Vraag

eigen modem

  • 30 December 2016
  • 4 reacties
  • 734 keer bekeken

Goedemorgen, ik heb een professioneel modem aangeschaft voor telefonie en internet in verband met veel uitval V10 kpn. Wij hebben een ondernemerspakket .
Na vele monteurs en telefoongesprekken dus een Draytek aangeschaft, het internet werkt prima, wifi vele male beter als met de V10 alleen het voip kan ik niet instellen.
Men moet een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en deze kan ik niet uitlezen op de V10.
Kpn doet moeilijk, wil een monteur inplannen maar het gaat alleen om gebruikersnaam en wachtwoord.
Misschien via deze weg kunt U mij helpen

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Ronald, welkom op het Zakelijk KPN Forum! :)

Misschien is het goed dat ik eerst een kleine verklaring geef. Het aansluiten en configureren van een eigen modem/router ondersteunen wij niet bij het Ondernemerspakket. De VOIP-gegevens kunnen wij niet inzien en aan de klant verstrekken (inloggegevens van het SIP-account). De kwaliteit van de dienst kunnen we alleen garanderen met gebruik van de ExperiaBox. De VOIP-gegevens worden wegens veiligheidsoverwegingen niet verstrekt. Iemand met toegang tot deze gegevens kan namelijk misbruik maken van uw aansluiting. Als wij deze gegevens vrij geven, is er vanuit KPN geen beveiliging, controle en/of ondersteuning mogelijk.

Zoals u hebt ervaren is het niet mogelijk om deze gegeven uit te lezen in de ExperiaBox. Dit bevestigd de kwaliteit van de beveiliging. Als iemand "inbreekt" op uw netwerk, blijven de VOIP-gegevens veilig. Uit uw bericht begrijp ik dat u niet (voldoende) op de hoogte bent gebracht over onze ondersteuningsvoorwaarden bij het gebruik van een eigen modem/router.

Persoonlijk kan ik u niet helpen met dit verzoek. Nu wil ik u absoluut niet met dit bericht afdoen. Volgens mij zijn er beloften gemaakt en is de informatie voorziening niet correct geweest. Om die reden waag ik graag een poging om mij hierin te bemoeien. Ik betwijfel het ten zeerste of het gaat lukken, gezien het buiten onze ondersteuningsvoorwaarden valt. Als ik een kijkje achter de schermen mag nemen om de status van het ticket te controleren doe ik dat graag voor u.

Vanwege welke problemen of wensen hebt u een Draytek gekocht? Gaat het om tegenvallend WiFi signaal of spelen er meer zaken? U kunt namelijk overwegen om de Draytek enkel als "extra" Accespoint te gebruiken "op" de ExperiaBox. Ik verneem graag uw reactie.
Reputatie 3
Badge
Dan ben ik benieuwd hoe KPN dit gaat oplossen.

Er moet dus nog wel een oplossing voor de SIP gegevens worden gezocht.
Reputatie 7
Badge +11
Dan ben ik benieuwd hoe KPN dit gaat oplossen.

Er moet dus nog wel een oplossing voor de SIP gegevens worden gezocht.
Ik was al benieuwd of iemand ermee ging komen! ;)

Wij volgen in spanning vanaf de zijlijn wat de gevolgen van deze ontwikkeling zijn. Gezien het nog vers nieuws is, is er nog geen reactie van KPN beschikbaar. Als hier meer over bekend komt, plaatsen we een artikel/update op het forum.
Goedemorgen,
Ik dacht al wel dat KPN dit zou zeggen, maar ondertussen hebben we de gebruikersnaam al ontcijferd en zijn we bezig met wachtwoord, vervolg komt hier te staan of het gelukt is.

Reageer