Beantwoord

Nameserver, Consistency en SOA

  • 17 January 2018
  • 8 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Wat betekenen deze waarschuwingen en hoe krijg ik ze weg?
Mijn domeinnaam staat geregistreerd bij KPN maar de website wordt gehost door een derde partij. Alles draait als een zonnetje. Ik krijg echter vanuit Polen berichten dat er iets mis zou zijn met de DNS. Men kan geen IMAP client instellen omdat de website niet online zou zijn. Heel vreemd: vanuit Stockholm run ik een uitstekende test met Pingdom Tools, zo ook vanuit andere delen van de wereld. Kunnen de resultaten die genoemd worden in deze screendump een oorzaak zijn of zeurt de persoon in Polen en zit hij in een Pools hotel dat de problemen veroorzaakt?

icon

Beste antwoord door Rick S. 18 January 2018, 10:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Adjudant,

Welkom terug! 😀

Allereerst moet ik zeggen dat het instellen van een IMAP client helemaal losstaat van de website. Het is tevens ook niet zo dat de site niet bereikbaar is. Doordat er een PTR record op het domein ontbreekt is de site voor de mensen in Polen onbereikbaar. Om dit op te lossen kunt u een mail sturen naar domain@kpn.com met het verzoek om voor uw domeinnaam een PTR record aan te maken. Hierbij is het natuurlijk belangrijk dat u in ieder geval uw domein vermeldt.
Reputatie 2
Badge +1
Dank! Ik werd al ongerust.
Heb zojuist een aanvraag ingediend. ☺️
Reputatie 7
Badge +6
Geen enkel probleem hoor!

Gelukkig geen reden voor paniek 😅
Als u nog andere vragen heeft, hoor ik dat graag. Ik zit voor u klaar!

En anders wens ik u alvast een goed weekend 🍻
Reputatie 2
Badge +1
Maar het enthousiasme wordt enigszins getemperd, zie onderstaand bericht:
"Geachte ,


PTR Record


Voor het aanvragen van een PTR—record dient u onderstaande in te vullen en door te mailen naar : domain@kpn.com

We kunnen alleen een PTR aanmaken op een ip reeks van KPN.


Aanvrager :
Telefoonnummer :
E-mailadres :


==================================================
Bedrijfsnaam :
Cap-ID :
IP adres :
Hostname :
Record type : PTR
==================================================


Met vriendelijke groet,

Orderbehandelaar Domain Office


Wil men het nu wel doen of niet? En welke gegevens moet ik invullen bij 'Cap id' ?
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Adjudant,

Bedankt voor uw terugkoppeling!
Ik heb uw bericht gemodereerd in verband met privacygevoelige inrmatie van mijn collega.
Overigens betekent deze mail dat mijn collega's u zeker verder willen helpen. Zoals mijn collega ook aangeeft kunnen wij alleen een PTR record aanmaken op een IP adres (dus een internetverbinding van KPN). Een andere voorwaarde dat dit ook met zich meebrengt is dat het IP adres een vast IP adres moet zijn. Eerlijk gezegd wist ik dit tot nu toe ook nog niet. Heeft u een internetverbinding van KPN? Zo ja, wilt u mij in een privébericht het klantnummer, postcode + huisnummer van het aansluitadres en de naam van de contractant/bedrijf sturen?
Reputatie 2
Badge +1
Die gegevens vind ik waarschijnlijk op Mijn KPN, maar dat is niet bereikbaar: ik krijg een rare foutmelding. Maar wordt er dan een PTR record aangemaakt op mijn ip-adres of dat van de website?
Zodra ik meer weet keer ik weer....
Reputatie 7
Badge +6
Als jullie een internetabonnement bij KPN hebben ontvangen jullie natuurlijk ook facturen. Hier staan de adresgegevens op vermeld. Overigens staan de adresgegevens van het aansluitadres en de naam van de contractant/bedrijf los van het betreffende abonnement. Dus als u deze gegevens heeft kom ik al een eind 😉

Zoals de informatie uit de mail van het Domain Office doet vermoeden wordt de PTR record op een IP adres geplaatst en niet direct op het domein van de website.
Reputatie 2
Badge +1
@Rick S.
'k Heb je zojuist dat privéberichtje gestuurd. 🙂

Reageer