Vraag

Doorschakeling vast KPN telefoonnummer krijgt KPN niet voor elkaar

  • 4 June 2020
  • 37 reacties
  • 1284 keer bekeken

Ik heb een storing (lijn is dood door KPN blunder) en probeer een vast nummer van KPN door te schakelen naar een ander vast nummer (niet van KPN).
Dinsdag heb ik al vijf uur met de helpdesk gebeld, niemand kan of weet iets.
Woensdag weer zonder resultaat gebeld:.
Een medewerker zei een doorschakeling aan te brengen, maar er gebeurde NIETS.
Eind van de ochtend bleek niets gedaan te zijn én geen ticket te bestaan, ticket voor doorschakeling werd aangemaakt; resultaat is NIETS.
Woensdagavond weer ticket aangemaakt, binnen 4 uur moet er een doorschakeling zijn, weer NIETS.
Monteur geboekt maar die heeft een foutmelding, wat volgens mededeling kan gebeuren als twee afspraken exact tegelijkertijd ingeboekt worden. monteur afspraak is onzeker want niemand neemt contact op.

Hoe moet je zo in hemelsnaam een bedrijf runnen als je zakelijke telefonie bij KPN hebt?
 


37 reacties

Hoe is de KPN bereikbaar?
Bellen levert na uren aan de lijn niets dan loze beloftes op, De chat robot is op hol geslagen en geeft geen medewerker, Het forum geeft ook al drie dagen geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Dagobert

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wij hebben contact gehad met onze collega's van het consumenten forum. In uw laatste reactie op het bericht van Bart schrijft u dat de ISDN dus nog wel werkt en dat u puur en alleen een doorschakeling wilt regelen, toch? 

Als er verder technisch niets is veranderd aan de ISDN aansluiting, dan kunt u een directe doorschakeling instellen via de stercode *210 (Voorbeeld: *210*nummer#). Heeft u het al op deze manier geprobeerd?

 

@Rick S. 
De ISDN lijn is dood. Volstrekt onverklaarbaar maar hij doet sinds dinsdag ochtend niets. Op dat moment zat er een doorschakeling op, op de wijze zoals jij beschrijft. Dit komt volledig uit de lucht vallen.
Een monteur zou vandaag komen maar die is er nog niet terwijl hij er al had moeten zijn.

We hebben met spoed een doorschakeling van het zakelijke nummer nodig naar een ander nummer, maar zelfs dat lukt KPN al drie dagen niet. Terwijl al drie keer toegezegd is dat die doorschakeling er snel is.

Ik zit hier nu al uren op de monteur te wachten die zou komen. Het lijkt haast alsof hij zonder enig bericht niet komt opdagen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Dagobert ,

Inmiddels zijn we weer een stap verder. Voor uw informatie per 02-06 zijn alle nog bestaande ISDN aansluitingen waar nog geen portering voor gepland stond afgesloten in verband met de afronding van de uitfasering van ISDN. Dat heeft er in dit geval vermoedelijk voor gezorgd dat de lijn niet meer werkt. 
 

Dit klopt alleen niet met de melding die u deed mbt de overstap naar BTC. Dit zou moeten betekenen dat de portering nog niet ingediend is vanuit BTC. Welke afspraken zijn hier precies over gemaakt? 

Wij hebben zojuist het ISDN shut-team ingeschakeld om dit op te pakken en te zorgen voor een oplossing. Zij geven aan dat er vanmiddag telefonisch contact opgenomen wordt. Daarnaast heb ik begrepen dat Vikash ook nog even belt. 

Beste @Rick S.
(Ik heb een deel van het onderstaande al in het privé forum gepost.)
Het shut team had blijkbaar niet veel zin iets te zeggen, laat staan iets na te vragen of te doen, want die gooiden gewoon de hoorn op de haak.​
Er was uitstel. Zowel ik als het transitie bedrijf hebben geen enkel bericht gehad dat de verbindingen afgesloten zouden worden. Dit komt uit de lucht vallen. Ik hoorde vandaag uit eerste hand dat een ander bedrijf met zesentwintig ISDN aansluitingen (medici en paramedici) ook zomaar afgesloten is.
In een eerder stadium (2019) heeft het shut team mij ook al in niet mis te verstane uiterst grove bewoordingen gezegd dat ze lak hebben aan die uitstel berichten. Dat heeft KPN intern toen glad gestreken. Het shut team weet volgens mededeling totaal niet dat er transities gaande zijn en vooral niet wie dat doen. Meermaals bleek het afgelopen jaar dat het shut team totaal niet communiceert met andere afdelingen. Blijkbaar gaat er daar iets totaal verkeerd en werkt men TOTAAL langs elkaar heen en als dat steeds weer gepaard gaat met medewerkers die uiten ergens “lak” aan te hebben en uiterst grof en kortaf zijn tegen klanten gaat het blijkbaar een keer mis.

Om een onduidelijke reden kon een doorschakeling of mededeling bandje niet aangebracht worden. Een oplossing zou omstreeks acht weken duren. Zo lang kan je bedrijfsmatig én privé niet totaal onbereikbaar zijn.

Ik heb dan ook de helpende hand aangenomen van een medewerker om drie telefoonnummers aan mijn privé internet abonnement te hangen. Daar zou ik op internet kunnen inloggen en zelf een doorschakeling van het voor jullie in mijn privé profiel zichtbare nummer naar het andere daar vermelde nummer aan te brengen. Iets anders met de nummers doen zou ls absoluut minimum twee weken duren.
Dat duurt even om actief te zijn maar zou nu moeten werken. Helaas doet het dat niet.
PS: Om een onduidelijke reden is de snelheid van mijn glasvezel internet in het overzicht nu verlaagd, met name de upload, die is nu volgens het overzicht nog maar 4 megabit up.

Ik kan het nummer doorschakelen (pas na 2 keer overgaan helaas) maar als dat getest wordt dan werkt dat niet.
Van een tut-tut toon dat het nummer niet werkt zijn we nu in de situatie dat als je het zakelijke nummer belt te horen krijgt:
Dit nummer is buiten gebruik. We helpen u graag bij het vinden van het juiste nummer. Bel 1888. Dit informatienummer kost ....
Als je dat drukt (wat je geld kost) krjjg je het volgende te horen:
Door een technisch probleem kan ik u niet doorverbinden.
Dat is natuurlijk een rampzalig bericht. Kan daar alsjeblieft op korte termijn iets aan gedaan worden?
Dat is nog erger dan hoe het al drie dagen was.

Moderators HELP!
Zo kan je een zakelijke klant die al ruim twintig jaar klant is toch niet laten bungelen?


https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043/index2.html?postid=1000714#post1000714

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Dagobert 

Ik heb alles even doorgenomen en gekeken wat ik hier van terug kon vinden. 
Allereerst schrik ik van de melding over het shut-team. Het laatste wat zij hadden mogen doen is het gesprek zomaar beëindigen. Daar ga ik absoluut nog werk van maken, maar is voor nu niet het belangrijkste natuurlijk. 

Ik zie inderdaad dat gister wijzigingsorder 2-40265178713 is opgestart om de nummers *gemodereerd* aan het internet toe te voegen. Zodra de nummers actief in dit pakket zijn kunnen de nummers inderdaad via MijnKPN doorgeschakeld worden. Volgens mijn systeem is de order afgerond, maar ik zie ook dat de nummers nog niet werken. Ik ga kijken hoe we dit op kunnen lossen. 
 

Ik ben overigens wel nog benieuwd wat de afspraken met BTC precies zijn over de nieuwe aansluiting die daar aangevraagd is. Wanneer zou dat actief zijn en wat is er besproken mbt de portering van de nummers naar hun pakket?

probleem 1 doorschakeling:
De doorschakeling van één nummer naar het in het voor moderators te raadplegen profiel genoemde nummer elders lijkt momenteel te werken. Net op bedrijf enkele mensen aan de lijn die boos waren dat we niet bereikbaar waren. Nu maar hopen dat het blijft werken.

Probleem 2 werkende nummers:
Voor de nummers moeten we nog hardware kopen om die op de gewone telefoons via de glasvezel te kunnen gebruiken. Als KPN iets opstuurt duurt dat minstens twee weken zieden ze. Dus ik heb geen idee of die nummers al werken, dat konden we nog niet proberen. Dat zal dan via SIP moeten begreep ik van KPN, die kan je dan als je die SIP code hebt in de hardware intypen. Dat schijnt tegenwoordig dé manier te zijn (vorig jaar hoorden we nog bij hoog en laag van KPN dat zoiets volstrekt onmogelijk is en er ook niet gaat komen).

Ik kreeg de tip van een klant op het forum om een abonnement bij cheaponnect te nemen en een softphone op de PC te zetten, dan zijn we privé via een nog in te stellen doorschakeling op een of meerdere andere nummers tot we de benodigde hardware kunnen kopen intussen ook op de andere nummers bereikbaar. Waarom kan dat niet via KPN?

Probleem 3 werkende oplossing:
Het Shut team hadden we eind vorig jaar en in januari ook an de lijn. Vriendelijkheid en luisterend vermogen was iedere keer ver te zoeken. BTC kennen ze niet (slechte interne communicatie lijkt mij) en ze hadden geen enkele interesse om te weten wat die doen want geregeld uitstel komt blijkbaar niet bij hun door. Bij verificatie nadat BTC contact opgenomen of het geregeld was, had het shut team het credo ‘geen commentaar’, gelukkig kregen we een bevestiging via het uiterst behulpzame en klantvriendelijke BTC.

Van een oplossing via BTC ben ik inmiddels “genezen”. Een bedrijf en oplossing waarvan iedereen bij KPN die we spreken het bestaan heel stellig ontkent en reageert met ‘geen commentaar’ zal in toekomst alleen maar problemen geven. We hebben nu 20 jaar lang ook al ieder jaar met een storing te maken gehad. Een jaar geleden is dat nog uitgezocht, ons klantnummer past niet bij privé en ook niet bij zakelijk en dat zou de reden zijn dat iedere afdeling stellig beweert dat we bij de andere afdeling horen. KPN is al 20 jaar bezig dat te corrigeren. In het begin werd onze ISDN lijn regelmatig zomaar veranderd in een PSTN lijn, waardoor we onbereikbaar werden (in bezet toon of nummer bestaat niet meer bericht). Onze telelefoonnummers waren dan gelijk vrij gegeven in “de pool” en dan hoorden we dat ISDN hersteld zou worden en we dan wel nieuwe nummers zouden krijgen. Waarom dat gebeurde is altijd een raadsel gebleven. Later was men betalingen zoek maar als je een KPN zakelijk abonnement hebt en keurig zoals op de factuur vermeld staat betaalt denkt privé waarschijnlijk dat je een nog nooit betaald abonnement hebt.

Als ik van KPN drie SIP accounts krijg van de nummers, voor een zelf aan te schaffen SIP-centrale heb ik dit weekeinde waarschijnlijk al een goed werkende oplossing. Als dan maar één lijn tegelijk kan uitbellen maakt mij dat inmiddels ook niet meer uit. Ik heb mij afgelopen avond en nacht voldoende ingelezen om zelf een eigen SIP-telefooncentrale draaiend te kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Ik heb weer uitvoerig contact gehad met mijn collega's van het consumenten forum. Ik heb inderdaad begrepen dat het zakelijke nummer (eindigend op 96) nu werkt met een doorschakeling. Van mijn collega Bart heb ik ook begrepen dat jullie een eigen modem hierop aangesloten hebben. Dat verklaart ook dat ik hem niet helemaal kon uitlezen. 

De andere nummers zouden vanaf 09-06 (aanstaande dinsdag) helemaal actief moeten zijn in dit pakket. Daarnaast heb ik begrepen dat de collega's van het consumenten forum ook verder kunnen helpen mbt de SIP accounts voor de SIP-centrale. Daar heb ik zelf eerlijk gezegd weinig verstand van. 

Verder hebben wij onderling afgesproken dat we dit voor nu even laten zoals het is. Vikash is inmiddels ook ingelicht en neemt als het goed is morgen nog even contact met u op. Als we dan helemaal scherp hebben wat er nog moet gebeuren, steken we maandag de koppen weer bij elkaar om het verder af te ronden. 

De telefonie hangt nog met een ISDN centrale aan de dode ISDN lijn. De panasonic SIP centrale die ik op het oog heb die heeft denk ik geen modem. Die hang je begreep ik gewoon aan een netwerkkabel aan het netwerk (net als je bij een computer doet).
Het internet werkt via een eigen modem, als je dat bedoelt met eigen modem dan klopt dat.

Raar dat de andere nummers pas vanaf 09-06 (aanstaande dinsdag) helemaal actief zijn. De medewerker die dat gisteren in da namiddag invoerde/regelde zei dat het maximaal twee uur zou duren voor dat alles volledig actief zou zijn (gisteravond dus al).

Als ik een softphone installeer op een computer en een Cheapconnect account/nummer neem en daar een KPN nummer heen doorschakel werkt het dan al eerder? Anders ben ik privé wel lang onbereikbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Ik doelde inderdaad op het modem van het internet pakket. Aan dit pakket hebben we de nummers natuurlijk ook toegevoegd. Wij konden het modem alleen niet uitlezen en vandaar het vermoeden dat er een ‘eigen’ modem aan gekoppeld is. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat de reden is dat de andere 2 nummers per dinsdag pas actief zijn. Het eerste nummer is namelijk wel helemaal geactiveerd en staat nu dus doorgeschakeld. 

Verder kan ik eigenlijk weinig zeggen over de oplossing van Cheapconnect. Ik ben hier niet bekend mee en zou dus eerlijk gezegd niet weten hoe dat precies in elkaar steekt. Wat betreft het doorschakelen van het privénummer is het eerst zaak dat deze helemaal actief op het platform van het internet pakket staat. 

Tot slot wil ik even melden dat wij van de zakelijke afdeling in het weekend niet aanwezig zijn. Ik ben vandaag tot 16.30 uur beschikbaar en daarna maandagmiddag weer. Zoals ik schreef neemt Vikash morgen nog even contact op en hebben wij onderling afgesproken om dit maandag samen weer verder op te pakken. 

Het wordt steeds merkwaardiger. Het gekste is nog dat contracten veranderen en je als KPN abonnee niet met KPN abonnees kan bellen. Ik heb omdat de laatste vraag in het andere forum stond dat daar vermeld:
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043/index2.html?postid=1001558#post1001558

Als zakelijke klant van KPN zakelijk na meer dan een week nog steeds geen telefoon!
Ik hoop dat KPN zakelijk ook meekijkt (en actie neemt):
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043/index3.html?postid=1003992#post1003992

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Excuses dat u gister niks van mij gehoord heeft! 
Ik had een bericht klaar staan, maar helemaal niet verstuurd. Sorry! 

ik heb gister ook weer contact gehad met Vikash en nog wat andere collega's. Doordat u nu de Panasonic centrale heeft gekocht kan ik hier zelf nu weinig in betekenen. Ik heb geen kennis van deze apparatuur en weet dus zelf ook niet precies hoe dit in te stellen en werkend te krijgen. Zoals Vikash gister ook in zijn bericht noemde zijn we erg blij dat WJB en Babylonia u proberen te helpen. WJB is een van de superusers van het CM forum en is de specialist met de meeste ervaring op dit gebied. Wat eventueel nog een optie kan zijn is om bij dit abonnement tijdelijk de Tech Desk aan te zetten. Hiermee krijgt u toegang tot een aparte team die (ook) gespecialiseerd zijn in het aansluiten van dergelijke randapparatuur. 

Natuurlijk kan ik wel helpen met het aanpassen van de wijziging van de beloptie van BelOnbeperkt Avond- en Weekend naar Belobeperkt Altijd. Of is het al gelukt om dat te wijzigen? 

Ik hoop dat u het erg vindt, maar ik vindt de oorzaak van de problemen en de snelheid van handelen van KPN beschamend.

Het staat al allemaal op het forum: Ik kan me voor stellen dat u persoonlijk niet alles van een Panasonic KX-HTS32 weet maar ik heb een softphone+abonnement gekocht om te kijken of SIP werkt.
En een Grandstream HT802 die KPN zakelijk ook verkoopt (maar verzending zou 2 weken duren) om te kijken of de KPN SIP werkt: dat hapert, vooral met KPN abonnees. Dus lijkt het er op dat het probleem eenduidig bij KPN ligt.

De instellingen die u noemt kan ik zelf niet bij. Na meer dan een week kan ik mij voorstellen dat u uit eigen beweging alle hulp inschakelt die er is. Wat zou de KPN directie verwachten als hún telefonie al meer dan en week volledig plat lag en hún bedrijf daardoor schade leed?

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb ook alle berichten in het topic op het consumenten forum ook gevolgd hoor. Daarnaast heb ik ook constant contact met Vikash en andere collega's van de consumenten afdeling die hier mee bezig zijn. Ik heb begrepen dat Vikash een monteur heeft ingepland voor morgen (heeft u ook een privébericht over ontvangen als het goed is) om op locatie verder te kunnen helpen. De monteur zal hiervoor vermoedelijk eerst een Experia Box (tijdelijk) aansluiten om vervolgens verder te kunnen kijken naar de oplossing voor de telefonie. 

En wat betreft het inschakelen van alle mogelijke hulp. Dat proberen we ook zeker. En in principe ben je met het contact met WJB en Babylonia bij de mensen met de meeste kennis over het aansluiten van de centrale en de werking van het softphone+ abonnement. Zij hebben net zoveel (zo niet meer) kennis dan mijn collega's van de Tech Desk. 

Een aantal van uw collega’s werken er hard aan begrijp ik. Hetzelfde geldt voor enkel door u genoemde klanten van KPN. Maar bij een zakelijk abonnement verwacht ik van de zakelijke afdeling snel en kordaat optreden en dat jullie de leiding nemen. Het probleem had nooit mogen ontstaan en vervolgens mag de oplossing nooit zo lang duren als hier gebeurt en al helemaal niet bij een zakelijk abonnement.
Jullie van de zakelijke afdeling behoren meer mogelijkheden te hebben en die in te zetten. Aan een Experia Box heb ik helemaal niets, ook niet tijdelijk.

De zakelijke tak wist dat er vorige week al een monteur gepland was en waarom die destijds zonder enig bericht niet kwam opdagen heb ik geen enkele reactie op ontvangen. Ik verwacht van de zakelijke afdeling meer merkbare activiteit en meer feedback.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

U heeft helemaal gelijk dat er fouten zijn gemaakt! 
En wat betreft de abonnementen (het ‘oude’ ISDN abonnement en het internet abonnement) wil ik ook nog even een toelichting geven. De reden dat u, toen u nog ISDN had, steeds naar de consumenten afdeling verwezen bent is omdat het abonnement (let op, hiermee bedoel ik echt puur het abonnement) particulier was. Het internetpakket waar de telefoonnummers nu aan toegevoegd zijn is ook een volledig particulier pakket. Dat is ook de reden dat de communicatie vooral daar verloopt. Toen wij (van zakelijk) hierbij betrokken werden hebben we ook direct onderling afgesproken dat we samen (collega's van particulier en wij van zakelijk) in contact blijven om dit op te lossen. 

In eerst instantie hadden wij als idee om, als de nummers aan het internet pakket toegevoegd waren (inclusief doorschakeling), een totaaloplossing voor de telefonie binnen KPN te regelen. Hierbij wilde we kijken naar een KPN EEN oplossing met een online bedrijfscentrale. Echter heeft u, wat ik overigens wel kan voorstellen in verband met de doorlooptijd, ervoor gekozen om met het softphone abonnement en de SIP-centrale aan de slag te gaan. Dit is uiteraard een oplossing buiten KPN met apparatuur waar wij niet direct verstand van hebben. Dat is ook de reden dat wij hier nu weinig in kunnen betekenen en dat we heel erg dankbaar zijn voor de hulp van WJB en Babylonia. En zoals eerder besproken, vanuit KPN kunnen we de Tech Desk inschakelen, maar deze collega's hebben dezelfde kennis (en misschien zelf wel iets minder) dan WJB en Babylonia. 

Tot slot wil ik nog even aangeven dat als het technisch weer helemaal werkt dat we een klacht indienen om te laten onderzoeken hoe we jou tegemoet kunnen komen. 

@Rick S.  Ik begrijp helemaal niets van uw bericht. Maar dan ook werkelijk helemaal NIETS

Het telefonie abonnement was ALTIJD zakelijk. Op de factuur staat ook al decennia iedere keer zakelijk.

Dat gesodemieter tussen particulier en zakelijk moet eens afgelopen zijn. De gal loopt me over dat ik dat nu weer lees. Meer dan een jaar geleden is iemand van KPN daar eens een paar dagen voor gaan zitten. Dat was na aanleiding van een hooglopend conflict tussen particulier en zakelijk met schuldschuiven tussen de twee afdelingen wie nu geblunderd had.

Zijn conclusie was dat het bellen echt 100% een zakelijk abonnement was (staat ook zo op de factuur!), maar het staat raar in de computers volgens de huidige methodiek. Wij hebben blijkbaar geen echt klantnummer, maar dat zit in het betalingskenmerk. Dat is geen nummer dat bij de nummer-opmaak van particulier hoort en ook niet bij de nummer-opmaak van zakelijk hoort, wat voor schijnt te komen bij mensen die al heel lang zakelijke klant zijn. Met al dat uitzoekwerk binnen KPN wat blijkbaar voor jan met de korte achternaam was vindt ik het schrijnend dat dit nu weer boven komt.

We hebben recht op zakelijke spoedservice. Met “standaard 8 kantooruren oplostijd”. Daar merken we nu in de negende storing-dag nog weinig van.

@Rick S. en andere KPN zakelijk medewerkers.

De oplossing is simpel maar KPN zakelijk moet de opdracht even op het juiste bureau neerleggen. Gaarne een voortvarende actie hierop. Zie:
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043?postid=1005046#post1005046

Ik wil graag een levensteken van KPN zakelijk dat zij dit oppakt.
Als de opdrachtbon-code van zakelijk was gekomen had het gelijk elektronisch doorgegeven kunnen worden, ik had jullie verzocht de lead te nemen, gaat dat nu gebeuren?
Zie de update: https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043?postid=1005134#post1005134

Het is bij een zakelijk abonnement de verantwoordelijkheid van KPN zakelijk, waar jullie het heen schuiven maakt me niet uit maar jullie moeten het oplossen. Een levensteken of bericht dat KPN zakelijk ergens mee bezig is lijkt me wel het minste.
De telefoon doet nu niets meer en de doorschakeling van het zakelijke nummer ook niet. Gaan we zo de tiende storing-dag in?

Anders heb ik als alternatief dat u morgen de kabels etc. weer hersteld heeft. Dan kan begreep ik vandaag van KPN en daar betaal ik tenslotte goed voor. Dan hang ik morgen desnoods zelf wel de oude centrale er weer aan.

Voor de tiende dag op rij zonder werkende telefonie!
Zo moet je dan een bedrijf runnen als KPN klant. Daar sta je dan als zakelijke klant van KPN met je “ 8 kantooruren oplostijd” waar je voor betaalt. Als je lijnen per ongeluk vernield worden krijg je geen enkele reactie. Op vragen krijg je ook geen reactie, slechts nonsens; en ALLE zaken die volgens ervaren KPN medewerkers in slechts minuten door KPN zakelijk opgelost kunnen worden, die worden niet opgepakt.

De volgende factuur voor het zakelijke abonnement met in vette hoofdletters ZAKELIJK op de factuur is intussen wel in de bus gekomen. Geld innen lukt prima. Nu de werkende telefoonlijn en service bij storingen.

Heeft u ook dit soort ervaringen?
Hoe heeft u ze opgelost gekregen?

Als al je telefoonlijnen bij KPN van je zakelijke abonnement dood zijn kan je naar de chat (dacht je). Als je van de chat naar een persoon doorgeschakeld wordt krijg je dit:

Als u geen nummer heeft waar u op bereikbaar bent ga ik de chat sluiten, ik kan u niet helpen.

Als u geen telefoonnummer heeft waar u op bereikbaar bent heeft deze chat verder geen zin.

Uw chat is gestopt door de medewerker. We zijn benieuwd wat u van het gesprek vond.

Dus niet werkende telefonie kan alleen opgelst worden als je telefonie het nog doet!  KPN op zijn best

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Allereerst wil ik even kwijt dat we kunnen blijven discussiëren over het feit of het abonnement nu zakelijk is of niet, maar daar schieten we niet mee op. Het is natuurlijk veel belangrijker dat het allemaal gaat werken en dat is ook precies de reden dat ik samen met mijn collega's van het consumenten forum blijf overleggen en kijken wat we kunnen doen. 

Om het nog één keer uit te leggen. Nadat de ISDN aansluiting afgesloten is hebben we de telefoonnummers, zoals u weet, naar het internet pakket op de *gemodereerd* geporteerd. Dit is een particulier pakket op naam van privégegevens. In het huidige abonnement voor telefonie en internet gaat dus de ‘8 kantooruren oplostijd’ niet op. Dat haalt overigens niet weg dat wij er alles proberen te doen om dit zsm op te kunnen lossen.

 Doordat u ervoor gekozen heeft om aan de slag te gaan met het softphone abonnement en de Panasonic centrale is onze service beperkt hierin. Daarom zijn we ook zo dankbaar voor de hulp die WJB en Babylonia tot nu toe geboden hebben. Zoals mijn collega Bart ook in zijn reactie heeft geschreven denken wij dat het een goede optie is om (tijdelijk) de Tech Desk ondersteuning aan dit abonnement toe te voegen. Daardoor kunnen we ook deze specialisten mee laten kijken en hopelijk weten zij direct door wie we de aanpassing op het platform kunnen laten doen. 

Wat betreft de factuur snap ik de vraagtekens, maar daar geef ik uiteraard een toelichting op. De afsluiting van de ISDN aansluiting en deze factuur hebben elkaar gekruist. Dat betekent dat je in de volgende periode (let op, dit zijn 2 maandelijkse facturen) een slotfactuur krijgt met een verrekening van de abonnementskosten vanaf het moment van afsluiten.

Reageer