Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Beantwoord

overname belcentrale


Reputatie 1
  • Participant
  • 5 reacties
icon

Beste antwoord door Tim 1 juni 2015, 17:32

Beste Fanny,

Dit is wel een zeer opmerkelijk verhaal inderdaad! Een overstap zou nooi zomaar out of the blue mogen gebeuren. U dient inderdaad toestemming te geven voor een overstap. Er zou hierover wel contact moeten zijn geweest of er is een grote fout gemaakt.

Bij een overstap hoeft de huidige provider geen akkoord te geven, toestemming voor het overstappen wordt gevraagd door de nieuwe provider. Wanneer de gegevens van de aanvrager overeenkomen met de gegevens van de huidige contractant dan mag de huidige provider de overstap niet afwijzen. Als de gegevens niet kloppen dan wordt de overstap niet doorgezet.

Begrijp ik goed dat u graag bij KPN wenst te blijven? Ik hoop het natuurlijk wel! 😉

Heeft u op dit moment ook een klacht of acties uit staan bij Belcentrale? Ze moeten u uiteraard helpen met deze klacht.

Bekijk voor meer informatie het discussietopic over ongewenste overstappen.

Bekijk origineel

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Fanny,

Dit is wel een zeer opmerkelijk verhaal inderdaad! Een overstap zou nooi zomaar out of the blue mogen gebeuren. U dient inderdaad toestemming te geven voor een overstap. Er zou hierover wel contact moeten zijn geweest of er is een grote fout gemaakt.

Bij een overstap hoeft de huidige provider geen akkoord te geven, toestemming voor het overstappen wordt gevraagd door de nieuwe provider. Wanneer de gegevens van de aanvrager overeenkomen met de gegevens van de huidige contractant dan mag de huidige provider de overstap niet afwijzen. Als de gegevens niet kloppen dan wordt de overstap niet doorgezet.

Begrijp ik goed dat u graag bij KPN wenst te blijven? Ik hoop het natuurlijk wel! 😉

Heeft u op dit moment ook een klacht of acties uit staan bij Belcentrale? Ze moeten u uiteraard helpen met deze klacht.

Bekijk voor meer informatie het discussietopic over ongewenste overstappen.

Reputatie 1
, hierover hebben wij inmiddels telefonisch contact gehad. Samen zijn we het eens geworden dat het beste voor u is om terug te keren naar uw vorige provider. Wij hebben het getekend contract ontbonden, om zo toch het beste te willen voor de klant.

Dit was voor u de gewenste oplossing. Mochten er verder nog vragen zijn, hoor ik het natuurlijk graag van u.

Reputatie 1
Beste Belcentrale, 

wij hebben inderdaad contact gehad en jullie hebben dit naar volle tevredenheid opgelost. 

hartelijk dank voor de medewerking en service. 

Met vriendelijke groet, 

Fanny

Ook ik, en volgens mij vele met mij hebben een groot probleem met de Belcentrale.

Sinds augustus vorig jaar ben ik met dit bedrijf bezig. Het is een doffe ellende.

vorig jaar belde ze een medewerker van ons bedrijf met het verhaal dat ze partner zijn van de KPN, en dat ze de facturatie en diensten over nemen van de KPN. Voordeel voor ons zou zijn, minder betalen, en voordeel voor de KPN, minder kleine klanten. iedereen blij.

Bij de KPN hebben we een belvrij abbonement. dit zou worden overgenomen door de Belcetrale.

De Belcentrale zou alles regelen, en we hoefden ons nergens zorgen over te maken, we gingen alleen wat minder betalen. nu een jaar verder, krijgen we nog steeds de facturen van de KPN, en ook van de Belcentrale. de Belcentrale legt nu het probleem bij ons neer. omdat er blijkbaar nog een lijn bij KPN loopt. maar zij zouden alles regelen. Ik zeg tegen de medewerkers van de Belcentrale: stop er maar mee, jullie kunnen het probleem blijkbaar niet oplossen, zet alles maar weer over naar de KPN.

krijg ik een afkoopfactuur van bijna 800 euro. ongelofelijk.

en al die tijd ook dubbele facuren. van de KPN 200 in de maand, en 180 van de Belcentrale.

dit moeten toch wel oplichtingspraktijken zijn, of ben ik de enige die dit heeft.

Hoe kom ik zo snel mogelijk van de Belcentrale af?

Elgar Veldhuis

Reputatie 3
Badge +3
Dag Elgar,

Dat is zo te lezen enorm verkeerd gelopen. Enorm zonde van het geld om dubbel te betalen! Ik kijk natuurlijk graag hoe uw KPN abonnementen in mijn systemen geregistreerd staan, maar met het contract bij Belcentrale kan ik verder niets! Ik hoop van harte dat u hieruit komt samen met hen!

Kunt u mij in een privébericht uw postcode/huisnummer, naam van bedrijf/contractant en vast telefoonnummer sturen? Ik kom dan zo snel als mogelijk bij u terug met een inhoudelijke reactie.

Ik hoor heel graag van u!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 1
  • 

    Bedankt voor uw medewerking hierin. Ook wij betreuren dat het niet loopt zoals gewenst.

    Vanuit Belcentrale is de klant op de hoogte gesteld.

  • Fijn dat de Belcenrale het betreurd, en ik ben inderdaad op de hoogte gesteld. of ik maar even 800 euro afkoopsom wil betalen voor fouten die door de Belcentrale zijn veroorzaakt.

    Het is ongelofelijk wat hier gebeurd. eerst klanten onder valse voorwenselen van de KPN aftroggelen, dan problemen veroorzaken die ze niet opgelost krijgen, en dan de klant met dubbele facturen laten zitten, en dan ook nog zeggen van dan moet je de KPN maar even bellen, want dan zal het daar wel niet goed zitten. ik heb intussen tientallen keren gebeld, en ook meerdere keren verschillende medewerkers aan de telefoon gehad. het probleem is inmiddels onderkent, maar evengoed willen ze dat ik betaal, voor ik weer naar de KPN terug kan. chantage is het.

    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Elgar,

    Hopelijk kan er een regeling worden getroffen met
  • .

    Een veel gemaakte fout bij het overstappen naar een andere provider is dat er vaak niet wordt aangegeven dat zakelijke abonnementen mogelijk een contracttermijn hebben en ook vanuit KPN een afkoopsom kan worden berekend. Ik begrijp dat in uw situatie nooit een administratieve opzegging is doorgezet en u hier nu de dupe van bent. Wanneer wij uw gegevens ontvangen dan kunnen we altijd voor u kijken hoe het KPN abonnement in elkaar steekt.

    Aan de administratie van Belcentrale en de afkoopsom kan ik weinig invloed op uitoefenen. Ik wil u daarom adviseren om een bezwaar in te dienen tegen de afkoopsom aangezien er fouten zijn gemaakt en problemen zijn veroorzaakt door de overstap, daar kunt u zelf weinig aan doen.

  • Reputatie 1
  • 

    Bedankt voor je snelle bericht en hulp hierin.

    Er is niet sprake van een contracttermijn. Het probleem is bekend bij de de klant en bij ons. Dit is inmiddels gecommuniceerd met de klant.

    Ook wij vertrouwen op een goede afloop.

  • Er is inmiddels heel veel gecommuniceerd met de klant, (met mij dus) maar het enige wat de Belcentrale wil, is vasthouden aan chantage praktijken. namelijk de lijn niet vrijgeven voordat er een bedrag van bijna 500 euro betaald is.

    Ik ben er inmiddels zo klaar mee, dat ik dat maar doe. Tientallen telefoontjes met telkens andere medewerkers die de gang van zaken allemaal betreuren. De belcentrale blijft vasthouden aan het betalen van een afkoopsom, omdanks het feit dat het probleem veroorzaakt is door de Belcentrale.

    Door dit probleem krijgen we maandelijks dubbele facturen. maar nu ben ik er dus klaar mee, en wil zo snel mogelijk terug naar de KPN. Ik zal het bedrag dus over laten maken aan de Belcentrale. Ik ben er nu in augusus een jaar mee bezig geweest, veel kosten moeten maken om het opgelost te krijgen. Niets heeft geholpen. De vraag aan de KPN is dus nu om een porteringsverzoek in te dienen bij de Belcentrale, zodat we zo snel mogelijk alles weer op de rit hebben.

    Reputatie 3
    Badge +3
    Dag Elgar, 

    Bedankt voor het vertrouwen om opnieuw uw diensten bij ons te huisvesten. U bent natuurlijk van harte welkom!

    De eerste stap om weer klant bij KPN te worden, is een aanvraag te doen voor diensten. Had u al een pakket in gedachten? U kunt ervoor kiezen om alleen een telefoonlijn te nemen, maar bijvoorbeeld ook een pakket met Internet, Bellen en Televisie. 

    Verder is nog van belang om af te wegen of u zakelijke- of consumentendiensten wenst. Ik hoor graag uw wensen zodat ik het beste pakket kan adviseren. 

    Indien u dit liever per privébericht wilt bespreken, dan kan dat natuurlijk ook. Klikt u dan op mijn naam en vervolgens op "Stuur deze gebruiker een privébericht". 

    Ik hoor heel graag van u. 

    Met vriendelijke groet, 

    Burhan

    Het afkoopbedrag voor de Belcentrale is inmiddels 14 dagen geleden overgemaakt, maar ze blijven aanmaningen sturen. Wederom een factuur gehad, en nu ook weer een 'laatste aanmaning' anders word ik afgesloten.

    Hoe kom ik zo snel mogelijk van deze oplichtings praktijken af.

    Ik wil zsm terug naar de KPN. ik heb in een prive bericht alle gegevens doorgegeven Burhan. Kun je het regelen? of heb je meer info van me nodig.

    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Elgar,

    Mijn collega Burhan heeft momenteel vakantie. Ik help u graag verder.

    Ik neem contact met u op via een privébericht.

    Reputatie 1
    Beste Tim, 

    dit hele gedoe heeft uiteindelijk geresulteerd in het verliezen van mijn baan. Ik ben hier erg ontdaan over en zeker over het stuk dat er toestemming gegeven dient te worden. Aan de kant van KPN heeft men duidelijk verzuimd te controleren wie tekenbevoegd is. De overstap had door jullie tegen gehouden moeten worden omdat de gegevens niet klopten. Sowieso is het natuurlijk waanzinnig dat wij out of the blue een brief van jullie kregen en dat jullie niet eens konden vertellen wat er was gebeurd of naar welke provider wij dan overgestapt zouden zijn.

    Maar dat doen jullie natuurlijk niet omdat jullie onder 1 hoedje spelen. Met als gevolg dat ik hiermee mijn baan verloren ben. 

    Mocht er ooit iemand in de toekomst mij vragen of KPN of de Belcentrale wat is, dan zal mijn antwoord verre van positief zijn. Jullie zijn gewoon een stel boeven bij elkaar. Ik ben erg blij dat ik prive geen diensten van jullie afneem. Als dat wel het geval was geweest, had ik meteen opgezegd. De kosten daarvan had ik dan voor lief genomen  omdat ik met dit soort bedrijven niets, maar dan ook niets te maken wil hebben. 

    Het is dan ook een schande dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren en dat ik nu zonder werk zit. Ik ga hier ook melding van maken bij de Consumentenbond. 

    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Fanny,

    Het is verschikkelijk om dit nieuws te lezen. Op 4 juni gaf u aan dat de situatie opgelost was, het spijt mij ontzettend dat dit echter flinke consequenties voor u heeft gehad. Ik hoop voor u het allerbeste en dat u persoonlijk er boven op komt.

    Inhoudelijk kan ik niet ingaan op de situatie. Uw gegevens zijn voor mij onbekend waardoor ik heb geen idee heb wat er precies is gebeurd, of de telefoonlijn volledig technisch is overgenomen, alleen een voordeelregeling was geactiveerd, op welke naam het KPN contract staat, welke gegevens Belcentrale heeft gebruikt voor de aanvraag en dus ook niet welke partij heeft verzuimd.

    In mijn reactie heb ik uitgelegd; "Bij een overstap hoeft de huidige provider geen akkoord te geven, toestemming voor het overstappen wordt gevraagd door de nieuwe provider."

    Dit betekent dat de nieuwe provider namens de oude provider de overstap mag regelen. Wanneer de gegevens niet overeen komen met de huidige contractant, kan het telefoonnummer niet overgedragen worden en wordt de overstap geweigerd. Deze controle voert onze afdeling van nummerbehoud uit.

    KPN werkt in dit opzicht absoluut niet samen met Belcentrale. Wij hebben er totaal geen belang bij dat onze klanten overstappen naar een andere aanbieder. Ik wil u zeker adviseren om hier melding van te maken bij de telecom autoriteit. Deze ongewenste overstap had nooit mogen gebeuren.

    Reputatie 1
    Beste Tim, 

    KPN heeft in dit geval geweldig geblunderd met de overstap. Zij konden mij bijvoorbeeld niet vertellen door wie de lijn was overgenomen en wie dit had gedaan. Als de afdeling nummerbehoud had opgelet, hadden ze gezien dat de gegevens niet overeen kwamen en hadden zij de overstap moeten weigeren. Dan had dit niet mijn baan gekost. 

    De Belcentrale profileert zich door te zeggen dat zij 100% partner van KPN zijn. Zo halen zij mensen over. Ik heb al vaker berichten gelezen over de Belcentrale, maar deze verdwijnen ook zo weer van het internet. Ik heb aan den lijve mogen ondervinden hoe dit kan. Er wordt gewoon gedreigd. Dat jullie als KPN dan nog doorgaan met deze partij, kan ik niet begrijpen. 

    Ik zal er persoonlijk best weer bovenop komen. Maar dit zal ik echt nooit vergeten. Bij de reclames van KPN gaan mijn haren overeind staan. Nooit, maar dan ook nooit zal ik iets bij jullie afsluiten en de mensen in mijn directe omgeving en netwerk ook niet. Het zal jullie niet heel veel pijn doen maar een is er een. En ik hoop ook dat jullie in de toekomst beter opletten om dit soort situaties te voorkomen. 

    Mijn klacht zal vandaag worden ingediend bij de telecom autoriteit. En mocht de situatie zich voordoen dat ik hiermee de media in kan, zal ik dat niet laten. 

    Reputatie 1
    Beste
  • ,

    ik hoop met heel mijn hart dat deze nachtmerrie opgelost zal worden. Wat een vreselijke toestand. 

    Ik ben erg verdrietig dat ik door deze hele gang van zaken mijn baan kwijt ben geraakt. Ben er echt ondersteboven van. Wat een boevenpraktijen. 

    Ik wens je een snelle terugkeer naar een goede, heldere en vooral financieel normale situatie situatie. 

    Met vriendelijke groet, 

    Fanny

  • Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Fanny,

    Aangezien ik uw gegevens niet weet kan ik uw stelling niet bevestigen. Maar wanneer u stelt dat het contract bij Belcentrale op een andere naam is komen te staan dan waar de aansluiting bij KPN op stond, kan ik u met deze informatie niets anders dan gelijk geven.

    De afdeling van nummerbehoud zouden mij eventueel meer informatie kunnen geven over de nummerportering, alle gegevens worden keurig bijgehouden. In geval van twijfel wordt het verzoek altijd geweigerd en in de meest uitzonderlijke gevallen wordt er contact opgenomen met de klant. Wanneer de aanvraag correct is, is KPN verplicht om mee te werken aan de overstap. Dit betekent zelfs dat KPN geen contact met de klant mag opnemen om deze proberen over te halen om bij KPN te blijven. Dit zijn de regels die ingericht zijn door de telecom autoriteit.

    Belcentrale is inderdaad 100% partner van onze netwerkbeheerder, https://www.kpn-wholesale.com/nl/over-kpn-wholesale/partners.aspx" target="_blank. Ik vind het ontzettend kwalijk om te lezen dat zich bedreigd voelt. Dat is absoluut niet oké en moet onderzocht worden. Indien mogelijk ontvang ik graag een toelichting van u in een privébericht zodat ik dit kan doorzetten naar onze Security afdeling.

    Reputatie 1
    Beste Tim, 

    het contract van de Belcentrale is inderdaad op een andere naam komen te staan. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om dit weer recht te zetten. Telefonisch werd mij door Belcentrale aangegeven dat als zij het contract ontbinden, ik mijn post op dit forum moest verwijderen. Anders zouden ze niets voor mij doen. 

    Ik zie niet in wat jullie afdeling security hieraan zou kunnen doen. Het contact is met de Belcentrale geweest en niet met KPN. Dat Belcentrale wholesale partner is en dat jullie dit bedrijven in zee gaan, is echt een grote fout. Je wilt toch niet samenwerken met oplichters? Wat alles plat geslagen zijn ze dat gewoon. 

    Ik wacht de reactie van de telecom autoriteit af en hoop dat ik snel weer een leuke baan zal vinden. Ik kijk er enorm naar uit om deze nachtmerrie achter mij te laten. Nooit, maar dan ook nooit meer zal ik mij met KPN of Belcentrale inlaten. 

    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Fanny,

    Bedankt dat u uw ervaring openhartig met ons deelt. Ik hoop absoluut dat u snel een leuke baan weet te krijgen en deze situatie achter u kunt laten.

    Als ik iets voor u kan betekenen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

    Beste dames en heren hierboven,

    Ik zit nu met het zelfde probleem als jullie. Hoe hebben jullie dit kunnen oplossen met belcentrale?

    Is er überhaupt iemand die het is gelukt om van hun af te komen? Ik zit nu met mijn handen in de haren en weet echt niet wat ik moet doen om van hun af te komen. En er wordt steeds gedreigd met een afkoopsom van maar liefst €1980 ex. btw.

    Uw hulp wordt zeer gewaardeerd en alvast hartelijk dank!

    Mvg,
    Rinaldo
    Reputatie 5
    Badge +5
    Hi @Rinaldo,

    Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😃

    Begrijp ik goed dat u in het verleden ook overgenomen bent door Belcentrale en dat het niet lukt om terug te komen naar KPN?

    Ik kan u helpen om uw telefoonnummer(s) terug te halen naar KPN. Het feit dat er over een afkoopsom gesproken word zegt mij dat u nog een doorlopend contract zou hebben bij Belcentrale. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de afkoopsom schrikbarend hoog vind. Dit zou betekenen dat het contract nog erg lang doorloopt óf dat het om een groot aantal telefoonlijnen zou gaan. Heeft u nagevraagd hoe deze afkoopsom zo hoog kan zijn?

    Wilt u mij in een privébericht de telefoonnummers, de postcode en het huisnummer, naam van de contractant/bedrijf sturen?
    Reputatie 1
    Beste,

    afgelopen maand is mijn vader van 78 (net als veel anderen hierboven) verteld dat ze partner zijn van de KPN, en dat ze de facturatie en diensten over nemen van de KPN. Mijn vader heeft onder druk (na meerdere malen ze telefonisch afgewimpeld te hebben, stonden ze voor de deur) een contract voor de 7 benodigde lijnen (volgens de verkoper) voor 5 jaar afgesloten. Volgens de verkoper moesten ze alles digitaliseren omdat de andere lijnen binnen aanzienlijke tijd niet meer zouden functioneren.
    De doortastendheid heb ik zelf ook mogen ervaren en de scam is moeilijk te doorzien als je als oudere bang wordt gemaakt voor het schrikbeeld om afgesloten te worden.

    Meteen nadat mijn moeder en ons, zijn kinderen, dit bekend werd hebben we contact opgenomen met Belcentrale maar werd ons verteld dat er geen mogelijkheid is om het contract te herroepen. De kosten zijn opgeteld: €90 per maand dus over 5 jaar €5400. Dit moet betaald worden.

    Toch zijn er naast onjuistheden verteld (alleen maar digitaak kunnen bellen in de nabije toekomst) ook producten opgedrongen die mijn ouders niet nodig hebben (7! telefoonlijnen).

    Ik zal me door mijn advocaat laten informeren wat de mogelijkheden en deze inschakelen maar hoor ook graag van KPN wat volgens hen een oplossing is.

    Mvg Maria
    Reputatie 5
    Badge +5
    Goedemorgen @Maria,

    Wat een verhaal zeg! Ik schrik hier best wel van moet ik eerlijk zeggen 😨
    Nu kan het natuurlijk zijn dat u of uw vader aanbiedingen van andere partijen ontvangt, maar dit mag nooit onder enige vorm van dwang plaatsvinden natuurlijk. Nu vraag ik mij direct af wanneer het contract precies afgesloten is en welke annulerings- of herroepingstermijn voor geldt.

    Daarnaast klopt het dat er volgend jaar het een en ander gaat wijzigen in de traditionele telefoonlijnen, ISDN gaat namelijk verdwijnen. Het is dus belangrijk dat iedereen die hier gebruik van maakt over gaat naar een alternatief. Dit moet overigens een weloverwogen beslissing van de klant zijn met daarbij advies vanuit een provider.

    Nu kan ik natuurlijk kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de diensten terug naar KPN komen, maar dat lost het probleem met het contract niet op. In dit geval zou ik adviseren om een klacht in te dienen waarin u aangeeft dat het contract op oneerlijke wijze tot stand is gebracht en dat u wilt dat het contract ontbonden wordt.

    Als ik iets kan betekenen met betrekking tot het terughalen van diensten naar KPN, hoor ik dat natuurlijk graag!
    Reputatie 1
    Ha Rick,

    dank voor je reactie. Mijn vader is niet gewezen op een mogelijkheid tot herroeping of ontbinding. Het enige dat op het contract staat is een link naar online algemene voorwaarden (en indien daar specifiek om gevraagd wordt, de mogelijkheid om deze te laten toezenden). Vandaag heb ik een mail gestuurd met verzoek om 'Ontbinding van de overeenkomst wegens niet voldoen aan de informatieplicht' met de uitleg van de situatie, het in gebreke blijven bij het melden van de mogelijkheid tot herroeping en de onjuiste afhandeling vanaf het moment dat dit gemeld werd.
    De reactie hierop was de volgende:

    'Bedankt voor uw bericht.
    Wij betreuren het te vernemen dat u het gevoel heeft misleid te zijn.
    Van misleiding kan echter geen sprake zijn, daar op het orderformulier duidelijk staat vermeld voor welke diensten u tekent en voor welke periode deze diensten worden afgenomen.
    Graag zouden wij u willen behouden als tevreden klant en bieden wij u €20,- korting aan.
    Mocht u hier verder nog vragen over hebben horen wij dit graag van u.'

    De misleiding zit echter niet in het product dat is afgenomen maar in de aanleiding tot afneming: ze communiceerden partner van KPN te zijn (zoals ik al bij veel mensen op dit forum heb gelezen), gaven de urgentie van het nu moeten afsluiten en het uitsluiten van een annulering of ontbindingsmogelijkheid.

    Aangezien mijn vader al zijn hele leven klant bij KPN is (zowel zakelijk als prive) was hij helemaal niet van plan om van provider te wisselen. Dit is alleen gebeurd omdat hij in de veronderstelling verkeerde dat Belcentrale de partner was in dit digitaliseringsproces.

    Reageer