Vraag

Lijnkaping zakelijk internet

  • 25 July 2017
  • 6 reacties
  • 213 keer bekeken

Op 29 juni is in het bedrijfsverzamelgebouw waar mijn bedrijf gevestigd is een nieuw bedrijf aangesloten op internet, helaas via mijn tot dan goed functionerende glasvezelaansluiting. Volgende dag een KPN-monteur langs geweest die vaststelde dat het om een lijnkaping gaat en dat hij niets kan doen. Pas 18 juli weer een KPN-monteur op bezoek, belt ruim een uur met allerlei afdelingen binnen KPN en Reggefiber, en kan uiteindelijk niets betekenen. Gisteren, 24 juli, monteur nummer drie, zelfde verhaal, nog steeds geen aansluiting.

Uiteraard bel ik met enige regelmaat over deze situatie met KPN, maar er is geen uitzicht op een oplossing. "De klacht is geregistreerd en u moet afwachten tot we een oplossing hebben gevonden". Ben bang dat ik over enige tijd monteur nummer vier op bezoek krijg, die weer niets kan. KPN en Reggefiber sturen ons van het kastje naar de muur en zijn blijkbaar niet in staat om mijn internetverbinding weer snel te herstellen.

Vraag: hoe kom ik uit deze situatie en wat te doen? Oude abonnement opzeggen en nieuw nemen? Dan eventueel bij collega-provider wat mij betreft gelet op deze trieste ervaring met KPN. Of is het te verwachten dat KPN en Reggefiber alsnog en liefst snel een oplossing vinden? Er zijn in dit gebouw meerdere aansluitingen vrij die zo gebruikt kunnen worden. Is het niet gewoon een administratief probleem waarbij helemaal geen monteur nodig is?

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Herbert, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Wat jammer dat er nog steeds geen oplossing in zicht is. Als bedrijf wil je natuurlijk bereikbaar blijven en bij storing een snelle oplossing. Hoewel lijnkapingen relatief zelden voorkomen, veroorzaken ze veel schade en verwarring. Ik ga hiermee aan de slag en zal uitzoeken wat er tot nu toe gebeurd is en staat te gebeuren.

Heb je op dit moment al een vaste contactpersoon binnen KPN hieromtrent? Zou je trouwens in een privébericht mij je bedrijfsnaam, postcode en huisnummer willen sturen? Dan ga ik direct aan de slag voor je. ☺️
Beste Mohammad,

Hartelijk dank voor je snelle reactie!

Ik stuur gelijk een privébericht, hopelijk kun jij de impasse doorbreken.

Vriendelijke groet,
Herbert.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor je gegevens en duidelijke toelichting. Op dit moment is het voor mij een mysterie waarom het al zo lang duurt. Ik neem contact op met de escalatie afdeling die verantwoordelijk is voor jouw heraansluiting. Ik kom bij je terug zodra ik meer informatie heb.
Reputatie 5
Badge +5
Daar ben ik weer Herbert. Ik heb zojuist gesproken met de escalateur en ik zal pogen de situatie en het proces helder uit te leggen zonder al te veel technische gedoe.

Jouw glasvezel-lijn is ooit opgeleverd zonder dat de lijn 'gelabeld' is. Dit houdt in dat er een stickertje moest komen op de lijn dat het bezet is. Door de nieuwe aanvraag van jouw buurman is de lijn gekaapt en is jouw verbinding eraf gegooid.

Om jouw alsnog te voorzien van een verbinding moet een nieuwe glasvezellijn aangelegd worden door Reggefiber. Toen de monteur kwam kijken bleek dat de lijnen niet gelabeld waren en hebben wij iemand aangestuurd die dit alsnog ging doen.

Nadat bovenstaande klaar was kon de monteur opnieuw aangestuurd worden om jouw verbinding te herstellen. Helaas blijkt dat er laswerk nodig is om dit te doen. Dit kon niet eerder geconstateerd worden dan als de lijnen gelabeld waren. Daarom is dus nu een partij aangestuurd om laswerk te verrichten.

Op dit moment wachten wij tot het laswerk achter de rug is, zodat lijnherstel uitgevoerd kan worden. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. Voor meer informatie over lijnkapingen kun je ook deze blog bekijken: Lijnkaping: de FAQ.

Ik kom weer bij je terug zodra ik vooruitgang zie. Als je tussendoor vragen hebt, trek gerust aan de bel!
Beste Mohammad,

Dank voor je snelle actie en uitgebreide toelichting.

Ik snap niet helemaal waarom er laswerkzaamheden nodig zijn. Volgens mij zijn er nog lijnen vrij en zou het een kwestie moeten zijn van een switch omzetten, fysiek of administratief.

Ik kan het uiteraard ook niet allemaal overzien.

Vriendelijke groet,
Herbert.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Herbert,

Om een werkende glasvezel aansluiting op jou adres te realiseren lijkt toch laswerk nodig te zijn. Ik heb helaas zelf geen inzicht in de lijnen die er nu liggen, maar de monteurs die ter plaatse bezichtigd hebben wel. Het is een erg vervelende situatie voor jou als ondernemer, ik heb ook echt alle begrip hiervoor. Ik zal in ieder geval dagelijks checken of ik ergens een steentje kan bijdragen, zodat je zo snel als mogelijk weer een actieve verbinding hebt.

Reageer