Vraag

Nummerbehoud afgewezen door Sympac - reden is 'overig' dus onbekend

  • 29 October 2021
  • 1 reactie
  • 281 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Geachte heer/mevrouw,

Jaren geleden heb ik mijn prive nummer laten omzetten naar een abonnement via mijn werk, maar wel met de afspraak  dat ik dat nummer later via numberbehoud weer zou kunnen omzetten in een prive abonnement. Eind volgende maand vertrek ik bij mijn huidige werkgever en nu wil ik mijn nummer weer laten omzetten in een prive abonnement. Dit heb ik telefonisch voorgelegd aan de KPN Klantenservice en daarbij ook het klantnummer van het Grootzakelijk KPN account van mijn werkgever overlegd. Na advies heb ik telefonisch met een KPN medewerker een nieuw sim only abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Ik heb daarvan ook de simkaart, overeenkomst en activatiecode ontvangen.

Een dag na deze aanvraag ontving ik via SMS bericht dat de huidige provider Sympac mijn nummerbehoud heeft afgewezen en dat ik contact moest opnemen. De KPN Klantenservice geeft aan niet de reden van afwijzing te kunnen geven, het zegt ‘overige redenen’ in het systeem. Door de IT afdeling van mijn werkgever wordt naar KPN doorverwezen.

Een simpele zoekactie op internet levert als snel vergelijkbare ervaringen op.

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/mobiel-nummer-overnemen-van-zakelijke-kpn-sim-491898

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/klachten/nummerbehoud-wordt-afgewezen---ondanks-een-eerdere-schriftelijke-bevestiging-van-het-tegendeel/details?complaintId=a65b7b91-01aa-4cb9-a866-73614d4d0775

Aangezien Sympac onderdeel is van KPN, mijn huidige zakelijke abonnement onderdeel is van KPN en mijn nieuwe prive abonnement van KPN is, verneem ik graag van u waarom het nummerbehoud verzoek is afgewezen en wat er voor nodig is om dit alsnog toe te wijzen.

Voor (abonnement)gegevens kunt u contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet


1 reactie

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @rap en welkom op het zakelijk KPN forum. 

 

Aan de hand van het klantnummer in het forumprofiel heb ik de order gevonden, en vraag ik mij meteen twee dingen af.

 

Ten eerste of het nummer wel daadwerkelijk is vrijgegeven voor portering, en of het klantnummer wel klopt. (aan de kant van sympac)
Vaak zou de beheerder van telefonie binnen jullie bedrijf dit moeten kunnen checken.

Reageer