Beantwoord

Bestanden in een email bericht bijvoegen gaat verschrikkelijk traag

  • 15 November 2017
  • 5 reacties
  • 243 keer bekeken

Als ik een mail wil versturen en daarin een bestand bijvoeg dan duurt het heel lang (of zelfs niet) voordat deze is gedownload. Op de achtergrond is onedrive voor bedrijven bezig om de bestanden te verwerken. Sinds vorige week heb ik hier problemen mee. De computer draait op windows 10. Als ik het emailprogramma verlaat en later weer activeer is het bestand wel gedownload, tenminste na even wachten.
Help me!
icon

Beste antwoord door teneinderaad 16 November 2017, 12:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedenavond @teneinderaad,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is als u lang moet wachten voordat een bijlage aan het bericht toegevoegd is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zoek graag voor u uit wat de oorzaak is en hoe we dit op kunnen lossen. Nu ben ik benieuwd, staan de bestanden die u aan het bericht wilt toevoegen in OneDrive opgeslagen? En ervaart u ook problemen met het internet als u bijvoorbeeld naar het forum of naar uw website gaat?

Wilt u mij in een privébericht uw mailadres, uw klantnummer en naam van de contractant/bedrijf sturen?
Reputatie 7
Badge +6
Hi @teneinderaad,

Bedankt voor uw privébericht!
Ik heb nog wat vragen om het probleem wat duidelijker te krijgen en gericht naar de oplossing te kunnen zoeken.
Ik wil graag weten welk emailprogramma u gebruikt? En gebruikt u ook een virusscanner?

Als u een virusscanner gebruikt wil ik u vragen om deze uit te zetten en het nogmaals te proberen. Het kan voorkomen dat de virusscanner het toevoegen van de bijlage vertraagd.
Hallo Rick,

Het probleem heb ik opgelost!
Omdat sinds kort de bijlagen in de mail er anders uitzagen (met wolkje) en de vorige met een paperclip,
(dacht dat dit een verandering was in het mailprogramma) heb ik de instellingen na gezien.
Alles stond op de bestanden delen bij het invoegen.
Dit heb ik aangepast...... en nu heb ik "gelukkig" geen problemen meer.

Bedankt voor jouw reactie.

Groeten Jan Hamersma
vergeten.........

Deze aanpassingen heb ik niet zelf gedaan maar zijn automatisch doorgevoerd!
Mail programma van office365.

Groeten Jan
Reputatie 7
Badge +6
Hi @teneinderaad,

Wat super goed dat u het probleem zelf op heeft kunnen lossen!
Naar aanleiding van uw bericht nu wilde ik inderdaad ook de instellingen induiken, maar dat is dan nu niet meer nodig.
Het is absoluut goed om te weten voor het geval andere klanten hier ook nog tegenaan gaan lopen. Daarom heb ik jouw oplossing gemarkeerd als 'beste antwoord'!

Als u nog andere vragen hebt, hoor ik dit natuurlijk graag!

Reageer