Beantwoord

eigen site en mail

  • 21 June 2016
  • 32 reacties
  • 1073 keer bekeken

  • Topper in wording
  • 16 reacties
L.S.

Ik maak naar tevredenheid gebruik van uw dienst 'eigen site en mail' en wil dat graag continueren.
Echter ben ik niet tevreden over uw dienst 'InternetPlusBellen Zakelijk Instap' en wens deze te beëindigen. Deze ontevreden betreft overigens louter de geboden internetsnelheid op mijn adres. Door technische beperkingen komt deze niet boven 12/2 Mb/s uit. Maar gelukkig heeft de kabelmaatschappij onlangs glasvezel aangelegd en heb ik nu de beschikking over 500/500 Mb/s. Een verademing!

Ik wil nu mijn contract voor 'InternetPlusBellen Zakelijk Instap' opzeggen, maar wil mijn mail hosting graag bij KPN behouden. Kan dat met het bestaande 'eigen site en mail'? Of kan deze alleen exclusief aan een KPN-mailadres worden gekoppeld?
Ik heb al gekeken naar de alternatieven, maar het geboden 'Exchange Online Instap' is voor mij per maand wel fors duurder dan de huidige 'eigen site en mail'. En ook fors duurder dan uw concurrenten.

M.vr.gr.
Jacco
icon

Beste antwoord door ex KPN Carah 5 July 2016, 15:17

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Nu gaat het allemaal inderdaad snel. Het dossier is verkocht aan CIB (Centraal Invorderings Bureau), SVEA is alweer buiten beeld. De opdracht bij CIB laat ik stilleggen zodat u geen incasso of communicatie meer ontvangt. Onze klachtenafdeling zorgt er vervolgens voor dat CIB het te vorderen bedrag van ons ontvangt en het dossier sluit.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Dit moeten we zo snel mogelijk goed oplossen!
Tim:

Ik heb de detailgegevens van SVEA per e-mail op haar verzoek aan Carah verzonden.
Inmiddels heeft SVEA (ondanks mijn advies eerst met jullie te schakelen om onnodige extra kosten te voorkomen) toch reeds de incasso in gang gezet. Ik heb een heel onvriendelijke brief ontvangen van CIB (Centraal Invorderings Bureau), waarbij de kosten met 48,40 zijn verhoogd. SVEA heeft niet op mijn e-mail gereageerd. Ik zal CIB ook een e-mail sturen om met KPN te schakelen voordat vermijdbare kosten gemaakt gaan worden.
Ik stuur de details van deze CIB brief (dossiernummer 90303746) ook per mail aan Carah.

Gr. Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Het is helemaal fout gelopen. Ik zal u niet opzadelen met alle details. Wij hebben dit absoluut niet goed afgehandeld. De vordering bij de derde partij laat ik meteen terug trekken. Hiervoor heb ik een opdracht uitgezet. Mijn excuses voor het ongemak.
Er is nog geen correctie bedrag op uw account verrekend, dit heb ik ook direct geregeld.
Zodra ik bericht krijg dat de incasso ingetrokken is, breng ik u op de hoogte. U hoeft zeker niet te betalen!
Tim:

Is dit nu eindelijk opgelost?!? Ik heb van jou niets meer vernomen, ondanks je belofte voor de volgende dag?
Volgens mij is het nog niet opgelost want ik heb zojuist weer een aanmaning gekregen voor de facturen 1138380733 en 1140766782 (vreemd genoeg ook nog €1 voor factuur 1141723276?). Deze aanmaning is van SVEA. Kennelijk lopen de administratieve molens gewoon door en is de vordering nu middels cessie overdragen aan een derde partij. GAARNE DIT NU VOORGOED OPLOSSEN! En ook met deze derde partij voordat er nog meer kosten gemaakt gaan worden (die ik uiteraard niet ga betalen!)

M.vr.gr.
Jacco Willemse
Reputatie 7
Badge +11
Hi Jacco,

Heel goed dat u contact op neemt hierover. Hebt u ook de factuur 1141514732 gezien? Daarop zijn de abonnementskosten die in rekening zijn gebracht vanaf 27 september vergoed. Op deze factuur is 33,64 euro vergoed.

Maar er lijkt wel iets mis gegaan te zijn met mijn eigen ingevoerde vergoeding. Het resultaat is namelijk factuur 1141723276 met een vergoeding van maar liefst 1 euro. Dat hadden er meer moeten zijn! Dit ga ik nog even nader bekijken en kom er morgen op terug.
Tim:

Helaas!!! Het gaat toch nog niet goed. Ik heb zojuist een eindafrekening gekregen. Hierin wordt nog steeds om betaling gevraagd over de periode dat ik al wel opgezegd had, maar jullie die opzegging nog niet verwerkt hadden. Ik had de incasso van die facturen (nummers 1138380733 en 1140766782) niet voor niets gestorneerd. Ook nu ben ik niet van plan deze eindafrekening te voldoen. Kun jij nagaan wat hier nu weer verkeerd gaat?

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jacco,

1. De 2 facturen heb ik vergoed. De vergoeding komt op de slotnota te staan of op de daarop volgende factuur. De facturen worden intern verrekend, u kunt eventuele betaling herinneringen negeren.
2. Het Back-up Online account heb ik voor u beëindigd! De dashboardmails voor dit account zijn daarmee gestopt.

Hebben we alles nu behandeld? #checklist 😃
Hoi Tim:

1. Bedankt dat de opzegging nu wel goed is verwerkt. Ik heb inmiddels een bevestiging van opzegging ontvangen met de aankondiging van de retourdoos voor de apparatuur.
Ik ben over op glasvezel sinds 29 april, maar heb zelf even gewacht met opzeggen. De internetverbinding is voor mij erg belangrijk dus ik zorg altijd voor enige overlap. In de conversatie met Carah is 2 maanden geleden de opzegging aangevraagd en bevestigd. Er staat op uw site geen exacte datum vermeld. Maar het gaat om de laatste 2 facturen (nummers 1138380733 en 1140766782) over de periode vanaf 20 augustus. Zoals eerder aangegeven heb ik de incasso's van deze beide facturen reeds gestorneerd, dus er hoeft geen terugbetaling plaats te vinden. Alleen administratief moeten deze facturen vervallen.

2. De backup via het nieuwe account voor Backup Online is volledig operationeel. Het oude account (5955aa682n) wordt niet meer gebruikt en kan per direct beëindigd worden. Ik neem aan dat de overbodig dashboardmails van BackupOnlineDashboard@kpn.com dan ook ophouden.

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Mijn excuses dat we het topic met openstaande vragen niet goed hebben overgedragen.

1. Het abonnement heb ik per direct beëindigd. Per welke datum is uw verbinding en telefonie over gegaan naar glasvezel? Dan zorg ik ervoor dat de onterechte facturen worden vergoed. U ontvangt in ieder geval straks een slotnota met een terugbetaling van een deel van de vooruitbetaalde abonnementskosten.

2. De dubbele kosten voor Backup Online zijn vergoed middels de servicemelding die Carah heeft aangemaakt. Fijn, dat is geregeld!
Trouwens, ik zie dat het (oude) abonnement nog wel actief staat.. Kan ik deze per direct beëindigen? Back-ups zijn veilig nu? 🙂
Hi Tim:

Bedankt dat je er even bij komt.
Inderdaad staat niet alle historie in deze openbare topic. Een deel (met persoonlijke informatie) is in privé conversatie met Carah uitgewisseld.

De facturatie van Backup Online en Exchange Online verloopt goed.
Beide diensten zijn ook prima operationeel.
Alleen de volgende restpunten staan nog open:

1. Opheffen Internet+Bellen
Aanleiding voor deze hele operatie was mijn overstap naar snel glasvezel. Ik heb dus de beschikking over een internetconnectie. Mijn telefoonnummer is ook reeds overgegaan naar deze provider. En nadat mijn mailadressen en domeinnaam waren omgezet naar Exchange Online stond niets een opheffing van Internet+Bellen meer in de weg.
In de privé conversatie met Carah heeft zij 2 maanden geleden dan ook gezegd: "De opheffingen ga ik doorvoeren". Ik heb dat vervolgens niet nog eens elders aangegeven.
Toen vervolgens een maand geleden bleek dat ik toch weer een factuur ontving, was zij daar ook verbaasd over. Maar zij kon dat zelf niet regelen en gaf aan: "Wat betreft het abonnement InternetPlusBellen Zakelijk Instap. Daar komt ik zo snel mogelijk op terug."
Inmiddels heb ik dus nogmaals een tweede onterechte factuur ontvangen. De eerste heb ik reeds gestorneerd. De tweede is nog niet afgeschreven.

2. Dashboard email meldingen Backup Online
Mijn contract voor Backup Online is overgezet naar mijn nieuwe account (waar ook Exchange Online aan hangt). Maar van mijn oude account krijg ik nog steeds wekelijks een melding dat 'De back-up die u op 21 July 2016 hebt gestart is gereed en ouder dan 24 uur.' Carah gaf voor de oude backup aan "dat uw back-up volledig wordt gewist", maar ik blijf wel meldingen ontvangen?

Van Carah heb ik nog een servicemeldingsnummer ontvangen: 1-57233762592

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jacco,

Carah geniet momenteel van een training en kan vermoedelijk even niet verder helpen. Daarom neem ik graag het stokje van haar over. Nu ben ik misschien niet van alles op de hoogte, excuses alvast daarvoor.

Ik heb uw "InternetPlusBellen Zakelijk Instap" abonnement nog niet beëindigd. Hebt u ergens anders, behalve hier, uw wens kenbaar gemaakt? De dienst hebben wij nog niet opgezegd, omdat u daarmee de mailaccounts zou verliezen. Vervolgens is het onderwerp niet meer besproken geweest in dit topic zo te zien. Hebt u al een nieuwe provider in gebruik? Moet het telefoonnummer ook behouden worden? Graag overleg ik dit eerst met u, voordat ik het abonnement stop zet.

Back-up Online wordt op de eerste factuur 2x in rekening gebracht:

Factuur augustus
Gebruiker(s) met Back-up Online 19 jul t/m 31 jul 1 - 2,52 euro
Gebruiker(s) met Back-up Online 01 aug t/m 31 aug 1 - 6,00 euro

De halve maand juli en de hele maand augustus zijn in rekening gebracht.

Factuur september
Gebruiker(s) met Back-up Online 01 sep t/m 30 sep 1 - 6,00 euro

Op de nieuwe factuur is de maand september in rekening gebracht.
Volgens mijn informatie klopt de factuur voor Backup Online.

Ik verneem graag uw reactie.
Ik heb zojuist weer een factuur voor InternetPlusBellen Zakelijke Instap ontvangen ?!?!?!
Wat gaat hier nu mis?
De Experia Box staat al maanden ongebruikt in de kast.
Ik zal de incasso wederom storneren, maar wil nu wel graag dat dit opgelost wordt!!

Groeten,
Jacco
Hoi Carah:
Ben je al weer boven gekomen na je duik?
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

Ik duik gelijk mijn postvak in!
Hi Carah:

Ook voor Backup Online gaat de facturering niet goed. Zojuist heb ik nogmaals een factuur voor deze dienst ontvangen. Voor de periode september wordt ik nu dubbel gefactureerd. Ik stuur je de factuurnummers in privé bericht.

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

Het spijt me dat u daar op terug moet komen. Uw Clouddienst is inderdaad beëindigd, ik zie dat de laatste factuur wat onoverzichtelijk is, maar klopt hij wel. Ik zal dit in een privébericht verder toelichten.
Wat betreft de andere factuur. Deze kan ik niet zelf inzien en zal via een andere afdeling moeten laten nakijken. U hoort van mij, zodra ik daar meer over weet.
Beste Carah, Tim, e.a.

Misschien ben ik iets vergeten of is er bij jullie iets misgelopen, maar ik krijg toch nog facturen voor mijn oude KPN diensten. Kunnen jullie controleren of deze conform afspraak vorige maand beëindigd zijn? BVD
Ik heb in de privé conversatie met Carah mijn diensten/klantnummers toegevoegd.

M.vr.gr.
Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

In een privébericht heb ik begrepen dat alle e-mail adressen nu zijn aangemaakt.
U vroeg wel naar de mogelijkheid om alles wat gericht wordt naar uw domein automatisch te ontvangen. Dit is helaas niet mogelijk, maar u kunt wel oneindig veel aliassen instellen. Aliassen zijn e-mail adressen zonder postvak. Alles wat daar naartoe verzonden wordt komt automatisch in een postvak terecht van een bestaande gebruiker. Hieronder de handleiding.

1. log in met uw admin account: https://portal.office.com/


Klik op de blauwe knop links bovenin en kies dan voor Beheer.

2.


Klik op het driehoekje voor ‘gebruikers’ zodat het menu open klapt.
Kies voor Actieve gebruikers.

3. Dubbelklik op het e-mail adres waarvoor u een alias wilt aanmaken.

4.


Kies voor 'E-mailadres'

5.


Klik op 'Nieuwe toevoegen'
En voer de gewenste alias in.

Uw alias is nu aangemaakt
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor het privé-bericht, alle gegevens zijn nu duidelijk.
Hieronder volgt een korte handleiding over de eerste vervolgstappen.

Stap 1: wachten totdat u een mail ontvangt dat uw domein is verhuist
Stap 2: inloggen in cp.online.kpn.com
Stap 3: Domein koppelen





Stap 4: Domein verifiëren
log in in uw admin account.


Kies voor Beheer. (Het is mogelijk dat er bij u minder functies staan.)


Onder het tabblad domeinen kiest u voor: installatie voltooien


Volg de stappen door steeds op volgende te klikken.

Nu bent u klaar om terug te gaan naar cp.online.kpn.com
Daar kunt u uw e-mail adres opnieuw aanmaken


Wanneer u dit heeft gedaan kunt u hiermee inloggen op kpnoffice365.com of lokaal instellen in uw eigen mailprogramma op de computer, telefoon of tablet.
Hi Carah:

Ik ga je een privé-bericht sturen zodat we mailadressen etc. kunnen checken.

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Hi Jacco,

De transfermail is opnieuw verzonden. U zou deze binnen nu en een kwartier moeten ontvangen.

Wat betreft het aanpassen van de mail, ik was er niet van op de hoogte dat een bericht alleen binnen een uur gewijzigd kan worden. Natuurlijk kan ik de afbeelding wel voor u weghalen, maar u heeft gelijk, deze informatie staat ook op SIDN,nl. Geeft u maar aan of ik hem weg moet halen of moet laten staan.
Hi Carah:

Het gmail account is nog gewoon actief. Maar ik heb daar nog geen transfermail ontvangen? (Ik heb ook de spam-box gecontroleerd:-)

Hoe kan ik een eerder bericht aanpassen? Overigens bevat de afbeelding alleen openbaar toegankelijke informatie op sidn.nl

Gr. Jacco
Reputatie 4
Badge +1
Beste Jacco,

Stap 2: Het klopt dat u eerst de transfermail en verhuiscode ontvangt en dat de e-mail pas daarna uit de lucht gaat. Fijn dat u de epp code vast heeft ontvangen.

Stap 3: Deze aanvraag is gedaan binnen het bestaande klantaccount van uw eigen site en mail. De transfermail komt binnen op het e-mail adres waarmee u de Clouddienst heeft besteld. Dit is uw gmail account. Mocht u daar niet langer gebruik van maken, laat mij dit dan weten zodat ik de transfermail opnieuw kan sturen naar het juiste e-mail adres.

Hierbij wil ik nog even vragen of u misschien de afbeelding van uw contact gegevens wilt verwijderen. Dit om u te beschermen tegen onvriendelijke blog bezoekers. 🙂
Carah:

De de auth-code (ook wel EPP code genoemd) heb ik inmiddels al ontvangen.

Gr. Jacco
Beste Carah:

Bedankt voor je snelle reactie.

Stap 2: ik heb nu zeker toegang tot dit mailadres, maar dit adres is wel onderdeel van de verhuizing. Ik neem aan dat ik de transfermail en de verhuiscode nog gewoon zal ontvangen en doorzenden, waarna de fysieke verhuizing een aanvang neemt (en ik mogelijk even zonder mail zit).

Stap 3: op welke klantgegevens heb je deze aanvraag gedaan? Of kan ik daar later nog wijzigingen in aanbrengen?

Ik zie de transfermail en verhuiscode graag spoedig tegemoet.

M.vr.gr.
Jacco

Reageer