Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Ongevraagd naar belcontact gezet.


Reputatie 1
Badge
Gisteren 24 november een brief van KPN ontvangen dat onze zakelijke vaste telefoonlijnen, ISDN, overgegaan zijn naar een andere telefoonaanbieder.
Na een langdurig telefoongesprek met een medewerker van de KPN begrepen dat die andere telefoonaanbieder belcentrale is. Wij hebben "NIET" aangeven naar deze aanbieder over te willen stappen.
Een email naar de belcentrale gestuurd met het dringende verzoek per direct onze lijnen terug te zetten naar de KPN omdat wij er niet om gevraagd hebben.
Een ontvangstbevestigings-email van belcentrale wel ontvangen.
Wat kan en moet ik meer doen om van belcentrale af te komen en dit soort vreemde gebeurtenissen voorkomen?
Het is m.i. überhaupt idioot dat dit soort dingen zomaar kunnen.
icon

Beste antwoord door Tim 25 november 2016, 20:21

Beste Bloemen, welkom op het zakelijk forum van KPN.

Hebt u het topic over Belcentrale / Voordeelregeling op het forum gelezen? Alle informatie die u zoekt is daar vermoedelijk te vinden. Bekijk vooral deze reactie!

Overnemen van een telefoonaansluiting zou niet zomaar mogen gebeuren. Er moet minstens contact met de provider zijn geweest om een overeenkomst op te maken.

Als u vragen hebt, help ik graag.

Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 6
Badge +11
Beste Bloemen, welkom op het zakelijk forum van KPN.

Hebt u het topic over Belcentrale / Voordeelregeling op het forum gelezen? Alle informatie die u zoekt is daar vermoedelijk te vinden. Bekijk vooral deze reactie!

Overnemen van een telefoonaansluiting zou niet zomaar mogen gebeuren. Er moet minstens contact met de provider zijn geweest om een overeenkomst op te maken.

Als u vragen hebt, help ik graag.
Reputatie 1
Badge
Dank voor je reactie.
Reputatie 1
Badge
De eerste stap van de vertragingstactiek is begonnen, ik krijg zo spoedig
mogelijk antwoord op mijn vraag! Ja, Ja.
Wordt het dan maar gelijk de ACM inschakelen?
Triest dat aan dit soort praktijken niet radicaal een einde wordt gemaakt.
Zoeken op internet toont aan dat het wel erg vaak gebeurt.
Terug naar de schriftelijke bevestiging van de klant en ook een bevestiging
in geval van overdragen van de oude en nieuwe aanbieder, conform de
regels die gelden voor kopen op afstand of wat voor manier dan ook.

De KPN geeft aan dat de facturatie aan de andere aanbieder is overgedragen.
Betekent dat ook de automatische incasso is overgedragen?
Reputatie 6
Badge +11
Eigenlijk is er niets "overgedragen". Ik weet dat men deze term gebruikt, maar het kan verwarrend overkomen. Aangezien we 2 verschillende providers zijn, delen we elkaars administratie niet. Uw betalingsgegevens bij KPN geven we niet aan derden. Het is een volledige overstap.

Oké, de telefoonlijn blijft technisch in beheer bij KPN. Wij zijn de netwerkbeheerder en voeren de werkzaamheden uit voor andere providers. Voor de technische dienst bij KPN wordt de lijn afgeschermd en kunnen wij niets meer doen. De technische dienst bij de betreffende provider kan de lijn wel zien en is dan ook het aanspreekpunt bij vragen en problemen.

De facturatie bij KPN stopt en de nieuwe provider verzorgt de facturatie in de toekomst. Indien u akkoord hebt gegeven voor automatische incasso, maakt men hier mogelijk gebruik van. Het feit dat u bij KPN betaald middels automatische incasso kan een andere provider niet weten of zien.

Bent u nog binnen de annuleringstermijn? Dan moet het opzeggen/annuleren van een aansluiting geen probleem zijn.
Reputatie 1
Badge
Ik heb geen idee of ik binnen de annuleringstermijn ben.
Hoe kom ik daar achter, eigenlijk doordat de KPN een brief
stuurde pas begrepen dat we overgezet zijn anders waren we
waarschijnlijk door hun facturen verrast.
Groeten Bloemen
Reputatie 6
Badge +11
Volgens mij is de wettelijke bedenktijd 14 kalenderdagen bij telefonische verkoop. U kunt als ingangsdatum de einddatum van uw abonnement bij KPN nemen, tenzij het al veel eerder besteld is. Voor het annuleren of opzeggen verwijs ik u naar de nieuwe provider. Als u terug wenst te keren naar KPN is een nieuwe bestelling bij ons noodzakelijk.
Reputatie 1
Badge
Kan de KPN wel deze lijnen opheffen?
Groeten
Reputatie 6
Badge +11
Nee dat is niet mogelijk. Wij kunnen de lijnen bij andere providers niet opheffen. U kunt KPN wel toestemming geven om een aansluiting te leveren met overname van het telefoonnummer. Bij een overstap naar KPN wordt het abonnement bij de andere provider opgezegd. De provider kan dit echter tegen houden als u bijvoorbeeld een openstaande factuur hebt of de afkoopsom niet wenst te betalen.
Reputatie 1
Badge
Dank voor je reactie.

Ik heb zojuist een bericht gestuurd met het verzoek de overnameprocedure per direct te annuleren.

Ik begin ondertussen een beetje moe te worden dat we in een maatschappij zijn gekomen waar dit soort
idioterie algemeen gebruik is geworden.
Aanmelden kan direct geregeld worden maar afmelden alleen maar rompslomp.
Reputatie 1
Badge
Contact geweest met Garantiebellen, eerst een email gestuurd en prompt werd er gebeld.
Ze zeggen dat het in een telefoongesprek is gevraagd.
Blijkt dat ik nu een WLR abonnement heb met een opzegtermijn van 1 maand.
Na 1 januari 2017 kan ik de lijnen weer laten porteren, dat bewuste telefoongesprek is dus vlak 1 december geweest.
Inmiddels per email bevestiging ontvangen dat ze geen kosten in rekening brengen als de portering na 1 januari 2017 wordt gedaan.

Tim jij bedankt.
Blijft staan dat aan leveranciers verplichtingen moeten worden opgelegd om dit soort zaken te voorkomen.
Het blijkt dat naast telefoonproviders ook energieleveraars, banken, kranten, tijdschriftverkopers en kabelexploitanten op deze manier klanten kunnen verwerven, gebeurt natuurlijk ook door de "grapjassen" die anderen ergens voor aanmelden.
Ik ga zodra ik wat meer tijd heb het bij ACM deponeren.
Reputatie 6
Badge +11
Een ongewilde overstap kan veel zorgen met zich meebrengen. Vooral als u hier totaal niet op zat te wachten. Hopelijk komt u er verder uit en zien wij u weer terug als klant in 2017. Als ik u kan helpen met invoeren van een herstelorder of andere vragen verneem ik graag een bericht van u.
Reputatie 1
Badge
Tim, bedankt.
Is een herstelorder anders dan een nieuwe verbintenis met de KPN?
Greetings
Reputatie 6
Badge +11
Dat klopt, een herstelorder betreft het administratief herstellen van de vorige situatie. Als u bijvoorbeeld nog binnen contract bij KPN zat, ontvangt u een afkoopsom voor de resterende abonnementstermijn. Met een herstelorder houden we de initiële contractdatum weer aan en worden de kosten voor de beëindiging kwijtgescholden.

Indien u al buiten contract zat en het niet erg vind om een nieuwe verbintenis met KPN aan te gaan, kunt u een nieuwe order laten uitvoeren. Soms kan er een leuke "nieuwe klant" korting worden aangeboden. Voor u als klant is dit de makkelijkste route.

Als u terug wenst te keren naar KPN, nog binnen contract zat en de nieuwe provider niet wil meewerken aan een herstelorder, kan bij ons een klacht in behandeling worden genomen. Wij dienen vervolgens een herstelorder in.
Reputatie 1
Badge
Tim, duidelijk.
Thxs
Reputatie 6
Badge +11
Veel succes met het proces, voor vragen bent u altijd welkom op het forum!
Reputatie 1
Badge
Waar kan ik zien of informeren wanneer de KPN onze lijnen terug geporteerd heeft?
M.vr.gr.
Bloemen
Reputatie 6
Badge +11
Beste Bloemen,

Ik heb uw order opgezocht. Deze was nog niet klaar gezet voor verwerking, het spijt mij voor de vertraging. Meteen heb ik de leveringsafdeling gevraagd om uw order op te pakken. Ze zijn er nu mee bezig. U ontvangt een e-mail om akkoord te geven voor de bestelling. Ik verneem graag van u of deze is ontvangen!
De looptijd van de levering is niet lang, gezien het nummer al op het netwerk van KPN zit (technisch is er ook geen sprake van een nummerportering, maar wel een overname op het beheer van de aansluiting).
Mijn verwachting is dat wij de aansluiting in de loop van volgende week terug kunnen krijgen.
Reputatie 1
Badge
Klasse Tim,
Email inmiddels ontvangen.
Service met 5 sterren van de KPN.
Bedankt.
Groeten,
Bloemen
Reputatie 6
Badge +11
Volgende week controleer ik graag de status weer. Ik heb een agenda herinnering gemaakt.
We hebben daarover nog contact! Fijn dat u ondanks deze fout, onze service goed ervaart 🙂
Reputatie 6
Badge +11
Beste Bloemen,

De overname staat nu gepland op 02-02-2017. Wilt u liever niet wachten? Dan kan ik voor u kijken of we de aansluiting sneller kunnen leveren.
Reputatie 1
Badge
Alle problemen met het ongevraagd over nemen door belcontact
zijn nu afgerond en totaal opgelost dankzij de moeite die het team
van Zakelijk Forum KPN heeft gedaan.
Waarvoor ik het team dankbaar ben, het blijkt maar weer dat de
KPN-organisatie een prettig en fatsoenlijk bedrijf is om zaken
mee te doen. De kracht van een organisatie komt vooral tot uiting
indien er problemen zijn.
Nogmaals hartelijk dank voor jullie inspanningen.
M.vr.gr. bloemen
Reputatie 6
Badge +11
Dag @Bloemen,

Wat goed en leuk om weer van u te horen. Ik ben erg blij om te lezen dat u de service op het forum positief ervaart, dat zetten we graag door. Bedankt voor uw vertrouwen in KPN en het forum team. U hebt de situatie zeer strategisch en geduldig aangepakt, hopelijk heeft het zijn vruchten afgeworpen. 🙂

Erg fijn dat dit topic nu echt afgesloten is!

Reageer