Beantwoord

Overgang van ISDN


In de tandartspraktijk heb ik nu ISDN met 1 nummer voor de balie en een ander nummer voor de behandelkamer. Ik kan op deze nummers onafhankelijk van elkaar en gelijktijdig 2 verschillen de gesprekken voeren. In de folder "Wij helpen u verder"van KPN staat dat als ik genoeg heb aan 2 uitgaande telefoonlijnen ik moet kiezen voor KPN klein zakelijk. Verder staat in dezelfde folder dat ik met Klein zakelijk maximaal 2 gelijktijdige gesprekken kan voeren.
In een topic van @tjainie zegt de KPN moderator Mohammed "Met Kleinzakelijk is het mogelijk om met twee verschillende nummers tegelijkertijd te bellen. Kat in het bakkie zou je denken.
Helaas, de praktijk blijkt anders. Bij het opgeven van mijn bestelling vertelde de medewerksters van KPN mij dat het met Kleinzakelijk niet mogelijk was gelijktijdig 2 verschillende gesprekken te voeren en ik moet kiezen voor KPN EEN. Er zou maar 1 spraaklijn beschikbaar zijn.
Toen ik de orderbevestiging binnen had heb ik de folder er nog eens bij gepakt en ben weer gaan bellen met een andere medewerkster van KPN. Zij is overleg gaan voeren en kwam terug met de mededeling dat er slecht 1 spraaklijn beschikbaar was en dat KPNeen de juiste keuze was. Ondanks het feit dat ik haar gewezen had op de folder bleef zij bij deze mening.

Wie heeft er nu gelijk? De folder, de moderator of de 2 kpn medewerksters. In ieder geval geeft dit weinig vertrouwen in KPN.

vr.gr. Theo
icon

Beste antwoord door Mark L. 3 december 2018, 16:01

Goedemiddag Theo, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help graag. Er is een verschil tussen en telefoonlijnen en telefoonnummers.

KPN Klein Zakelijk heeft 2 lijnen met elke een eigen telefoonnummer. Het is mogelijk om met 2 lijnen tegelijk uit te bellen maar niet met hetzelfde telefoonnummer. Dit zou betekenen dat de balie en de behandelkamer allebei een eigen nummer krijgen en dus ook met een ander nummer uitbellen. Hiervoor heeft u wel 2 aparte telefoontoestellen nodig, die afzonderlijk van elkaar worden aangesloten op de modem.

Het KPN ÉÉN MKB pakket heeft wel de mogelijkheid om meerdere gelijktijdige gesprekken te voeren met hetzelfde telefoonnummer. Zowel inkomend als uitgaand.

Uw huidige ISDN centrale kun u zeer waarschijnlijk voor beide pakketten niet gebruiken. Welke ISDN centrale gebruikt u? Ik hoor het graag als u nog andere vragen heeft en kan u helpen bij het uitzoeken van het juiste pakket.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag Theo, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help graag. Er is een verschil tussen en telefoonlijnen en telefoonnummers.

KPN Klein Zakelijk heeft 2 lijnen met elke een eigen telefoonnummer. Het is mogelijk om met 2 lijnen tegelijk uit te bellen maar niet met hetzelfde telefoonnummer. Dit zou betekenen dat de balie en de behandelkamer allebei een eigen nummer krijgen en dus ook met een ander nummer uitbellen. Hiervoor heeft u wel 2 aparte telefoontoestellen nodig, die afzonderlijk van elkaar worden aangesloten op de modem.

Het KPN ÉÉN MKB pakket heeft wel de mogelijkheid om meerdere gelijktijdige gesprekken te voeren met hetzelfde telefoonnummer. Zowel inkomend als uitgaand.

Uw huidige ISDN centrale kun u zeer waarschijnlijk voor beide pakketten niet gebruiken. Welke ISDN centrale gebruikt u? Ik hoor het graag als u nog andere vragen heeft en kan u helpen bij het uitzoeken van het juiste pakket.
Bedank voor de redactie. Ik heb nu een ISDN aansluiting met 4 nummers. Ik gebruik er nu nog maar 2 van. Voor de nu nog gebruikte 2 nummers heb ik voor ieder nummer een apart telefoontoestel. Gesprekken worden niet van het ene naar het andere nummer doorverbonden. Dat is ook beslist niet de bedoeling. Er zit nu een Quattrovox centrale tussen.
In de nieuwe situatie heb ik weer behoefte aan 2 onafhankelijk werkende telefoonlijnen. Op ieder lijn komt weer een apart telefoontoestel. Een centrale heb ik niet nodig. Gesprekken worden niet doorverbonden tussen de toestellen.

Inmiddels heeft er iemand van de planning van KPN EEN contact met mij opgenomen. De afspraak is dat er 10 december een monteur komt kijken. Hopelijk wordt de zaak dan ook voor KPN duidelijk. Helaas haal ik de geplande, en in een eerder gesprek door kpn, beloofde telefoonaansluiting op 21 december niet meer. Dat gaat ons veel geld kosten daar er al veel in werking was gesteld voor deze verhuizing en er in de agenda een week tijd vrij gemaakt is voor patiënten afspraken.


vr.gr. Theo
Reputatie 4
Badge +2
Goed om te lezen dat er contact is geweest. Ik vertrouw er op dat de situatie 10 december helder in kaart wordt gebracht, gevolgd door een passend voorstel wat perfect aansluit bij uw wensen.

Hopelijk ligt de uiteindelijke leverdatum dicht bij wat u voor ogen had. De monteur die op locatie komt zal u zo goed mogelijk adviseren. Ik hoor graag wat er uit gekomen is.
Monteur voor kPN ËËN is inmiddels langs geweest. Heeft mijn verhaal aangehoord en was ook van mening dat ik kon volstaan met Klein Zakelijk. Gezien de ellende die we met KPN hadden gehad heeft hij ter plaatse alles geregeld voor de verhuizing en over gang naar Klein Zakelijk. Is hiermee een behoorlijke tijd bezig geweest. Helaas staat de datum voor de uitvoering nu op 28 december. Kon absoluut niet eerder. Hoewel erg lastig zullen we het hiermee moeten doen.

vr.gr. Theo
Reputatie 4
Badge +2
@theosparenburg Bedankt voor de update! Goed om te lezen dat er nu duidelijkheid is en de monteur het direct voor u heeft kunnen regelen.

Reageer