Beantwoord

KPN 1 Outlook integratie

  • 6 February 2016
  • 5 reacties
  • 825 keer bekeken

Wij hebben sinds kort KPN 1 Hosted Voip. Daarbij gebruiken we het Outlook integratie programma.

Dit staat op een Windows Terminal Server 2012.

Het opstarten en de functies van het programma zijn prima te gebruiken, er is alleen een probleem met het beschikbaarheidsscherm. Na verloop van tijd blijft bijvoorbeeld bij sommige gebruikers de "led" knipperen alsof ze gebeld worden, terwijl hun telefoon niet in gebruik is. Ook kon een collega nadat ze terug kwam van haar pauze het doorschakelen niet meer uitzetten. Zodra men het progamma geheel afsluit en opnieuw opstart werkt alles weer (even) naar behoren.

Is dit een bekend probleem en is er wat aan te doen?

Wordt er gewerkt aan ondersteuning voor Server 2012, gezien dit nog niet als ondersteund platform in de handleiding staat?
icon

Beste antwoord door Tim 19 February 2016, 15:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste trendweaver,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Dit klinkt als een hinderlijk probleem, ik snap dat u een oplossing zoekt. Om eerlijk te zijn heb ik zelf weinig ervaring met het Outlook integratie programma voor KPN 1. Ik heb uw vraag daarom doorgestuurd naar de servicedesk van KPN 1. Ik verwacht in de loop van de week, of eerder, reactie te ontvangen en zal deze informatie met u delen. Ik hoop dat er iets bekend is over het probleem en een oplossing geboden kan worden. Ik kom erop terug!

Als er overige gebruikers meelezen en advies weten te geven, graag! ;)
Reputatie 7
Badge +11
Beste trendweaver,

Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, daardoor heb ik nog geen update te melden. Om de hulpvraag onder de aandacht te brengen heb ik deze nog een keer verstuurd. Bij mijn weten is de doorlooptijd maximaal 5 werkdagen, wellicht is er momenteel een achterstand. Ik ga er achteraaan en kom erop terug!

Wat voor 'doorverbindstoring' ervaart u precies? Bedoelt u hiermee wat u in uw eerste bericht al noemde het niet kunnen uitschakelen van de doorschakeling?
Reputatie 7
Badge +11
Beste trendweaver,

De vertraging is ontstaan doordat ik mijn hulpvraag naar een verkeerd e-mailadres heb gestuurd, mijn excuses voor het ongemak.

Vervolgens heb ik de juiste afdeling aangestuurd en ook vrij snel een reactie ontvangen. Mijn collega geeft aan dat de storing gemeld kan worden bij de KPN ÉÉN ServiceDesk aangezien u onregelmatige verstoringen ervaart met het systeem. Mijn collega kon dus geen advies of oplossing bieden. De KPN ÉÉN ServiceDesk is bereikbaar op 0800-0410 of per e-mail servicedesk-me@kpn.com. Indien u KPN ÉÉN heeft afgesloten bij een Excellence Business Partner van KPN kunt u rechtstreeks contact opnemen met de betreffende partner.

Tevens zie ik dat er een update is verschenen op de storingsmelding:

— UPDATE 19 februari 15:15 uur —

Uit onderzoek en contact met gebruikers blijkt dat de impact van onderstaande melding is opgelost.

— UPDATE 18 februari 16:00 uur —

Onderzoek heeft uitgewezen dat de grondoorzaak van de verstoring in het netwerk van iBasis zit.

Meerdere telecomoperators maken gebruiken van iBasis in de afwikkeling van hun nationale en internationale telefonieverkeer.

iBasis is met hoge prioriteit aangestuurd om de verstoring te verhelpen.
 Hallo Tim,

Het is inmiddels meer dan een week geleden en ik heb helaas nog geen terugkoppeling gezien.

Daarnaast is niemand blijkbaar in bezit van eenzelfde soort setup als wij, aangezien er verder ook geen reacties zijn.

Het zou mooi zijn als ik iets aan mijn gebruikers kon meedelen. We hebben sinds 2 weken KPN1 en naast het feit dat de Outlook integratie niet goed (blijft) werken hebben we nu ook al te maken met de ' doorverbindstoring' . Al met al maakt KPN (en daarmee ik ook) hiermee geen goede beurt.
Hallo Tim,

Bedankt voor je update.

De storing die ik bedoel is deze (van CSP reporter):

Doorverbinden van gesprekken— UPDATE 17 februari 15:00 uur —

Engineers zijn samen met de carrier bezig met onderzoek naar de oorzaak van het issue.

Zodra er een inhoudelijke update te melden is brengen wij u op de hoogte.

— UPDATE 16 februari 08:49 uur —

Het onderzoek is nog gaande, naast onze engineers zijn hierbij engineers van andere telecomproviders betrokken.

Wij houden u op de hoogte.

— Oorspronkelijke melding —

Uit meldingen van eindgebruikers blijkt dat een deel van gesprekken bij het doorverbinden (gedeeltelijk) audio verlies ervaart.

Onze engineers onderzoeken de meldingen.

Wij houden u op de hoogte

Diensten: HIP, HIP Express, HIP Lab platform, KPN EEN, HIP Express Office

Reageer