Beantwoord

eigen site en mail

  • 21 June 2016
  • 32 reacties
  • 1073 keer bekeken

  • Topper in wording
  • 16 reacties
L.S.

Ik maak naar tevredenheid gebruik van uw dienst 'eigen site en mail' en wil dat graag continueren.
Echter ben ik niet tevreden over uw dienst 'InternetPlusBellen Zakelijk Instap' en wens deze te beëindigen. Deze ontevreden betreft overigens louter de geboden internetsnelheid op mijn adres. Door technische beperkingen komt deze niet boven 12/2 Mb/s uit. Maar gelukkig heeft de kabelmaatschappij onlangs glasvezel aangelegd en heb ik nu de beschikking over 500/500 Mb/s. Een verademing!

Ik wil nu mijn contract voor 'InternetPlusBellen Zakelijk Instap' opzeggen, maar wil mijn mail hosting graag bij KPN behouden. Kan dat met het bestaande 'eigen site en mail'? Of kan deze alleen exclusief aan een KPN-mailadres worden gekoppeld?
Ik heb al gekeken naar de alternatieven, maar het geboden 'Exchange Online Instap' is voor mij per maand wel fors duurder dan de huidige 'eigen site en mail'. En ook fors duurder dan uw concurrenten.

M.vr.gr.
Jacco
icon

Beste antwoord door ex KPN Carah 5 July 2016, 15:17

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco, welkom op het zakelijk forum. Wat fijn dat u sneller internet heeft gekregen. Dat zal zeker een ontzettende verademing zijn!

Bij het opzeggen van uw internet abonnement van KPN worden de e-mailaccounts gesloten. Vervolgens is het niet meer mogelijk om e-mail te ontvangen op uw domeinnaam. Het eigen site & mail abonnement verliest dus eigenlijk totaal haar functie bij het opzeggen van uw internet abonnement. Als het anders kon dan had ik u meer opties voorgelegd. Het is alleen mogelijk om de dienst bij KPN te houden door over te stappen naar een andere dienst zoals Exchange Online.

Veel succes met uw keuze. Als u vragen heeft verneem ik deze graag.
Beste Tim,

Dat is jammer om te horen. Ik maak hieruit op dat 'eigen site en mail' zich in een sterfhuisconstructie bevindt. Is het nog mogelijk dat KPN een overstap naar Exchange Online financieel wat aantrekkelijker maakt? Zeker gezien de vele voordeligere alternatieven.

M.vr.gr.
Jacco

Beste Peter,

Ondertussen blijven we vanuit de klantenservice reactief klanten overzetten naar Webhosting Online + Exchange Online met een goed aanbod. De abonnementskosten voor een periode van 6 maanden vergoeden wij eenmalig.

Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Dit heb ik beloofd en wat mij betreft is de situatie onveranderd. Gezien er geen speciaal aanbod is gekomen voor huidige eigen site & mail klanten, blijf ik deze eenmalige vergoeding aanhouden. Het betreft een eenmalige vergoeding, daarna geldt de normale abonnementsprijs.

Kan ik u met dit aanbod blij maken?
Prima. Daarvoor wil ik wel omzetten naar Exchange Online. Hoe gaat dat verder in zijn werk?
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

Goed om te horen dat u over wilt stappen naar Exchange Online, daarbij ga ik er vanuit dat u uw website niet wilt behouden. Corrigeer mij als ik fout zit ;)
Ik zou graag nog even van u willen weten welke van de twee mailpakketten u wilt:
1. Exchange Online Instap (link):
- €1,70 excl. BTW per mailbox
- Basis postvak van 2 GB
- Vergelijkbaar met uw huidige mailbox
- POP mailbox, lokaal binnenhalen

2. Exchange Online Premium (link):
- €3,40 excl. BTW per mailbox
- 50 GB ruimte voor e-mail, agenda en contactpersonen
- Exchange mailbox: overal en altijd mail ontvangen, ook met webmail

Hieronder de instructies voor het overstappen:

Stap 1:
Maak een back-up van uw mails door een pst. bestand te exporteren vanuit Outlook.
(Bestand -> Opties -> Geavanceerd -> Exporteren -> Exporteren naar een bestand -> .pst -> selecteer de bovenste map).

Stap 2:
Klik hier om het WHOIS formulier te openen. Dit is om de registratie informatie van uw domeinnaam aan te passen.
Zorg ervoor dat u een alternatief e-mailadres gebruikt voor contact en dat u in het Opmerkingen veld aangeeft dat u graag een EPP/verhuiscode ontvangt.
Lever het formulier in op de manier die hier beschreven staat. Zodra u een bevestiging ontvangt stuurt u een seintje via het forum.

Stap 3 (KPN):
Wij vragen Exchange online voor u aan en geven hierbij aan dat de domeinnaam verhuisd dient te worden (deze staat nu nog onder Eigen Site en Mail, en gaat naar het nieuwe abonnement).

Stap 4:
Het nieuwe abonnement is aangevraagd. U ontvangt een mail genaamd ‘Transfer’, hier mag u de verhuiscode in plakken.
Na de verhuizing zal uw e-mail weer in de lucht zijn en kunt u op het forum aangeven dat u klaar bent om Eigen Site en Mail op te heffen.
Hi Carah:

Mijn website behoeft inderdaad niet behouden te worden. Het gaat mij alleen om 4 mail accounts. Exchange Online Instap is voldoende.

Stap 1: Ik draai voortdurend back-ups in mijn eigen netwerk en wekelijks naar KPN Backup Online. Ik verwacht overigens niet dat de installatieprocedure van Exchange Online mails verwijdert als ik de POP/IMAP/SMTP gegevens verander?

Stap 2: Ik heb het formulier geopend maar komt niet tot een wijziging. Ik ben reeds eigenaar van mijn domeinnaam en dat wens ik uiteraard ook te blijven. Bovendien is KPN reeds registrar en dat kan dus ook zo blijven.

Volgens mij kunnen we dus beginnen met Stap 3?

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

Stap 1. Back-ups

Als u een recent .pst bestand heeft van uw e-mail en agenda dan bent u zeker veilig.

Het is inderdaad niet gebruikelijk dat outlook uw account leegmaakt op het moment dat u de instellingen wijzigt. Wij vragen dit als een voorzorgsmaatregel. Mocht het er toch op aankomen dat u het oude account in outlook niet kunt gebruiken(om wat voor reden dan ook) en een nieuwe moet aanmaken, dan kunt u het .pst bestand met alle gemak inladen.

Stap 2. WHOIS

Deze stap heeft te maken met het e-mail adres van uw administratieve contact, Uw domein blijft inderdaad binnen KPN, maar moet naar een andere server. Daardoor valt het onder een interne verhuizing. Bij een verhuizing ontvang u, als eigenaar van het domein een verhuiscode en een transfermail. Deze mails heeft u beide nodig om de verhuizing in gang te zetten. Het is dus van groot belang dat u toegang heeft tot dit e-mail adres. Als dat inderdaad het geval is, kunt u deze stap inderdaad overslaan.

Stap 3. heb ik vast uitgevoerd. Het abonnement is aangevraagd en u zal een transfermail en verhuiscode ontvangen. Zodra u beide heeft ontvangen, hoeft u slechts de verhuiscode in uw transfermail te plakken. Het domein zal zich aan uw nieuwe mailpakket koppelen.

Na deze stap is uw domein weer in de lucht en kunnen we uw e-mail adressen weer in werking brengen.
Ik hoor graag van u.
Beste Carah:

Bedankt voor je snelle reactie.

Stap 2: ik heb nu zeker toegang tot dit mailadres, maar dit adres is wel onderdeel van de verhuizing. Ik neem aan dat ik de transfermail en de verhuiscode nog gewoon zal ontvangen en doorzenden, waarna de fysieke verhuizing een aanvang neemt (en ik mogelijk even zonder mail zit).

Stap 3: op welke klantgegevens heb je deze aanvraag gedaan? Of kan ik daar later nog wijzigingen in aanbrengen?

Ik zie de transfermail en verhuiscode graag spoedig tegemoet.

M.vr.gr.
Jacco
Carah:

De de auth-code (ook wel EPP code genoemd) heb ik inmiddels al ontvangen.

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Beste Jacco,

Stap 2: Het klopt dat u eerst de transfermail en verhuiscode ontvangt en dat de e-mail pas daarna uit de lucht gaat. Fijn dat u de epp code vast heeft ontvangen.

Stap 3: Deze aanvraag is gedaan binnen het bestaande klantaccount van uw eigen site en mail. De transfermail komt binnen op het e-mail adres waarmee u de Clouddienst heeft besteld. Dit is uw gmail account. Mocht u daar niet langer gebruik van maken, laat mij dit dan weten zodat ik de transfermail opnieuw kan sturen naar het juiste e-mail adres.

Hierbij wil ik nog even vragen of u misschien de afbeelding van uw contact gegevens wilt verwijderen. Dit om u te beschermen tegen onvriendelijke blog bezoekers. 🙂
Hi Carah:

Het gmail account is nog gewoon actief. Maar ik heb daar nog geen transfermail ontvangen? (Ik heb ook de spam-box gecontroleerd:-)

Hoe kan ik een eerder bericht aanpassen? Overigens bevat de afbeelding alleen openbaar toegankelijke informatie op sidn.nl

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

De transfermail is opnieuw verzonden. U zou deze binnen nu en een kwartier moeten ontvangen.

Wat betreft het aanpassen van de mail, ik was er niet van op de hoogte dat een bericht alleen binnen een uur gewijzigd kan worden. Natuurlijk kan ik de afbeelding wel voor u weghalen, maar u heeft gelijk, deze informatie staat ook op SIDN,nl. Geeft u maar aan of ik hem weg moet halen of moet laten staan.
Hi Carah:

Ik ga je een privé-bericht sturen zodat we mailadressen etc. kunnen checken.

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor het privé-bericht, alle gegevens zijn nu duidelijk.
Hieronder volgt een korte handleiding over de eerste vervolgstappen.

Stap 1: wachten totdat u een mail ontvangt dat uw domein is verhuist
Stap 2: inloggen in cp.online.kpn.com
Stap 3: Domein koppelen





Stap 4: Domein verifiëren
log in in uw admin account.


Kies voor Beheer. (Het is mogelijk dat er bij u minder functies staan.)


Onder het tabblad domeinen kiest u voor: installatie voltooien


Volg de stappen door steeds op volgende te klikken.

Nu bent u klaar om terug te gaan naar cp.online.kpn.com
Daar kunt u uw e-mail adres opnieuw aanmaken


Wanneer u dit heeft gedaan kunt u hiermee inloggen op kpnoffice365.com of lokaal instellen in uw eigen mailprogramma op de computer, telefoon of tablet.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

In een privébericht heb ik begrepen dat alle e-mail adressen nu zijn aangemaakt.
U vroeg wel naar de mogelijkheid om alles wat gericht wordt naar uw domein automatisch te ontvangen. Dit is helaas niet mogelijk, maar u kunt wel oneindig veel aliassen instellen. Aliassen zijn e-mail adressen zonder postvak. Alles wat daar naartoe verzonden wordt komt automatisch in een postvak terecht van een bestaande gebruiker. Hieronder de handleiding.

1. log in met uw admin account: https://portal.office.com/


Klik op de blauwe knop links bovenin en kies dan voor Beheer.

2.


Klik op het driehoekje voor ‘gebruikers’ zodat het menu open klapt.
Kies voor Actieve gebruikers.

3. Dubbelklik op het e-mail adres waarvoor u een alias wilt aanmaken.

4.


Kies voor 'E-mailadres'

5.


Klik op 'Nieuwe toevoegen'
En voer de gewenste alias in.

Uw alias is nu aangemaakt
Beste Carah, Tim, e.a.

Misschien ben ik iets vergeten of is er bij jullie iets misgelopen, maar ik krijg toch nog facturen voor mijn oude KPN diensten. Kunnen jullie controleren of deze conform afspraak vorige maand beëindigd zijn? BVD
Ik heb in de privé conversatie met Carah mijn diensten/klantnummers toegevoegd.

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

Het spijt me dat u daar op terug moet komen. Uw Clouddienst is inderdaad beëindigd, ik zie dat de laatste factuur wat onoverzichtelijk is, maar klopt hij wel. Ik zal dit in een privébericht verder toelichten.
Wat betreft de andere factuur. Deze kan ik niet zelf inzien en zal via een andere afdeling moeten laten nakijken. U hoort van mij, zodra ik daar meer over weet.
Hi Carah:

Ook voor Backup Online gaat de facturering niet goed. Zojuist heb ik nogmaals een factuur voor deze dienst ontvangen. Voor de periode september wordt ik nu dubbel gefactureerd. Ik stuur je de factuurnummers in privé bericht.

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

Ik duik gelijk mijn postvak in!
Hoi Carah:
Ben je al weer boven gekomen na je duik?
Ik heb zojuist weer een factuur voor InternetPlusBellen Zakelijke Instap ontvangen ?!?!?!
Wat gaat hier nu mis?
De Experia Box staat al maanden ongebruikt in de kast.
Ik zal de incasso wederom storneren, maar wil nu wel graag dat dit opgelost wordt!!

Groeten,
Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Carah geniet momenteel van een training en kan vermoedelijk even niet verder helpen. Daarom neem ik graag het stokje van haar over. Nu ben ik misschien niet van alles op de hoogte, excuses alvast daarvoor.

Ik heb uw "InternetPlusBellen Zakelijk Instap" abonnement nog niet beëindigd. Hebt u ergens anders, behalve hier, uw wens kenbaar gemaakt? De dienst hebben wij nog niet opgezegd, omdat u daarmee de mailaccounts zou verliezen. Vervolgens is het onderwerp niet meer besproken geweest in dit topic zo te zien. Hebt u al een nieuwe provider in gebruik? Moet het telefoonnummer ook behouden worden? Graag overleg ik dit eerst met u, voordat ik het abonnement stop zet.

Back-up Online wordt op de eerste factuur 2x in rekening gebracht:

Factuur augustus
Gebruiker(s) met Back-up Online 19 jul t/m 31 jul 1 - 2,52 euro
Gebruiker(s) met Back-up Online 01 aug t/m 31 aug 1 - 6,00 euro

De halve maand juli en de hele maand augustus zijn in rekening gebracht.

Factuur september
Gebruiker(s) met Back-up Online 01 sep t/m 30 sep 1 - 6,00 euro

Op de nieuwe factuur is de maand september in rekening gebracht.
Volgens mijn informatie klopt de factuur voor Backup Online.

Ik verneem graag uw reactie.
Hi Tim:

Bedankt dat je er even bij komt.
Inderdaad staat niet alle historie in deze openbare topic. Een deel (met persoonlijke informatie) is in privé conversatie met Carah uitgewisseld.

De facturatie van Backup Online en Exchange Online verloopt goed.
Beide diensten zijn ook prima operationeel.
Alleen de volgende restpunten staan nog open:

1. Opheffen Internet+Bellen
Aanleiding voor deze hele operatie was mijn overstap naar snel glasvezel. Ik heb dus de beschikking over een internetconnectie. Mijn telefoonnummer is ook reeds overgegaan naar deze provider. En nadat mijn mailadressen en domeinnaam waren omgezet naar Exchange Online stond niets een opheffing van Internet+Bellen meer in de weg.
In de privé conversatie met Carah heeft zij 2 maanden geleden dan ook gezegd: "De opheffingen ga ik doorvoeren". Ik heb dat vervolgens niet nog eens elders aangegeven.
Toen vervolgens een maand geleden bleek dat ik toch weer een factuur ontving, was zij daar ook verbaasd over. Maar zij kon dat zelf niet regelen en gaf aan: "Wat betreft het abonnement InternetPlusBellen Zakelijk Instap. Daar komt ik zo snel mogelijk op terug."
Inmiddels heb ik dus nogmaals een tweede onterechte factuur ontvangen. De eerste heb ik reeds gestorneerd. De tweede is nog niet afgeschreven.

2. Dashboard email meldingen Backup Online
Mijn contract voor Backup Online is overgezet naar mijn nieuwe account (waar ook Exchange Online aan hangt). Maar van mijn oude account krijg ik nog steeds wekelijks een melding dat 'De back-up die u op 21 July 2016 hebt gestart is gereed en ouder dan 24 uur.' Carah gaf voor de oude backup aan "dat uw back-up volledig wordt gewist", maar ik blijf wel meldingen ontvangen?

Van Carah heb ik nog een servicemeldingsnummer ontvangen: 1-57233762592

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Mijn excuses dat we het topic met openstaande vragen niet goed hebben overgedragen.

1. Het abonnement heb ik per direct beëindigd. Per welke datum is uw verbinding en telefonie over gegaan naar glasvezel? Dan zorg ik ervoor dat de onterechte facturen worden vergoed. U ontvangt in ieder geval straks een slotnota met een terugbetaling van een deel van de vooruitbetaalde abonnementskosten.

2. De dubbele kosten voor Backup Online zijn vergoed middels de servicemelding die Carah heeft aangemaakt. Fijn, dat is geregeld!
Trouwens, ik zie dat het (oude) abonnement nog wel actief staat.. Kan ik deze per direct beëindigen? Back-ups zijn veilig nu? 🙂
Hoi Tim:

1. Bedankt dat de opzegging nu wel goed is verwerkt. Ik heb inmiddels een bevestiging van opzegging ontvangen met de aankondiging van de retourdoos voor de apparatuur.
Ik ben over op glasvezel sinds 29 april, maar heb zelf even gewacht met opzeggen. De internetverbinding is voor mij erg belangrijk dus ik zorg altijd voor enige overlap. In de conversatie met Carah is 2 maanden geleden de opzegging aangevraagd en bevestigd. Er staat op uw site geen exacte datum vermeld. Maar het gaat om de laatste 2 facturen (nummers 1138380733 en 1140766782) over de periode vanaf 20 augustus. Zoals eerder aangegeven heb ik de incasso's van deze beide facturen reeds gestorneerd, dus er hoeft geen terugbetaling plaats te vinden. Alleen administratief moeten deze facturen vervallen.

2. De backup via het nieuwe account voor Backup Online is volledig operationeel. Het oude account (5955aa682n) wordt niet meer gebruikt en kan per direct beëindigd worden. Ik neem aan dat de overbodig dashboardmails van BackupOnlineDashboard@kpn.com dan ook ophouden.

M.vr.gr.
Jacco

Reageer