Beantwoord

Gebruikersnaam IP bellen

  • 14 November 2015
  • 6 reacties
  • 995 keer bekeken

Badge
Hallo,

In juli 2014 zijn we met 2 verschillende winkels van ISDN, losse draden en omslachtige abbonementen overgegaan naar Ondernemerspakket Internet & IP-bellen. Nu ben ik zelf voordat ik de vaste toestellen de deur uit doe en over ga naar IP toestellen aan het goochelen met de toolbar en de instellingen. Ik loop al spaak als deze vraagt om een gebruikersnaam. Ik heb wel 8 verschillende wachtwoorden ontvangen van KPN op 1 dag maar geen gebruikersnaam wat ik voor "@ims.imscore.net" moet zetten. Wie weet waar ik dat allemaal kan vinden. 

Verder werkt het allemaal perfect in Apeldoorn! Service is goed en practisch storingsvrij. 
icon

Beste antwoord door SimonStegeman 17 November 2015, 17:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Simon, 

Ik kan me voorstellen dat u door de bomen het bos niet meer ziet 😉 Er komt nogal wat kijken bij een overstap naar het Ondernemerspakket. Erg leuk om te horen dat de eerste ervaringen en indrukken positief zijn! Dat hoor ik graag! :-)

Ik help u graag op weg, zodat u aan de slag kunt met de Toolbar voor telefonie. 

Wilt u me in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant/bedrijf en mobiel telefoonnummer sturen? Dan ga ik op zoek naar de gegevens die u nodig heeft.

Alvast bedankt en ik zie uw reactie graag tegemoet! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Badge
Door 
  •  super geholpen! Veel via PB maar ik heb er wel wat aan! 
  • Hallo,

    Ik zit met eenzelfde soort probleem. 

    Wij maken al een aantal maanden gebruik van het ondernemerspakket. Wij hebben 5 vaste telefoons (yealink T42G) en 5 telefoonnummers waarvan 1 telefoonnummer is gereserveerd voor de voicemail. 

    Dit betekent dus dat er 3 telefoons van ons een eigen nummer hebben en 2 telefoons gebruik maken van hetzelfde nummer.

    Nu hebben wij een extra telefoon besteld en ontvangen. Een logische gedachte is dan om de nieuwe telefoon te koppelen aan 1 van de bestaande telefoonnummers(Het is niet noodzakelijk dat iedereen zijn eigen nummer heeft). Er zijn namelijk al 2 telefoons gekoppeld aan 1 nummer, dus zou dit mogelijk moeten zijn.

    We hebben de nieuwe telefoon aangesloten op het netwerk etc, alleen liep ik ook tegen het probleem aan met de gebruikersnaam @ims.imscore.net.

    Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN zakelijk opgenomen. Uiteindelijk (!) iemand aan de telefoon gekregen die bereid was om te helpen ipv mij zomaar door te verbinden. De meneer van KPN vertelde dat voor mijn probleem er een monteur langs moet komen en er een nieuw telefoonnummer bij komt. Hier was ik het niet mee eens, want er hoeft helemaal niks aangesloten te worden. De telefoon geeft nu alleen ''register failed'' aan en dit kan volgens mij verholpen worden door een juiste gebruikersnaam in te voeren.

    De meneer van KPN zou uitzoeken of het inderdaad wel nodig was om een monteur in te schakelen en een extra telefoonnummer erbij te nemen en hij zou mij de volgende dag terugbellen.

    Twee dagen later zelf maar teruggebeld naar KPN aangezien ik geen telefoontje heb gehad. De meneer die ik (uiteindelijk) aan de telefoon kreeg vertelde mij dat er een monteur was ingepland met een nieuw telefoonnummer!

    Dus blijkbaar is het een normale gang van zaken dat er zonder toestemming een monteur wordt ingeschakeld??

    Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord en ik hoop dat jullie mij wel aan de juiste gegevens kunnen helpen. 

    Groet,

    Emiel
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo,

    De gebruikersnaam voor IP Bellen die in dit topic is besproken betreft de gebruikersnaam voor de toolbar en zapper. Voor het provisionen van de toestellen zijn deze gegevens voor zover ik weet niet nodig. U kunt op deze pagina meer informatie en handleidingen van de IP toestellen vinden. Alleen deze toestellen kunnen werken. Het aansluiten van de toestellen kunt u zelf proberen, als het niet lukt, sturen wij hier een monteur voor aan.

    De collega heeft deels goed gehandeld. Alleen is het inderdaad niet nodig om een extra telefoonnummer te nemen om dit te realiseren. Deze order zal dus geannuleerd moeten worden, of bij de oplevering weer terug draaien.
     Hallo Tim,

    Bedankt voor de heldere uitleg en excuses voor mijn late reactie. Vorige week is de monteur langsgeweest en heeft hij de telefoon geïnstalleerd. Ik heb meerdere keren aangegeven bij KPN dat een extra telefoonnummer niet nodig is.

    Helaas heb ik nu toch een wijziging doorgekregen waarin een extra telefoonnummer is opgenomen met de daarbij maandelijkse kosten.

    Hoe kunnen we dit snel oplossen? 

    Ik hoor graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Emiel 
    Reputatie 7
    Badge +11
    Goedemorgen Emiel,

    Als het goed is, kunt u een "commerciële wijziging" bestellen voor uw Ondernemerspakket. Ik kan voor u deze order laten invoeren.

    Kunt u reageren op mijn privébericht? Graag ontvang ik uw gegevens en het telefoonnummer die weer verwijderd mag worden. Dan help ik u verder!

    Reageer