Vraag

Slechte ervaring met het verlengen van KPN kleinzakelijk abonnement

  • 27 September 2021
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

Beste mensen van het forum,

Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een nieuw alles-in-1 abonnement, sinds mijn huidige KPN hussel contract bijna verlopen is. Natuurlijk ben ik gaan kijken of KPN een mooie verlenging-actie heeft, maar helaas toch zonder succes. Ik merk al snel dat de meeste leuke acties niet gelden voor bestaande klanten en dat de klantenservice vrij weinig kunnen betekenen. Ook, na meerdere malen contact gehad te hebben met de klantenservice, is mij gebleken dat de kortingen variëren van medewerker tot medewerker en dag tot dag (hierbij wel rekening gehouden met tijdelijke aanbiedingen, zoals vermeld op de KPN zakelijk website). Zo kreeg ik bijvoorbeeld de ene keer wel korting aangeboden op mijn Onbeperkt Altijd-telefoon bundel en de dag daarop met een andere medewerker van de klantenservice was het opeens onmogelijk als ik erop terug kwam. Met als hoogtepunt, dat een aanbieding waarmee ik akkoord was gegaan, na een week de order werd gecanceld door een hogere hand. Het incident werd in het systeem gezet als “afspraak niet nagekomen” en wel een excuus ontvangen, maar jammer genoeg weer niks op geschoten. Vandaag nog een keer gebeld, maar tot mijn verbazing weer een hele andere kortingspercentage aangeboden gekregen, waarmee ik helemaal niks mee opschoot. Uiteindelijk niet akkoord gegaan, de medewerker mijn verhaal uitgelegd en vriendelijk bedankt voor de tijd. 

Verder, weet ik uit ervaring van mijn voorgaande bedrijven, dat KPN klanten die al voor een langere periode waren aangesloten, consistente en heldere aanbieding kregen. Zo had ik vroeger een soort van vaste mkb-accountmanager die mij kon helpen. Ook heb ik begrepen van andere ondernemers om mij heen, dat er ondernemers zijn die de zelfde ervaring met mij delen en daarom jaarlijks over stappen, om zo welkom-cadeaus op te strijken (bijvoorbeeld van Ziggo). Zelf, ben ik gewoon tevreden met KPN kleinzakelijk en wil ik hier ook blijven, maar ik merk wel door de jaren heen dat KPN steeds minder customer-loyality beloond. 

Ik vroeg mij af of hoe andere ondernemers het “verlenging procedure” ervaren en/of de moderators hier meer inzicht op kunnen geven. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Dylan


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @DolfijnXu,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Bedankt voor de uitgebreide toelichting op de situatie. Het klopt dat er andere acties gelden voor nieuwe en bestaande klanten. Het is natuurlijk wel opvallend dat je van verschillende collega's ook verschillende aanbiedingen krijgt. Logisch dat dit vraagtekens oproept. Kun je toelichten of uitleggen wat de aanbieding was waarmee je akkoord bent gegaan (die vervolgens toch geannuleerd werd)? 

Ik wil graag kijken hoe het dit precies zit en wat ik hierin kan betekenen. 

Reageer