Beantwoord

Breedbanddiensten opgezegt

  • 26 July 2018
  • 8 reacties
  • 4219 keer bekeken

Ik betaal al + 6 jaar aan breedbanddiensten ik weet nu dat dit beveiliging is.
dit was toen ik de zaak nog had .die is in 2012 opgeheven. ik heb hier over een jaar geleden al gebeld
maar konden niets vertellen hier over.

Mijn vraag is of ik nog een terug gaven kan verwachten over al die jaren
H.H. de Boer

mijn klanten nummer is 125356836
icon

Beste antwoord door Mohammad 25 February 2021, 10:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @H.H. de Boer, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Aller eerst excuses voor de late reactie, uw topic hebben wij gemist. Als het de bedoeling was dat het al in 2012 werd opgezegd, moet er natuurlijk naar worden gekeken. Ik kan de dienst in ieder geval voor u beëindigen en vervolgens een klacht indienen, zodat iemand kijkt naar de kosten. De klachtbehandelaar beslist uiteindelijk over teruggave.

Om dit voor u te doen heb ik nog een aantal gegevens nodig. Hebt u voor mij het mailadres bij de cloud-diensten en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN in een privébericht?

Per 1 maart 2007 heb ik betreffende dienst opgezegd en om redenen kwam ik er pas in december 2020 achter dat er maandelijks een incasso van 5€ heeft plaatsgevonden, terwijl de dienst niet meer verleend is geworden en er nota's via email werden gestuurd naar opgeheven email adres sinds 1 maart 2007 welke toen wel beëindigd is geworden.

In een wekelijkse telefoon gesprekken, wellicht 8 aangemaakt ticket nummers om de klacht af te handelen en gezamenlijk naar een oplossing te zoeken was de mededeling vandaag dat KPN geen bewaarplicht heeft en dat

 

ik een eerdere oplossing compensatie voor 2 jaar zou hebben afgewezen. Op mjjn vraag  wanneer en onder welk ticketnummer dat oplossingsvoorstel is gemaakt werd mij medegedeeld dat daar geen notities van worden bijgehouden en dat het aanbod niet door de betreffende behandelaar mocht worden geactiveerd. Klacht is hiermee afgehandeld en kan niet opnieuw geopend worden.

Hoe kan het gebeuren dat er 14 jaar lang maandelijks een incasso kan plaatsvinden waarvoor geen bewijsvoering aanwezig is? Bewaarplicht is er niet volgens KPN maar incasso-rechtvaardiging vereist dat volgens mij. Anders vind er ongeoorloofd een maandelijkse incasso van mijn bankrekening door KPN plaats.

ticket nrs. 1-1056 387 503  57   # 1 - 105 44 337 4005 ##   ## 1 - 1054 2020 4125  ##  verwijzen

 

Een bijzonder teleurstellende en niet oplossings gerichte organisatie ben ik tegengekomen waar ik denk ik de Paarse Krokodil van toepassing is op de elastieke wijze van discussie met de klanten er naar het zich laat aanzien er slechts voor de interesse van de belangen van aandeelhouder wordt gezocht door de instandhouding van overhead welke onder de naam afdeling klantenservice  in het KPNN organigram is opgenomen. 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Henricus Ris,

Ik heb meteen het dossier erbij gepakt en om heel eerlijk te zijn sta ik gewoon achter de beslissing van mijn collega's van de klachtenafdeling. Als u een product hebt waar u geen gebruik meer van maakt voor zo veel jaren, draagt u zelf ook enig verantwoordelijkheid voor de incasso's. U geeft aan dat u ‘om redenen’ pas in december 2020 erachter bent gekomen, maar u geeft verder niet aan wat die redenen dan zijn. Mijn collega heeft u zelfs 2 jaar terugbetaling van abonnementskosten aangeboden, en daar bent u niet op in gegaan. Ik kan niet meer voor u betekenen dan mijn collega's van de klachtenafdeling.

Dag Mohammad,

Hartelijk dank voor het oppakken van deze discussie. In de hele discussie reeks met uw collega's van de klantenservice is mijn inziens niet met mij ooit over een terugbetaling van 2 jaar ter sprake gebracht. Graag verneem ik wanneer dat is geweest.  In mijn aantekeningen en de chatgeschiedenis met uw collega's kom ik dit niet tegen en ik dit zeker zou hebben erkend als een gebaar van excuus voor 20 jaar een maandelijkse incasso van €5 sinds mijn opzegging in 2007. Inderdaad ben ik om redenen na deze lange tijd er achter gekomen dat de incasso plaats vond, dat is niet een argument om als excuus op te pakken en de situatie als onjuist te bestempelen maar een mededeling mijnerzijds dat ik wellicht ook meer alert had kunnen zijn, inderdaad. U service medewerkers melden dat ze geen bewaarplicht hebben voor zaken als deze. Mijn inziens vallen contracten en incasso machtigingen onder de fiscale bewaarplicht. Welke uitzondering heeft KPN op de fiscale bewaarplicht? Maandelijks  stuurt u rekeningen naar niet bestaande email adres zonder daar verder opvolging aan te geven ondanks de onbestelbaarheid daarvan. Een website domein op mijn naam geregistreerd en in rekening gebracht welke  onbekend is bij de domein registratie diensten.  Ik blijf er daarom bij dat uw bedrijf ten onrechte over langere periode incasso's heeft gedaan op mijn bankrekeningen en kan geen argumenten vinden in uw response om daar van af te wijken op basis van uw antwoord. Inderdaad ben en blijf ik op zoek naar een oplossing in deze.  Ik begrijp dat u loyaal bent aan uw collega's, dat is uw goed recht maar het zou uw bedrijf sieren om  de inhoud en content van de klacht te bestuderen en op zijn minst lering er uit  trekken. Wellicht is het interessant om de betreffende gesprekken eerder gerefereerd door mij voor trainings en service doeleinden er eens bij te pakken en inderdaad voor interne service en administratie verbeter trajecten gaan gebruiken zoals u firma meldt zodra ik bel met de klantendienst. Goed initiatief en doe wat je zegt. Wellicht verneem ik van u en hartelijk dank voor de genomen moeite tot op heden.

Met vriendelijke groet, HR

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Henricus Ris,

Uiteraard heb ik alle begrip voor uw positie en frustratie, Ik ben zelf niet in de positie om deze discussie aan te gaan. Wat ik u kan vertellen is dat vanuit KPN enkel een compensatie van 2 jaar abonnementskosten aangeboden kan worden. Als u het daar niet mee eens bent, komt u er in ieder geval met ons niet uit. Mocht u alsnog in willen gaan op de 2 jaar abonnementskosten, dan zou u opnieuw een klacht in kunnen dienen door middel van de klachtformulier op de website. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hoop dat u dit keer met de klachtenbehandelaar wél uitkomt.

Beste Mohammad,

 

Dank je. Ik heb je advies opgevolgd, kunnen we off-line de zoekactie naar een oplossing voortzetten. Ticketnr. 1-1-5750498844

 

Ik kijk uit naar het volgende contact moment.

 

Mvgr

 

HR

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Henricus Ris,

U kunt mij natuurlijk altijd een privébericht sturen. Echter ben ik niet de aangewezen persoon om dit voor u op te lossen. Dat is en blijft de klachtbehandelaar die naar aanleiding van de nieuwe klacht contact op zal nemen met u. 

Reageer