruikers hier en als eerste dient u het wachtwoord in te voeren en vervolgens de pincode. Echter als u aangeeft dat het toestel nu geblokkeerd is adviseren wij om de Apple helpdesk te bellen. Dit ligt namelijk niet aan de nieuwe simkaart die u gekregen heeft. U kunt de helpdesk bereiken via 0800-0200570.
Hallo Rick,

Ik kan inmiddels weer in mijn telefoon.
Op een onverklaarbare manier deed mijn 6 cijferige inlog het niet meer.
De telefoon heb ik moeten verwijderen naar aanleiding van een telefoongesprek met jullie helpdesk en opnieuw installeren en mijn back-up terug moeten zetten.

De telefoon en simkaart zijn nu in gebruik, echter.... het wisselgesprek doet het nog altijd niet.
Wat gaat hier mis?

Groeten,
Mariette
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag Mariette,

Gelukkig zijn we weer een stap verder!
Het is alleen wel frustrerend dat het probleem met het wisselgesprek nog niet opgelost is.
Maar we geven niet op 💪🏼

U heeft het natuurlijk al eerder aangegeven dat het in uw toestel ook goed ingesteld staat. Ik wil u alleen vragen om dit nogmaals te controleren. Netwerktechnisch gezien hebben wij geen invloed op deze faciliteit. Zoals u waarschijnlijk ook weet gaat u via 'Instellingen', naar 'Telefoon' en daar ziet u de optie 'wisselgesprek' staan. Logischerwijs moet deze functie aan staan.
Ik snap dat je deze optie niet over wilt slaan.
De optie wisselgesprek staat aan, dit heb ik zojuist voor de ontelbaar te noemen keren nog een keer voor je gecheckt.
😉
Reputatie 6
Badge +6
Ik kan mij voorstellen dat de situatie frustrerend is. En dan kom ik er nog eens overheen met mijn vervelende vragen. Ik wil echter alle mogelijke oorzaken uitsluiten.

Ik ga wederom weer het gesprek aan met de specialisten van mobiel!

I'll be back 😉
👍🏻
Reputatie 6
Badge +6
Hi Mariette,

Daar ben ik weer!
Weer een aantal collega's gesproken en uiteindelijk een soort van 3e lijns technische dienst uitgekomen.
Het probleem blijkt in de algemene centrale te zitten die dergelijke faciliteiten mogelijk maakt. Daar is iets in de instellingen veranderd, waardoor wisselgesprek nu niet meer werkt.

Mijn collega heeft een ticket aangemaakt om dit in de centrale aan te passen. Als het opgelost is belt mijn collega u op ter bevestiging en ter controle. Dit kan maximaal 5 werkdagen duren.

We moeten dus nog even afwachten, maar het lek is nu in ieder geval boven!
Hallo Rick,

Kreeg net onderstaande sms van jullie:
Beste klant. Het probleem met wissel gesprek is opgelost. M.v.g. Alex Frankes KPN.

Conclusie: het is opgelost.
Ik heb het zojuist getest en is weer 100% in orde.

Jij en jouw collega’s bedankt voor de super service!
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag Mariette,

Ik ben super blij om dit te horen! 😄
Gelukkig hebben ze het zo snel op kunnen pakken en op kunnen lossen.

Natuurlijk heb ik u graag geholpen. Als ik nog iets kan doen (nu of in de toekomst), weet u mij te vinden!
Beste Rick,
Bij mij speelt precies hetzelfde probleem! Sinds ergens dit voorjaar werkt wisselgesprek niet meer op mijn iPhone 6. Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe simkaart en dat heeft niet geholpen. Ook weet ik zeker dat mijn 'schakelaar' onder instellingen op aan staat bij wisselgesprek. Zou je voor mij ook kunnen kijken of het opgelost kan worden?

Met hartelijke groet,
Martijn
Reputatie 6
Badge +6
Hi @marzom,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Allereerst excuses voor mijn late reactie. Toen u reageerde op dit topic was ik al onderweg naar huis en kreeg ik vanochtend pas melding van uw reactie.

Goed dat u zich hier meldt. Natuurlijk zoek ik graag voor u uit hoe we dit zsm op kunnen lossen.
Wilt u mij in een privébericht uw mobiele nummer, uw klantnummer en naam van de contractant/bedrijf sturen?
Beste Rick,

Ik heb hetzelfde problem met wisselgesprek, kan je het voor mij ook in orde maken.

Ik hoor het graag.

Grt. Jordy
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Jordy,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Wat naar om te lezen dat wisselgesprek bij u ook niet werkt. Natuurlijk zoek ik graag uit hoe dit voor u op te lossen. Ik heb een aantal vragen voor u:
  • Heeft u al gecontroleerd wisselgesprek ook in de telefooninstellingen 'aan' staat?
  • En heeft u het ook met *43# geprobeerd?
  • Is er onlangs iets gewijzigd aan het abonnement? Nieuwe simkaart, verlenging, omzetting naar KPN EEN bijvoorbeed?

Tot slot wil ik vragen om uw gegevens te sturen, zodat ik op onderzoek kan gaan. Wilt u mij in een privébericht uw mobiele nummer, uw klantnummer en naam van de contractant/bedrijf sturen?
Goedemiddag,

Ook bij mij werkt het wisselgesprek niet. Ik heb reeds telefonisch contact gehad met jullie helpdesk zij hebben mij geadviseerd om contact op te nemen met Apple (heb een IPhone 7) maar ook zij kunnen mij niet helpen.

Wisselgesprek in mijn telefoon staat aan en *43# werkt ook niet.

Kunnen jullie het voor mij ook oplossen?

grt, Dorianne
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Dorianne,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Het lijkt nu toch wel een terugkerend issue te zijn voor gebruikers van een Iphone.
Natuurlijk zorg ik er bij u ook voor dat het weer gaat werken. Wilt u mij in een privébericht uw mobiele nummer, uw klantnummer en naam van de contractant/bedrijf sturen?
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Dorianne,

Bedankt voor uw privébericht!
Ik ben direct met onze specialisten in gesprek gegaan en in eerste instantie zien wij dat de instelling ook in onze centrale goed staat. Nu heb ik nog een vraag voor u. Wat gebeurt er als u in gesprek bent met de tweede beller? Krijgt u daar een sein van of ontvangt u wellicht na het gesprek de melding van een gemiste oproep? En wat hoort de tweede beller op dat moment?
Hi Rick,

Als ik in gesprek ben met dan hoor ik tijdens het gesprek niets. Ik ontvang een SMS bericht dat iemand me gebeld heeft, maar geen signaal bij mijn gemiste oproepen. Wat ook vreemd is. Wat de tweede beller hoort durf ik niet te zeggen. Ik ga proberen dat te testen! Kom bij je terug met meer info.

grt dorianne
Reputatie 6
Badge +6
Bedankt voor uw snelle reactie!
Als ik weet wat de tweede beller hoort, dan kunnen we precies achterhalen waar het in zit en lossen we het op. Zodra we de uitslag van de test hebben bel ik direct weer met de specialisten 😉
Hoi Rick,

De tweede beller krijgt het bericht dat ik in gesprek ben en de beller wordt doorgeschakeld naar de voicemail. Vervolgens krijg ik een SMS bericht dat ik een oproep gemist heb, maar deze gemiste oproep is niet te zien bij gemiste oproepen. Kun je hiermee vooruit?
Reputatie 6
Badge +6
Hi Dorianne,

Daar ben ik weer!
Wij zijn weer even verder gegaan en vragen ons af of je op dit moment de laatste software versie op het toestel hebt geinstalleerd. Als dit niet het geval is blokkeert dit namelijk het wisselgesprek. Wilt u dit controleren, eventueel de nieuwe software versie downloaden en dan weer een test doen?

Ik heb met mijn collega de afspraak gemaakt dat hij u morgenochtend (richtlijn is tussen 09.30-10.30 uur) belt om te controleren of gelukt is. Als blijkt dat het nog niet opgelost is en u ook al de nieuwste software versie heeft dan pakt hij het verder op. Laat u het mij weten als u gebeld bent?
TNX voor het oplossen 🙂 🙂

Reageer