Lijnkaping

  • 28 February 2017
  • 1 reactie
  • 312 keer bekeken

Helaas werd ik geconfronteerd met een geval van lijnkaping door Belcentrale. Vorige week gebeld door "een medewerker van KPN" met een aantrekkelijk aanbod. Omdat hij alle gegevens voor handen had, rees er geen twijfel. Het gebeurt wel vaker dat KPN een leuke aanbieding heeft. :D
Door de reportage in het journaal gisteravond, ging ik toch twijfelen en na bellen met de KPN bleek inderdaad dat mijn nummer geporteerd zou worden. Gelukkig pas over 3 weken.
Vanmorgen wederom gebeld met KPN en uitstekend geholpen door de medewerker. Via hem erachter gekomen dat het ging om Belcentrale (BLCT).
Die gebeld maar weten natuurlijk van niets.
Heb nu een email gestuurd naar hun op verzoek van de medewerker van BLCT en gevraagd de portering te annuleren.
Afwachten maar.

Deze hele kwestie werpt wel wat vragen op.
Waarom worden bedrijven niet zo behandeld als consumenten op dit gebied. Verplichte handtekening ipv mondelinge toezegging.
Waarom is het niet mogelijk, in het geval van duidelijk valse voorwendselen, dat KPN de boel zelf terugdraait.
Waarom worden bedrijven als BLCT niet harder aangepakt?

Daar zou ik weleens antwoorden op willen hebben.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag preventcare,

Wat fantastisch om te horen dat u zo goed geholpen bent aan de telefoon en dat u er dankzij de reportage op tijd bij bent! Naast de opluchting kan ik me heel goed voorstellen dat deze interactie vragen opwekt en dat u zich flink in de maling genomen voelt.
Naar aanleiding van het journaal en (o.a.) uw post op ons forum hebben we besloten een nieuwe blog te schrijven. In deze blog proberen wij de vragen over 'slamming' zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stiekem hoop ik dat ik u in deze meteen als 'testpubliek' mag inzetten.:) Zou u mij willen laten weten of wij door middel van de blog uw vragen hebben kunnen beantwoorden? Ik ben benieuwd of u nog informatie mist of dat alles duidelijk is. Uiteraard bent u ook van harte welkom om verdere vragen te stellen.

Ik hoor graag van u!

Reageer