Vraag

Poorten toewijzen in modem

  • 23 September 2021
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Badge

Het lukt me niet om vrije poorten toe te wijzen aan een app die ik wil gebruiken. Wie weet hoe dat moet?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Wil53,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Natuurlijk denk ik graag met je mee. Kun je wat meer context over de situatie? Welke poorten wil je precies toewijzen? En voor wat voor soort app is het? Wat voor modem heb je op dit moment in gebruik?

Tot slot wil ik je vragen om het klantnummer van jouw pakket in je forumprofiel in te vullen, zodat ik mee kan kijken. 

Badge

Goedemiddag,

Het gaat om de volgende poorten: 46100、46110、46112、46114 、46120、46122

deze heb ik nodig om een node te kunnen openen voor mijn comunicatie programma. Dit gebruik ik om mijn radiozender, ik ben radioamateur, te koppelen aan internet.

 

mvg, Wil

 

Badge

PS,

ik heb de V10.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Wil,

Bedankt voor de reactie!
Ik mis nog het klantnummer in het forumprofiel. 

In het topic Port Forwarding & UPnP: wat, waarom en hoe? vind je meer informatie over het openzetten van poorten op onder andere de Experia Box V10. 

Badge

Hi, nummer toegevoegd. Maar ik weet nog steeds niet hoe te handelen.

 

Wil

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Wil, 

Bedankt voor het antwoord! 
Ik zie dat je het klantnummer van mobiel ingevuld hebt. Aan de hand van dit adres heb ik ook het Alles in een Standaard pakket vonden. Dit is overigens een particulier en geen zakelijk abonnement. Heel strikt gezien zou je de vraag dus op het forum voor particulieren/consumenten moeten plaatsen. 

Nu vraag ik me wel af, heb je naar het topic wat ik in mijn vorige reactie stuurde gekeken? 

Daar staan onderstaande instructies in voor de V10 :
 

 

Handmatig met behulp van Port-forwardings:
Ondersteunt jouw apparaat geen UPnP of wil je geen gebruik maken van UPnP, dan zal je dus handmatig port-forwardings moeten definiëren.

Je doet er dan verstandig aan om het onderstaande stappenplan te volgen:

Zorg er voor dat het IP adres van het apparaat niet zal wijzigen.
Bij voorkeur doe je dit door het apparaat te configureren zodat deze zijn IP adres automatisch (via DHCP) verkrijgt en definieer je een static DHCP (V8) of DHCP Binding (ZTE's) voor het apparaat.

  • Arcadyan ARV7519(i) en VGV7519 (V8): Op de pagina START -> LAN -> static DHCP
  • ZTE H220N en ZTE H368N (V9): Network -> DHCP -> DHCP Binding
  • ZTE H369A (V10): Settings -> DHCP -> DHCP Binding

Alternatief is dat het IP adres vast op het apparaat ingesteld wordt, maar persoonlijk prefereer ik echt dat alle apparaten hun IP adressen van de DHCP server krijgen.

Test of je het apparaat op jouw lokale netwerk voor de gewenste functionaliteit goed kunt benaderen. Zolang dat niet 100% goed werkt heeft het ook geen zin om met de port-forwardings te beginnen.
Noteer hierbij het IP adres van het apparaat en de poort(en) die gebruikt worden, ook of het TCP of UDP poorten betreft. (Raadpleeg eventueel de handleiding van het apparaat voor het vaststellen van deze poorten.)

Als op jouw LAN alles goed werkt, dan kunnen de port-forwardings ingesteld gaan worden:

 

ZTE H369A (V10):

Ga naar de pagina Settings -> Port-Forwarding IPv4.
Klik op Create New Application en kies voor "Create new Item".
Vul een voor jou herkenbare naam in en druk op Apply.
Klik op Modify Application en selecteer jouw Application in de dropdown.

Voeg voor elke te gebruiken poort een entry toe (Create New Item) en vul het protocol met het type van de door te sturen poort en de Start Port, End Port, Start Mapping Port en End Mapping Port met het poort nummer.

Het apparaat zou nu ook vanaf Internet bereikbaar moeten zijn op jouw publieke IP adres.

 

Mocht het aan de hand van deze instructies niet lukken adviseer ik je om een reactie onder het topic  Port Forwarding & UPnP: wat, waarom en hoe? achter te laten

Reageer