Beantwoord

httoegang synchroniseren na installatie SSL lukt niet

  • 9 July 2018
  • 3 reacties
  • 148 keer bekeken

Goedenavond Forum, Ik heb vanavond eindelijk een SSl certificaat via SSL for free. Helemaal blij mee. Alleen na de installatie van het certificaat, privat key en bundel lijkt het bij synchronisatie van de httoegang mis te gaan. Update in wachtrij.... (?) Om het laatste bestand, de bundle, te uploaden moest ik op de één of andere manier een stap terug waarna ik 1 invul veld te zien kreeg, Daar heb ik de bundle ge-upload. De laatste stap synchronisatie werkt nu dus niet. Misschien heeft iemand dit eerder bij de hand gehad. Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank!!!!
icon

Beste antwoord door Mohammad 10 July 2018, 13:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Claudia_vhdh, Welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik neem aan dat u het geprobeerd hebt aan de hand van Lindsay's topic. Als stap 2 gelukt is, zou dat al betekenen dat SSL werkt. Stap 3 is in principe niet verplicht.

Dit valt wel buiten de reguliere ondersteuning vanuit KPN, wellicht herken jij deze foutmelding @Henkie?
Reputatie 2
Badge
Hallo @Claudia_vhdh

Ik herken uw probleem helaas niet. Heeft u een plugin gebruikt in "Deel 3: Doorverwijzen" van de handleiding? Ik heb zelf handmatig het .htaccess bestand aangepast. Wellicht dat er bij u hier iets verkeerd gegaan is?

U zegt ook dat u "een stap terug moest" misschien dat het hier mis gegaan is, want u moet juist op "volgende" klikken. Wellicht heeft u nu alleen de bundle geuploaded en de eerste twee bestanden niet. Misschien is het niet verkeerd om de handleiding nogmaals te doorlopen vanaf het begin en zorg er dan voor dat de bestanden die al geplaatst zijn (dns txt record) aangepast worden of nagekeken. Succes!

Groet Henk

Btw, @Mohammad jullie zijn toch vd klantenSERVICE? Even bij mevrouw meekijken in haar Cloudservices Portal kan dan toch geen kwaad? Om te zien of de dns txt records juist aangemaakt zijn? Zou ik ook van andere hostingbedrijven verwachten. Ik besteed er ook (onbetaald) tijd aan.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Henkie,
Bedankt voor je reactie. De txt-records waren in orde, daar lag het niet aan. 🙂

Het gebruik en de installatie van een SSL Certificaat is volledig op eigen verantwoordelijkheid. KPN levert de certificaten zelf niet, en levert hier om deze reden geen support op. Een txt-record checken doen we wel even, dat is de moeite natuurlijk niet, maar veel verder kunnen we niet gaan. We halen onszelf dan namelijk aansprakelijkheid op de hals voor iets wat we niet ondersteunen. 😉

Wij als KPN kunnen er dus niet altijd iets over roepen. In die gevallen waarderen we onze forumusers, zoals bijvoorbeeld jijzelf en @SjorsK, ontzettend! Jullie kunnen soms informatie geven die wij vanuit KPN niet kunnen/mogen geven en zijn daarmee de ruggengraat van ons Zakelijk Forum!

Reageer