Beantwoord

Storing die niet opgelost wordt

  • 8 April 2015
  • 3 reacties
  • 487 keer bekeken

Sinds enige jaren maak ik gebruik van een ondernemerspakket. KPN heeft intern een wijziging doorgevoerd van het 'platform' - het gaat om een fout van KPN - en als gevolg daarvan ben ik sinds 28 januari niet meer bereikbaar. Van 28 januari - medio maart werd iedere beller doorgeschakeld naar een niet ingestelde voice mail. Op 18 maart kwam een monteur en werd een doorschakeling in de centrale gerealiseerd naar mijn mobiele telefoonnummer. Dit heeft enige dagen gewerkt. Daarna kreeg iedereen die mijn nummer belde 'in gesprek'. Afgelopen vrijdag vertelde de helpdesk mij na een 8-tal telefoontjes dat mijn nummer op 'het verkeerde platform' staat. Het probleem zal binnen 20 werkdagen opgelost worden. Dat betekent dus dat ik nog een maand moet wachten voor ik weer bereikbaar ben.

Ik verdien mijn brood met een advocatenpraktijk. Deze praktijk staat en valt met bereikbaarheid voor klanten en autoriteiten zoals rechtbanken. KPN schijnt het belang van een werkend telefoonnummer niet te begrijpen. Het feit dat ik een kleine klant schijnt ervoor te zorgen dat ik nog wel een maandje kan wachten voordat ik weer telefonisch bereikbaar ben. Ik wordt geacht altijd tijdelijk mijn rekening te betalen en heb dat ook altijd gedaan. KPN kan mijn verbinding in het ongerede brengen en er dan niets aan doen. Het is niet mogelijk om contact te krijgen met iemand anders dan de helpdesk die dan niets anders kan doen dan de storing 'escaleren'. Intussen gebeurt er niets.

Op deze wijze kan een bedrijf als het mijne naar de kloten geholpen worden. Ik kan mij niet voorstellen dat dit in overeenstemming is met de wettelijke verplichtingen van een telecomprovider.

John Lisman
icon

Beste antwoord door Tim 8 April 2015, 15:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste John,

Middels uw naam heb ik voldoende gegevens kunnen vinden om meteen naar uw situatie te kijken.

Wat een drama blijkt dit inderdaad. Op 22 januari 2015 is een "Basis Internet" abonnement geleverd en ik begrijp dat dit eigenlijk nooit de bedoeling is geweest. Dit nieuwe abonnement heeft het telefoonnummer van uw Ondernemerspakket gehaald en deze is voor zover ik kan zien nooit goed terug gezet sindsdien. Het is erg vervelend dat u zo lang heeft gewacht op een oplossing.

Via een collega van de technische dienst heb ik uw telefoonnummer weer terug kunnen krijgen op het Ondernemerspakket. Zoals u weet heb ik u ondertussen telefonisch gesproken en werkt de telefoonlijn gelukkig weer!

Ik kan mij goed voorstellen dat er nog vragen zijn of naar andere zaken gekeken moet worden.

Graag help ik u daar ook mee! U kunt mij indien het gevoelige informatie betreft hierover ook een privébericht sturen. 😉
Dank Tim!

Fantastisch dat een probleem dat via het reguliere circuit niet opgelost kon worden, toch oplosbaar blijkt te zijn.

Met hartelijke groet,

John
Reputatie 3
Badge +3
Dag John, 

Bedankt voor uw bericht. Ik zal het bericht delen met mijn collega . Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, stel ze dan gerust via het Zakelijke KPN Forum. :-)

Een hele fijne dag toegewenst. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer