Vraag

Porteren nummer van Sympac naar KPN

  • 2 November 2021
  • 6 reacties
  • 24 keer bekeken

Met mijn voormalige werkgever is afgesproken dat ik mijn mobiele nummer mag meenemen. De IT helpdesk heeft hiervoor het porteren van het nummer verwerkt in de Online Self Care portal. Een bevestiging per PDF is hier niet uigekomen.

Als ik nummer behoud aanvraag bij KPN particulier blijft deze blokkeren op een onjuiste combinatie tussen telefoonnummer en klantnummer. De provider is KPN/Sympac.

Wie heeft hier ervaring mee en wie zou me kunnen helpen?


6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Goedemiddag @paulvanbeek1974 welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Goed dat je ons hebt gevonden. Het lijkt mij in deze onwaarschijnlijk dat het verkeerde 06-nr is gebruikt. Mijn advies is om bij de IT-helpdesk te checken of het juiste klantnummer is gebruikt. Eventueel hebben zij daarvoor ook een eigen ingang bij KPN/Sympac hiervoor.

Zelf kan ik geen klantgegevens inzien van KPN/Sympac accounts.

Vanmorgen heb ik gesproken met de IT-Helpdesk. Hij heeft de eerste portering geannuleerd en vervolgens een nieuw verzoek ingediend. Ik heb eventueel wel een referentie nummer van de eerste portering. Dit referentienummer staat blijkbaar wel op de brief die naar aanleiding van de portering wordt verstuurd. Referentie is 09/45450/2021.

 

Reputatie 5
Badge +4

Dat referentie zegt mij niet direct iets. Voeg anders ook even het betreffende 06-nr toe aan je forumprofiel, dan kan ik daarmee op onderzoek uit.

Is er ook al contact geweest met KPN/Sympac hierover? Dit zijn accounts van KPN Grootzakelijk en gekoppeld aan een accountmanager en/of eigen ingang. Daar zouden ze er meer over moeten kunnen vertellen.

Deze accounts zijn voor mij niet inzichtelijk, maar ik zal kijken of ik wat kan achterhalen met het 06-nr. 

Mijn telefoonnummer heb ik toegevoegd aan mijn profiel. Ik heb contact gehad met KPN Groot zakelijk, maar zij verwezen door naar de IT-Helpdesk van mijn bedrijf. De IT-helpdesk heeft beloofd een email te sturen naar de Accountmanager. Mijn bedrijf heeft vermoedelijk enkele honderden nummers lopen in Nederland.

Reputatie 5
Badge +4

Zelf kan ik verder weinig achterhalen. Ik vertrouw erop dat er vanuit de mail naar de accountmanager meer duidelijk komt. Die moet in samenwerking met de IT-helpdesk kunnen achterhalen of het opgegeven klantnummer inderdaad het juiste is.

Goed nieuws! IT-Helpdesk heeft uiteindelijk het juiste klantnummer gevonden waarmee ik het nummerbehoud kon regelen.

Dank @Mark L. voor de reacties en het meedenken!!

Reageer