Beantwoord

Mail niet afgeleverd, maar teruggestuurd door kpnxchange.com

  • 23 February 2018
  • 28 reacties
  • 1611 keer bekeken

Ik beheer de mailserver van de vereniging CompUsers. De afgelopen week heb ik van enkele leden bericht gehad van het feit dat mail gericht aan het bestuur, bestuur@compusers.nl, niet aankomt maar wordt teruggestuurd door de kpnxchange.com server met de mededeling: "Diagnostic-Code: smtp;553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)".
Het probleem treedt op sinds onze mailserver is verhuisd, dus een ander IP adres heeft gekregen. Voordien was er geen probleem. Mail gestuurd via niet aan KPN gelieerde smtp servers komt gewoon aan.
Hoe zou dit probleem kunnen worden opgelost?

Groet,
Hans Lunsing
icon

Beste antwoord door hlunsing 2 March 2018, 14:48

Bekijk origineel

28 reacties

De afdeling Abuse meldde mij dat het IP adres van onze server (die we pas sinds twee weken huren!) bij Symantec een negatieve reputatie heeft. Ik heb daarom bij Symantec een delisting van ons IP nummer aangevraagd. Dat had succes: we kunnen weer mail naar KPN adressen sturen! Hiermee kan dit topic worden afgesloten. Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Reputatie 4
Badge +1
@hlunsing

Geen probleem en Graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +11
Super! Bedankt voor de terugkoppeling @hlunsing, topic staat gemarkeerd als opgelost / beantwoord! 😀

Reageer