Sticky

KPN en de maatregelen rondom het Corona virus / COVID-19

  • 16 maart 2020
  • 0 reacties
  • 1355 keer bekeken
KPN en de maatregelen rondom het Corona virus / COVID-19
Reputatie 3
Badge
  • Mark, Rick, Rashid, Mohammad, Leroy & Matthew
  • 41 reacties

KPN houdt de ontwikkelingen rondom de uitbraak van het coronavirus nauwlettend in de gaten en neemt op dagelijkse basis maatregelen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. De veiligheid en gezondheid van medewerkers en klanten staan daarbij voorop, evenals de dienstverlening en service aan klanten en de continuïteit van de bedrijfsvoering van KPN. Als gevolg hiervan heeft KPN enkele maatregelen getroffen.
 

Nieuwe update:

Extra veiligheidsmaatregelen monteurs: Onze monteurs nemen extra veiligheidsmaatregelen. We bellen voor uw afspraak om te vragen of er iemand aanwezig is met verkoudheid of griep verschijnselen. Ook dragen de monteurs een mondkapje. Draagt u tijdens het bezoek van de monteur alsjeblieft óók een mondkapje?

Oudere updates: 

Update 15-06 12.46 Installatiemonteurs voeren werkzaamheden uit. Servicemonteurs worden beperkt ingezet. Onze monteurs nemen extra veiligheidsmaatregelen. We bellen je voor je afspraak om te vragen of er iemand aanwezig is met verkoudheid of griep verschijnselen. Indien mogelijk wordt getracht de storing via video bellen te verhelpen.

Update 15-06 12:43 Alle KPN winkels zijn open. In de winkels volgen we de richtlijnen van het RIVM.

 

Update 18-03 08:54 uur. Oplichting m.b.t. Corona: Op dit moment is er een golf aan Phishing mails rondgestuurd met de melding een bedrag van €69,80 voor 25 maart over te maken. Deze mail is niet van KPN afkomstig, verwijder deze mail wanneer u hem ontvangen hebt. Hoe herkent u valse e-mails (phishing)?

Update 17-03 09:28 uur. Gratis vergaderen met Mijn Vergadernummer: wegens het massale gebruik van ‘Mijn Vergadernummer’ kunt u capaciteit problemen ervaren mocht u deze dienst in willen zetten . Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing.

Update 17-03 08:08 uur. KPN Winkels: Per direct zijn de KPN winkels gesloten, in ieder geval tot 6 april 2020. Dit doen wij om de gezondheid van onze werknemers en klanten te kunnen waarborgen.

Update 16-03 16:32 uur. Film1 actie: Film1 zenders staan nu live bij onze klanten!

 

Update 02-04 13:00 uur. Anti Virus Software: 500.000 gratis virusscanners voor thuiswerkers - Het is belangrijk dat iedereen veilige kan thuiswerken. Samen met onze partner Trend Micro bieden wij de mogelijkheid om 6 maanden kosteloos en zonder verplichtingen gebruik te maken van het securityproduct Trend Micro™️.

 

Update 25-03 11:00 uur. Oplichting m.b.t. Corona: er zijn signalen van een nieuwe golf phishing mails die is rondgestuurd met de opdracht binnen 2 werkdagen te betalen. Wees voorzichtig en controleer altijd de afzender van soortgelijke berichten. Verwijder deze mail wanneer u hem ontvangen hebt. Hoe herkent u valse e-mails (phishing)?

Update 20-03 09:15 uur. KPN opent 16 winkels: Vanaf vandaag openen we verspreid door het land 16 KPN winkels. We nemen hierbij strenge voorzorgsmaatregelen en vermijden fysiek contact. De winkels zijn geopend met het oog op reparaties, verkoop en het verlenen van service. De openingstijden van de winkels zijn ook aangepast. De winkels zijn op maandag open tussen 12.00 - 17.00 uur en van dinsdag t/m zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur. We hebben een overzicht van de winkels geplaatst op onze Coronavirus pagina

Update 18-03 17:20 uur. Uitbreiding gratis zenders: Ook de zenders Comedy Central Extra en 192 TV worden opengesteld. Voor klanten die al Film1 hadden in hun abonnement, wordt het maandbedrag automatisch teruggestort.

Update 17-03 13:15 uur. Uitbreiding gratis zenders: Om ook de kleintjes onder ons tegemoet te komen in deze dagen hebben we de volgende kidszenders opengezet: Nick Jr., Nicktoons, Nick Music en Comedy Central Extra.  

Update 17-03 09:40 uur. Installatie Kleinzakelijk: Per direct is de inzet van de gratis monteur bij wijzigingsorders voor Kleinzakelijk komen te vervallen. De gratis monteur wordt alleen nog toegekend als deze vanwege het order type verplicht is (denk aan aanpassing van IS/RA punt of Glasvezel FTU/NT). In geval van een verplichte monteur zal de monteur de overige activiteiten ook uitvoeren. 

 


Inzet (storings)monteurs

Door de ontwikkelingen rondom het COVID-19/Coronavirus en de uitbreiding van de maatregelen is ook KPN genoodzaakt om verdere maatregelen te nemen. Om de veiligheid van onze klanten en monteur te waarborgen wordt de inzet van monteurs beperkt. Ook zullen monteurs meer gebruik maken van alternatieve hulpmiddelen zoals videobellen om een situatie te analyseren en een dienstonderbreking op te lossen.


Noord-Brabant

Noord Brabant is de provincie die op dit moment het hardst geraakt is door het virus. Dit zorgt ervoor dat we in hier voorlopig alleen monteurs inzetten voor urgente storingsmeldingen en leveringen op afstand. Denk bij urgente storingsmeldingen aan situaties waarbij bijvoorbeeld persoonsalarmeringen in gevaar komen. Voor een groot aantal klanten in deze provincie betekent dit dat de monteursafspraak geannuleerd wordt. Dit betreft vooral klanten die nog wel een werkende verbinding hebben, maar verminderde kwaliteit ervaren. Klanten waarbij er sprake is van volledige dienstonderbreking krijgen hulp. Monteurs proberen de opdrachten uit te voeren zonder daarbij naar klantlocatie te gaan. Ze nemen telefonisch contact op en kunnen in de infrastructuur werkzaamheden verrichten.


Rest van Nederland

Ook voor de rest van Nederland is er minder capaciteit beschikbaar en moeten er maatregelen genomen worden. Dit betekent dat we hier ook opdrachten annuleren die niet urgent zijn. Daarnaast kunnen er op dit moment geen afspraken ingepland (ook niet via kpn.com) worden voor service- en installatieopdrachten voor niet-urgente werkzaamheden.

 

Installaties van Kleinzakelijk Internet & TV of KPN EEN MKB

Kleinzakelijk Internet &TV

Doordat de monteurs-capaciteit door heel het land beperkt is heeft dit ook impact op de installatieopdrachten voor Kleinzakelijk Internet & TV klanten. In de meeste gevallen gaat de afspraak wel gewoon door, maar zal de monteur zoveel mogelijk op afstand en contactloos uitvoeren. We willen daarom ook een beroep doen op uw medewerking en vragen om de installatie (waar mogelijk) voor eigen rekening te nemen. Natuurlijk snappen we dat dit niet voor iedereen even gemakkelijk is en proberen we daar ook zoveel mogelijk bij te helpen. Voor het Kleinzakelijk Internet & TV pakket is een installatie pagina beschikbaar waar we per onderdeel (modem, tv-ontvanger, vast bellen, etc) uitgebreide instructies hebben geplaatst om u te ondersteunen bij de installatie. Installaties die enkel door een monteur uitgevoerd kunnen worden, zullen onder voorwaarden nog plaats kunnen vinden.

 

KPN EEN MKB

De installatie bij een KPN EEN MKB pakket is complexer en moet door een KPN monteur verricht worden. Deze maatregelen hebben daarom ook impact op de installatie van de (lopende) bestellingen. In eerste instantie worden alle klanten met een geplande installatie of technische vooropname telefonisch benaderd om een nieuwe afspraak te maken. Het is natuurlijk lastig om te bepalen wanneer we verder kunnen, maar vooralsnog wordt een datum gezocht na 6 april. Als de order regisseur u niet kan bereiken sturen we een mail met een nieuwe datum (vooralsnog geldt dit alleen voor klanten in Noord Brabant). 

Voor de klanten waarbij er nog geen installatie of technische vooropname gepland is vragen om geduld. Zodra alle lopende bestellingen gepland zijn benaderen we u voor een afspraak. Logischerwijs plannen we deze afspraken dan ook in na 6 april.

 

Wel een storing, maar geen monteur? Probeer dit:

Tijdens de COVID-19 crisis kan het moeilijker zijn om hulp te ontvangen door middel van een monteur. Maar als klant is het belangrijk om toch gebruik te maken van uw diensten. Mocht uw verbinding er uit liggen en het standaard recept niet werken? (stroomkabels Experiabox 30sec los trekken etc.) dan zijn er nog de zogenaamde servicetools van KPN. Deze tools kunnen u helpen met problemen met:

  • Bekabeld internet
  • Draadloos internet
  • Interactieve TV
  • Digitenne
  • Vaste telefonie

Mocht u er niet uit komen, staan wij alsnog voor u klaar op alle reguliere servicekanalenHoudt er wel rekening mee dat u wellicht niet terecht kan in onze KPN winkels. Op onze informatiepagina staat een bijgewerkte lijst van gesloten winkels.

 

Beheer telefooncentrale KPN EEN MKB

Natuurlijk is het ook voor klanten met een KPN EEN MKB pakket mogelijk om het een en ander zelf te regelen en in te stellen. Wat u precies in kunt stellen is afhankelijk van hoe uw telefooncentrale is opgebouwd. Om u hierbij te ondersteunen kunt u terecht op de pagina Telefooncentrale instellen . Hieronder een overzicht van de door u in te stellen functies:

  • Voicemail aanzetten (via een tijdschema)
  • Voicemailbegroeting wijzigen
  • Doorschakeling instellen
  • Keuzemenu instellen
  • Callcenter instellen


Gratis vergaderen met Mijn Vergadernummer

Mensen in Nederland zijn opgeroepen zoveel mogelijk thuis te werken of werktijden te spreiden. KPN zorgt dat Nederland verbonden kan blijven, juist nu.

Iedereen kan vanaf woensdag 18 maart gratis vergaderen via het KPN vergaderplatform. Het aanmaken van een vergadernummer is voor iedereen met een Nederlands mobiel nummer mogelijk, ook als u geen KPN klant bent. Het bellen naar een vergadernummer is ook mogelijk vanaf een vaste aansluiting.

Daarnaast brengt KPN mobiel bellen buiten de bundel naar Nederlandse nummers bij grootzakelijke en KPN EEN MKB klanten niet in rekening (met uitzondering van 090X-, 18-, 067-, 084* en 087-nummers. *m.u.v. KPN vergadernummers). De stappen om het aan te vragen:

  1. Vraag gratis een vergadernummer aan op vergadernummer.nl
  2. Stuur het vergadernummer naar de deelnemers waarmee u wilt vergaderen
  3. Op het afgesproken tijdstip bellen jij en de deelnemers in
  4. U gebruikt uw mobiele of een alternatief telefoonnummer, dat u vooraf hebt opgegeven
  5. De telefonische vergadering start meteen

 

Gratis Film 1, kinderzenders en Comedy Central Extra!

Door de maatregelen voor het bestrijden van het coronavirus, blijven veel mensen thuis. Daarom geven we jou als vaste klant één maand Film1. Daarnaast ontvangt u gratis de kinderzenders Nick Toons, Nick Jr. en Nick Music. Ook de zenders Comedy Central Extra en 192 TV zijn gratis te zien deze maand. Op deze manier hopen we deze periode iets aangenamer te maken. U kunt deze zenders kijken van 16 maart tot en met 13 april. Dit geldt voor alle klanten van KPN, Telfort en XS4all met een televisie abonnement. Hebt u al Film1? Dan krijgt u binnenkort het maandbedrag van ons terug. U hoeft hier niets voor te doen.

 

Waar kan ik de zenders vinden?
U kijkt de 4 zenders van Film1 op kanaal 245 t/m 248. De kinderzenders Nick Toons, Jr. en Music zitten op kanaal 52 t/m 54. De zenders Comedy Central Extra zit op kanaal 71 en 192 TV op kanaal 113. Hieronder hebben we onze favoriete films van deze maand voor u geselecteerd. Klik hier voor meer informatie.


Bezorging van post en pakketten van PostNL

Vanaf vandaag (16-03-2020) tekent de PostNL bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen zij om het contact tussen mensen te minimaliseren. Zij vragen de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningsveld.

Meer informatie over de levering van de pakketten in deze periode vind u op de site van PostNL.

 

Losse verkoop SuperWifi-punten

Door het coronavirus loopt de levering van SuperWifi-punten vertraging op. Dit heeft gevolgen voor onze voorraad. Op dit moment hebben we daarom besloten om de losse verkoop van SuperWifi-punten via de webshop tijdelijk te stoppen.

 

Oplichting i.v.m. Corona

In tijden van nood zijn er helaas mensen die misbruik maken van de situatie. Wij attenderen u erop waakzaam te blijven in de volgende situaties:

  • Berichten die een hoge mate van urgentie uitdragen
  • Berichten welke spreken over een genees/wondermiddel die u kunnen beschermen tegen het Corona/Covid-19 virus
  • Collectes die geld willen inzamelen voor slachtoffers van het Coronavirus (collectanten moeten zich kunnen legitimeren aan de deur). Voor meer informatie over collectes kunt u terecht op de site van het CBF
  • (E-mail)advertenties voor mondkapjes, desinfectiemiddel, handzeep of toiletpapier
  • E-mails uit naam van overheidsinstellingen met (valse)links naar maatregelen tegen de verspreiding van Corona/Covid-19. Bij twijfel kunt u altijd terecht op de site van het RIVM voor de laatste updates
  • Veel van onze klanten ontvangen op het moment valse e-mails, zogenaamde phishing e-mails. Deze e-mails lijken afkomstig van KPN en proberen uw persoonlijke gegevens te stelen, geld over te laten maken of uw computer te infecteren met een virus. Hoe herkent u valse e-mails (phishing)?

 

Verkoopadviseurs op locatie

Voor alle verkoopadviseurs/accountverkopers in de Zakelijke Markt geldt dat zij geen fysieke afspraken meer hebben en maken met klanten. Dit word opgelost door digitaal te overleggen met een klant, via bijvoorbeeld Skype of per telefoon. Deze maatregel geldt vanaf dinsdag 17 maart tot ten minste 6 april.

 

Reparaties die in de winkels liggen

Met betrekking tot reparaties/toestellen die nog in winkels liggen of nog onderweg waren is het volgende georganiseerd:

  • Gerepareerde toestellen worden direct naar klanten gestuurd

  • Toestellen die nog in de gesloten winkels liggen worden komende week opgehaald. De gerepareerde toestellen worden direct naar klanten gestuurd

 

Wijkt uw situatie af van bovenstaande informatie of hebt u specifieke vragen? Maak een nieuw topic aan om uw situatie met ons te bespreken. Deze blog gebruiken we uitsluitend om onze klanten te informeren m.b.t. (nieuwe) ontwikkelingen en updates. Meer informatie vindt u op kpn.com/corona

 

Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer