Breaking News: forum update!


Reputatie 7
Badge +11
  • Oud KPN Medewerker
  • 3505 reacties
De afgelopen tijd hebben we enkele nieuwe leuke functies op het forum geïntroduceerd. Lees in dit topic meer over de veranderingen en deel uw mening met ons! 🆒

Nieuwe moderator(s) - Extern!


Sommige gebruikers zijn meer dan actief lid op het Zakelijk KPN Forum. Deze betrokkenheid waarderen wij enorm! Op het forum willen we samen met onze klanten de service en producten van KPN verbeteren, inclusief het forum zelf.

BerendDeMeyer is de eerste gebruiker op het forum die beperkte moderator rechten heeft gekregen! Gefeliciteerd en bedankt @BerendDeMeyer!

Externe moderators hebben de volgende mogelijkheden:
1. Topic titels wijzigen / aanvullen (t.b.v. vindbaarheid topics).
2. Topics verplaatsen naar de juiste (sub)forum.
3. Reacties markeren als beste antwoord of modreward.
4. Modereren berichten (b.v. privacy gevoelige informatie weghalen).

Ook een (externe) moderator worden op het Zakelijk KPN Forum? Dat is zeker mogelijk!
Wij zijn met name op zoek naar ervaren gebruikers van KPN Cloud diensten zoals Office 365 & Webhosting Online. :)

@mentions

Terug van weggeweest, @mentions! Hebben jullie ze ook gemist? Wij in ieder geval wel!
Ontzettend handig, wilt u iemand even porren? Op de hoogte brengen van een interessant topic of simpelweg een hulpvraag stellen? Gebruik hiervoor een @mention!

Voorbeeld: @Lindsay ontvangt nu een e-mail notificatie dat ze genoemd is in dit topic. Om een mention te sturen begint u met een @ gevolgd door de gebruikersnaam van de persoon die u wilt noemen. Daarbij worden suggesties weergegeven, personen die reeds actief zijn in het topic, staan bovenaan de zoekresultaten.


ModReward

Onze Webcare medewerkers en ook moderators hebben de optie om een bericht uit te lichten in een topic. Hier hebben we een leuke term voor bedacht: “ModReward”.
Als een bericht waardevolle informatie bevat geven we deze middels een ModReward meer aandacht. Het bericht krijgt daarmee een lichtblauwe achtergrondkleur en valt daardoor op in het topic.


Privébericht notificaties

Ontvangt u een privébericht terwijl u ingelogd bent op het forum? U ontvangt dan een notificatie in uw browservenster! De notificatie verschijnt rechtsonder op een forum pagina en geeft weer van wie het bericht komt en wanneer deze verstuurd is.


Klantnummer in uw forum profiel

Hebt u een vraag voor Webcare? In veel situaties vragen wij u om uw klantgegevens. Om nog sneller door Webcare geholpen te worden, is het nu mogelijk om uw klantnummer te vermelden in uw forum account profiel!

Uw klantnummer is enkel zichtbaar voor uzelf en KPN Webcare medewerkers. U hoeft zich geen zorgen te maken dat iemand uw klantnummer kan zien. Tijdens de registratie op het forum hebt u de mogelijkheid om direct uw klantnummer in te vullen.


Nog sneller registreren en inloggen

Aan de rechterzijde is nu ook een LinkedIn login/registreer knop geplaatst. Vanaf nu logt u in letterlijk met enkel 1 druk op de knop!


Wij zoeken uw hulp!

Het Zakelijk KPN Forum is er voor u. Klant of geen klant, iedereen is welkom. Daarom vinden wij het belangrijk om te weten wat uw wensen en behoeften voor het forum zijn. :)

Hebt u een suggestie of een goed idee voor het forum?
Laat het ons weten in een reactie, bedankt!

Handige links:
- Forum: Over het Zakelijk KPN Forum
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen
- Forum: Introductie op het forum
- Forum: Meet & greet: de leden op het Zakelijk KPN Forum

Wat vindt u van deze nieuwe functies op het forum?


20 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goed werk, ga zo door! 🙂
Reputatie 7
Badge +11
SjorsK schreef:

Goed werk, ga zo door! :)

Dank je @SjorsK!
Reputatie 7
Badge +6
Is het trouwens mogelijk om de vraag voor het klantennummer te pushen zodat je de optie hebt om dit in te vullen wanneer iemand registreert/een topic maakt. Dit kan mogelijk wat uitzoekwerk afvangen 🙂
Reputatie 7
SjorsK schreef:

Is het trouwens mogelijk om de vraag voor het klantennummer te pushen zodat je de optie hebt om dit in te vullen wanneer iemand registreert/een topic maakt. Dit kan mogelijk wat uitzoekwerk afvangen :)


Hallo @SjorsK,

Bedankt voor je suggestie om het gebruik van het forum te verbeteren. Let wel, dat alleen het @Forum Team deze info kan inzien. Het is ook wel een mogelijk afbreukrisico, omdat als een nieuwe gebruiker verplicht wordt iets in te vullen - het nummer opzoeken = gedoe? - dat de gebruiker dan zou kunnen afhaken en dat wil je natuurlijk niet.

Het is een optie en dus zal ik jouw suggestie op ons "Nice-to-Have?" lijstje zetten.

Succes!
Reputatie 7
Badge +6
Ik doelde eigenlijk op een eenmalige vraag tijdens het registratieproces die je gewoon kan overslaan, hierdoor is het niet gedwongen maar kunnen mensen toch beter geholpen worden 🙂
Reputatie 7
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, toch?
Reputatie 7
Badge +6
Bijna helemaal 🙂 In je laatste woord riep je het woord "Verplicht". Dit was niet wat ik in gedachten had, vandaar mijn reactie. Maar ik denk dat we het met elkaar eens zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +11
SjorsK schreef:

Is het trouwens mogelijk om de vraag voor het klantennummer te pushen zodat je de optie hebt om dit in te vullen wanneer iemand registreert/een topic maakt. Dit kan mogelijk wat uitzoekwerk afvangen :)


Leuke suggestie, dit vind ik een heel goed idee. Maar inderdaad wat Berend zegt, we moeten de gebruikers niet te veel storen met dit `verzoek´. Tijdens het registreren staat het veld `klantnummer´ nu al direct onder gebruikersnaam en wachtwoord. 1 op de 6 nieuwe gebruikers vult deze nu al in! :D

Wat vinden jullie van onderstaand idee? Een pop-up eenmalig aan de rechterkant, weergegeven als er nog geen klantnummer is ingevuld..

Reputatie 7
Badge +6
Dat is een goed idee 🙂 Mogelijk is het ook handig om de voordelen van het invullen te vermelden.
Reputatie 7
Tim schreef:

Wat vinden jullie van onderstaand idee? Een pop-up eenmalig aan de rechterkant, weergegeven als er nog geen klantnummer is ingevuld..


Hi @Tim en @SjorsK,

Ik vind dit een hele goede suggestie en beter alternatief dan het 'pushen', zeker als het maar eenmalig is.

1. Als een gebruiker zich geregistreerd heeft zonder het invullen van het klantnummer, zouden we bij het beantwoorden van een eerste vraag altijd even subtiel kunnen vragen of het nummer al ingevuld is.

2. Of beter! Tim, zou jij de voordelen - sneller en beter helpen van de klant - van het invullen van het klantnummer kunnen toelichten en benadrukken in de Over het Forum topic bijvoorbeeld. Ideetje?
Reputatie 7
Badge +11
Als aanvulling hierop, zat ik nog te denken aan een soort "KPN verified" vinkje achter je gebruikersnaam of in het profiel te laten tonen, als je het klantnummer veld in je profiel invult. Daarmee kunnen ook andere gebruikers zien dat klantgegevens al aanwezig zijn!
In het profiel beter denk ik, straks hebben we een forum met overal vinkjes :$
Wat denken jullie?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Tim,

Voor de wat actievere gebruikers is dat wel handig om dat in te kunnen zien, maar iets als "KPN Verified" kan het idee geven dat men "vertrouwd" wordt door KPN en daarmee enige vorm van autoriteit lijkt te hebben, dat is natuurlijk onwenselijk.

Daarnaast kan het voor de normale gebruiker ook wat afleiden.
Reputatie 7
Tim schreef:

Als aanvulling hierop, zat ik nog te denken aan een soort "KPN verified" vinkje achter je gebruikersnaam of in het profiel te laten tonen, als je het klantnummer veld in je profiel invult. Daarmee kunnen ook andere gebruikers zien dat klantgegevens al aanwezig zijn!
In het profiel beter denk ik, straks hebben we een forum met overal vinkjes :$
Wat denken jullie?


Ik vind het een goed idee, maar inderdaad dan ook alleen in het profiel zelf, omdat alleen het @Forum Team hier iets aan heeft. Voor alle overige gebruikers heeft dit geen toegevoegde waarde.
Reputatie 7
SjorsK schreef:

Hoi Tim,

Voor de wat actievere gebruikers is dat wel handig om dat in te kunnen zien, maar iets als "KPN Verified" kan het idee geven dat men "vertrouwd" wordt door KPN en daarmee enige vorm van autoriteit lijkt te hebben, dat is natuurlijk onwenselijk.

Daarnaast kan het voor de normale gebruiker ook wat afleiden.


Heel goed argument om deze 'tag' alleen voor de KPN medewerkers zichtbaar te maken!
Reputatie 7
Badge +11
SjorsK schreef:

Voor de wat actievere gebruikers is dat wel handig om dat in te kunnen zien, maar iets als "KPN Verified" kan het idee geven dat men "vertrouwd" wordt door KPN en daarmee enige vorm van autoriteit lijkt te hebben, dat is natuurlijk onwenselijk.

Daarnaast kan het voor de normale gebruiker ook wat afleiden.


BerendDeMeyer schreef:

Ik vind het een goed idee, maar inderdaad dan ook alleen in het profiel zelf, omdat alleen het @Forum Team hier iets aan heeft. Voor alle overige gebruikers heeft dit geen toegevoegde waarde.


Goed gezegd en helemaal gelijk :D
We maken het voorstel op, to be continued

Reageer