Beantwoord

slamming

  • 16 April 2018
  • 5 reacties
  • 577 keer bekeken

ik heb een brief ontvangen dat een andere telefonie aanbieder een opdracht heeft ontvangen om mijn telefoonnummer over te dragen. Ik weet echter van niets, heb ook geen mail ontvangen van een andere provider. Ik heb gebeld met de klantenservice en met de slamming afdeling maar zij kunnen mij geen informatie verstrekken om welke aanbieder het gaat en wie de opdracht heeft gegeven. Nu is de telefoon afgesloten en doet de alarminstallatie het niet meer. Ik wil dat KPN doorgeeft aan mij om welke aanbieder het gaat. Ik begrijp niet dat KPN die informatie niet deelt. Ik heb vandaag opnieuw gebeld m et de klantenservice (voor de 4e keer) en niemand kan mij helpen. Ik hou KPN verantwoordelijk voor als er inbraak of schade optreedt als gevolg van het niet meer functioneren van de alarminstallatie.
icon

Beste antwoord door Mohammad 17 April 2018, 10:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @tuschoholding29, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik kan me goed voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Als ondernemer zit je niet te wachten op een slamming van je lijn en het is al helemaal niet handig als je niet weet wie de provider is. Wij mogen als provider niet weten waar het nummer naartoe gaat van de ACM. In de onderstaande blog leest u daar meer over:

ACM waarschuwt kleine ondernemers voor 'slamming' en 'lijnkaping'
Beste Mohammed.

Dat klopt niet. Vandaag. hebben wij gesproken met iemand van de afdeling slamming en de provider is tele2 en de naam weten we inmiddels ook. Het is onbegrijpelijk dat KPN een telefoonnummer weggeeft dat nog in gebruik is. Ik heb toch zeer sterk het vermoeden dat er bij KPN iets fout is gegaan.
Reputatie 5
Badge +5
Beste @tuschoholding29,

Helaas kan KPN hier wettelijk echt niks aan doen, zoals u in het artikel wat ik met u heb gedeeld kunt lezen. Wij pleiten er sterk voor dat de ACM hier iets aan doet, zodat mensen niet meer geslammed kunnen worden. Als Tele2 bijvoorbeeld een nummer opvraagt bij KPN Wholesales (netbeheer), mag deze niet gecommuniceerd worden met ons. Als alle gegevens kloppen moeten wij het nummer overhandigen, dat mogen wij niet weigeren. Dit is om te voorkomen dat KPN als serviceprovider een oneerlijke voordeelpositie ten opzichte van de concurrentie krijgt.
Ja. maar de gegevens van de aanvrager klopten niet en dat had KPN moeten controleren. Ik begrijp dat uw taak is om standaard antwoorden te geven. Ik stop deze correspondentie bij deze.
Reputatie 5
Badge +5
Mijn taak is vooral om eerlijk en transparant antwoord te geven op uw vragen. De bedoeling is dat de gegevens overeenkomen. Welke gegevens kwamen niet overeen en wie was de aanvrager volgens Tele2?

Reageer