Beantwoord

550 5.7.1 email rejected

  • 13 January 2023
  • 6 reacties
  • 44 keer bekeken

Wij versturen via Google SMTP met ons CRM platvorm. Vaak bounced een mail terug als het adres gehost wordt met KPN met bericht 550 5.7.1 email rejected. Wij hebben geen idee waarom dit gebeurt en dit gebeurt enkel wanneer wij versturen naar KPN gehoste mailboxes.

icon

Beste antwoord door Mark L. 16 January 2023, 09:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @balans, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Gebeurd dit altijd en bij alle KPN gehoste mailboxen? Of alleen bij specifieke ontvangers? 

Het gebeurt af en toe, maar altijd bij KPN gehoste mailboxen.

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @balans

De foutmelding houdt in dat iets ervoor zorgt dat jullie bericht als spam wordt gezien. Gaat het hier om individuele mails? Of zijn die KPN e-mailadressen onderdeel van een mailinglist.

Hallo, de mails worden individueel verstuurd vanuit een CRM systeem via de Google SMTP servers. Auth en SPF, DKIM, DMARC zijn allemaal ingesteld op het versturend domein.

Reputatie 5
Badge +5

Mijn advies is dan om 1 van de mails die jullie terug hebben gekregen, door te sturen naar abuse@kpn.com. Met daarbij een korte toelichting op de situatie. De specialisten aldaar kunnen kijken met welke reden de mails worden rejected. 

Perfect, bedankt voor het doorgeven van het adres voor melding.

Reageer