Beantwoord

Eigen site en mail

  • 9 april 2015
  • 11 reacties
  • 790 keer bekeken

Ik heb al jaren een z.g. adsl-aansluiting bij KPN, abonnement: Internet Thuis Standaard.

Daarnaast heb ik bij KPN een eigen domeinnaam (domeinnaam.nl) deze is ondergebracht bij de z.g. Clouddiensten van KPN.

Aan mijn eigen site en domeinnaam zijn gekoppeld emailadressen (email@domeinnaam.nl).

De email krijg ik binnen via het KPN internet abonnement; hiervoor gebruik ik Outlook.

Ik wil mijn internetaansluiting opzeggen omdat ik veel sneller internet kan krijgen voor een iets lagere prijs. Mijn eigen website/domeinnaam wil houden bij KPN Clouddiensten.

Als mijn internetabonnement wordt opgezegd behoud ik dan mijn emailadressen (domeinnaam.nl) en zo ja hoe krijg ik deze dan via de nieuwe provider binnen?
icon

Beste antwoord door Tim 23 maart 2017, 11:08

Samen met Ad zijn we er helemaal uitgekomen en is hij een gelukkig eigenaar van Office 365 en echte webhosting bij KPN 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Ad, 

Zeer terechte vragen die u stelt. Er zijn gelukkig mogelijkheden om dit op een goede wijze te regelen.

Eigen site & Mail is inmiddels overgeheveld naar het Zakelijke segment van KPN. Aanpassingen in het abonnement zijn hierdoor helaas niet meer mogelijk. 

Het is mogelijk om Eigen Site en Mail over te zetten naar een nieuw zakelijk pakket. "Webhosting" en "Exchange Online" zouden alle functies moeten ondervangen. U kunt ook alles weer naar hartelust aanpassen.

Bekijk ook dit topic waarin de situatie wordt besproken: 
http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Eigen-site-en-mail/td-p/1858

U zou hierna dus het internetpakket kunnen opzeggen, zonder gevolgen voor je domeinnamen en e-mailadressen. 

Bekijk onze cloudpakketten hier: http://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore.htm

Mocht u nog vragen hebben, spreek me dan gerust aan. Ik kan helpen en adviseren waar nodig. Ik hoor graag uw reactie! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Hallo Burhan

bedankt voor je snelle reactie.

Helaas werken beide linken niet, geven foutmelding niet meer bestaande pagina.

Zou wel graag eerst even eea willen lezen en kijken wat de koosten ziijn.

Kun je alsnog de juiste pagina's doorgeven?
Reputatie 3
Badge +3
Dag Ad, 

Ik heb de links aangepast. Er stond een spatie teveel. Excuses hiervoor. 

Ik hoor graag van u wanneer u eruit bent! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Hallo Burhan

alles even bekeken en prijzen gezien.

Kort komt het dus hierop neer:

Bestaand pakket overzetten op webhosting en Exchange Online Kiosk (simpele versie)

Domeinnaam is hiermee veilig gesteld en kan worden bewerkt

Mail loopt via Exchange en kan overal worden ingezien, kan ik dus via mijn Outlook opvragen en splitsen in de diverse emailboxen.

Hoeveel emailadressen zitten hierbij?

Als eea klopt hoe kan ik mijn pakket overzetten of waar moet ik dit regelen?

Groet
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ad,

Bij het abonnement Exchange Online wordt altijd 1 mailbox geleverd, per mailbox kunt u totaal 5 e-mailadressen aanmaken. Voor een extra mailbox met e-mailadressen moet een extra licentie afgenomen worden.

Voor u uw domeinnaam kunt overzetten, moet deze op uw eigen naam geregistreerd komen te staan. Momenteel staat de domeinnaam vermoedelijk nog op naam van Planet (te controleren via WHOIS).

Om het pakket over te zetten, dienen de volgende stappen gerealiseerd te worden:

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16887" target="_blank" rel="nofollow realiseren. (meesturen legitimatie wegens verificatie)

2. Vraag de EPP code aan (verhuiscode), dit kan via de livechat op kpn.com/cloud, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow of via ons op het forum.

3. U kunt een nieuw pakket aanvragen via de website. De verhuiscode is nodig om de domeinnaam over te nemen. Eventueel kunnen wij u ook helpen om een pakket aan te vragen!

4. Wanneer het nieuwe pakket actief is, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. Dit kunnen ik en Burhan voor u realiseren. De opzegging kunt u ook doorgeven via de livechat op kpn.com/cloud of het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow.

Ik heb de mogelijkheid om het abonnement "Mijn Bedrijf Online" voor u aan te vragen. Dit betreft een combinatie van Webhosting Online + Exchange Online Kiosk. Een eigen domeinnaam zit altijd inbegrepen. Dit product wordt niet meer via de website aangeboden maar ik heb nog wel toegang om dit abonnement voor u aan te vragen. De maandelijkse kosten voor dit abonnement zijn 8,41 euro per maand (incl. BTW).
Goedendag, een wat late reactie, maar door allerlei (familie)omstandigheden geen tijd gehad.
Mijn eigen website/domeinnaam wil ik houden bij KPN Clouddiensten.
De domeinnaam staat volgens WHOIS: Houder Planet Mediagroep BV, Registar KPN Telecom BV.
Ik heb begrepen dat de domeinnaam eerst op mijn eigen naam moet worden gezet, EPP-code moet worden aangevraagd en daarna een KPN abonnement zakelijk moet nemen voor de hosting. Ook moet het abonnement van Planet worden beëindigd?
Hoe kan ik e.e.a. zo goed mogelijk regelen zodat ik mijn domeinnaam en website niet kwijt raak?
Reputatie 7
Badge +11
Hi Ad,

Hier ondersteun ik u graag bij. U kunt alvast beginnen door een WHOIS wijziging aan te vragen. Het formulier met gevraagde documenten kunt u versturen middels het contactformulier voor cloud.
Dit betreft enkel een administratieve wijziging en mag meteen doorgevoerd worden.

Om u van goed advies te voorzien kijk ik graag mee naar uw website. Wilt u mij een privébericht sturen met uw gegevens en de domeinnaam?
Hallo Tim
WHOIS-formulier etc is ingestuurd en bevestigingsmail ontvangen. Krijg binnen 2 dagen een reactie.
Dit gewoon verder gewoon afhandelen of heb jij nog gegevens nodig?
Hallo Tim
Volgende email van SIDN ontvangen:
"Registrar KPN Telecom BV heeft voor de domeinnaam avdpol.nl een wijziging van de houdernaam aangevraagd. Deze aanvraag is door SIDN verwerkt. De nieuwe gegevens staan onderaan het bericht.""

met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +11
Dat Ad, ik heb je een privébericht gestuurd! De WHOIS gegevens zijn inderdaad al aangepast 😃
Reputatie 7
Badge +11
Samen met Ad zijn we er helemaal uitgekomen en is hij een gelukkig eigenaar van Office 365 en echte webhosting bij KPN 🙂

Reageer