Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Portforwarden werkt niet


Reputatie 1
Ik had een tijdje mijn Porten geopend voor een game server dit werkte perfect,
maar na een tijdje stopte de server met werken en kon ik niet meer joinen.
toen ik checkte op een port check site zij hij ook dat de port gesloten waren.
en als ik dan op de router kijk staat hij nog steeds als geforward.
ik heb verder ook niks veranderd
icon

Beste antwoord door SjorsK 7 december 2017, 07:30

Tot zo ver zie ik dat andere instellingen correct zijn (Tenzij ik iets over het hoofd zie uiteraard 😉 ), wat je kan proberen is een factory reset op de experia box (Voor het geval dat hier een bugje in zit).

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 1
oja en de 193 heb ik al veranderd naar 192 was type foutje maar werkt alsnog niet
Reputatie 6
Heb je de firewall van de server gecontroleerd? Het kan namelijk zijn dat de firewall de boel blokkeert.
Reputatie 1
SjorsK schreef:

Heb je de firewall van de server gecontroleerd? Het kan namelijk zijn dat de firewall de boel blokkeert.

dit had ik al weet niet of dat goed is maar met dit werkt het nog steeds niet.

heb je nog een andere oplossing?
Reputatie 1
dit is voor in regels voor binnenkomende verbindingen
Reputatie 6
Tot zo ver zie ik dat andere instellingen correct zijn (Tenzij ik iets over het hoofd zie uiteraard 😉 ), wat je kan proberen is een factory reset op de experia box (Voor het geval dat hier een bugje in zit).
Reputatie 1
SjorsK schreef:

Tot zo ver zie ik dat andere instellingen correct zijn (Tenzij ik iets over het hoofd zie uiteraard 😉 ), wat je kan proberen is een factory reset op de experia box (Voor het geval dat hier een bugje in zit).

Dit heb ik ook geprobeerd Factory reset maar dat heeft ook niet gewerkt 😞
Reputatie 6
Collin038 schreef:

Ik had een tijdje mijn Porten geopend voor een game server dit werkte perfect,
maar na een tijdje stopte de server met werken en kon ik niet meer joinen.
toen ik checkte op een port check site zij hij ook dat de port gesloten waren.
en als ik dan op de router kijk staat hij nog steeds als geforward.
ik heb verder ook niks veranderd


Goedemiddag @Collin038,

1. Heb je op je Experia Box v? (EB) gewoon de DHCP aanstaan voor al je apparaten in jouw thuisnetwerk? Zo ja, dan naar 2.

2. Zijn er ook STB's (TV) van KPN erbij gekomen cq. gewijzigd? Deze hebben de neiging - althans die van mij - op de eerste 192.168.2.1 / .2 van je DHCP ingestelde EB verbinding te maken.


3. Probeer eens het apparaat (server) een vast ip-adres te geven, bijvoorbeeld 192.168.2.10. Wijzig dit dan vervolgens ook in je EB voor de Port-Forwarding. Hiermee voorkom je nml. een mogelijk ip-conflict tussen twee apparaten.

Tip! Ik heb zelf een EB v10, en hierin heb ik mijn DHCP ingesteld voor de ip-adressen 192.168.2.1 tm .9. Deze zijn voor al onze KPN STB's / iPhones / iPads. Voor onze visite heb ik het _GUEST account ingeschakeld op een aparte Sitecom X6 N900 Wi-Fi Router.

Alle EB ip-adressen 192.168.2.10 t/m .250 worden bevolkt door apparaten die ik zelf een vast ip-adres heb gegeven!

- 192.168.2.10 = HP-1810-8Gv2 = switch op de begane grond (level-1) in mijn huiskamer
- 192.168.2.30 = HP-1810-8Gv2 = switch op de 3e verdieping (level-3) in mijn werkkamer
- 192.168.2.100 op HP-1810-8Gv2 = Mac Pro 5.1 in mijn werkkamer
- 192.168.2.125 op HP-1810-8Gv2 = Synology DS1812+ NAS in mijn werkkamer
- 192.168.2.200 op HP-1810-8Gv2 = Mac Pro 3.1 in mijn werkkamer
- 192.168.2.225 e.v. voor al mijn Virtuele Machines op mijn Mac Pro 5.1

Heb een fijne avond! 😎

Reageer