Beantwoord

Factuur e-mail

  • 11 May 2015
  • 7 reacties
  • 610 keer bekeken

Hallo,

Vanaf 2 januari 2015 gebruik ik backup online. De facturen van debiteur 338319 voor 'software online' die ik krijg zijn terecht. Dit betreft tot op heden de nummers:

16215293 (feb)

16289765 (mrt)

16359960 (apr)

Deze facturen bedragen 3,63 euro (en dat is correct).

Ik krijg echter ook facturen op 'cloud diensten' met klantnr 125236058. Die zijn niet terecht omdat ik maar 1 maal de backup-online heb besteld en ook maar 1 maal krijg, op 1 factuur na volgens een medewerker van KPN die me dat telefonisch vertelde op 23 maart (die met nummer 125236058000002, deze zal eigenlijk januari betreffen neem ik aan).

De onterechte facturen zijn:

125236058000001. Deze is onterecht via incasso ingehouden: 6,56 euro.

125236058000003. Deze incasso heb ik geweigerd.

125236058000004. Deze incasso heb ik geweigerd.

Op 4 mei ontving ik een brief dat de laatste 2 facturen nog te voldoen zijn. Dat is niet terecht.

Ik ontvang graag een creditering voor factuur 125236058000001 en terugstorting van 6,56 euro.

Ik ontvang graag een creditering voor factuur 125236058000003 en een creditering voor factuur 125236058000004.

En ik wil geen nieuwe onterechte facturen meer ointvangen.

Groeten,

Ronald Lievestro

06-********
icon

Beste antwoord door Tim 11 May 2015, 17:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Ronald,

Ik heb de situatie bekeken. De facturen worden terecht verstuurd, echter lijkt u onterecht een 2e abonnement op Backup Online te hebben. Het abonnement met facturen die beginnen met 125 is online via de website besteld en volgens mijn gegevens nooit in gebruik genomen. Het abonnement met facturen die beginnen met 16 betreft inderdaad het abonnement dat u in gebruik heeft, dit abonnement is door een medewerker van de klantenservice aangevraagd.

Wat ik voor u ga doen is het volgende, ik heb zojuist een verzoek ingediend om het abonnement op te zeggen. Vervolgens zal ik een verzoek indienen om de onterechte abonnnementskosten voor u te vergoeden. Daarna ontvangt u nog één factuur met daarop een vergoeding.

Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen dan breng ik u op de hoogte!
Hallo Tim,

Ik hoop dat de correcties (stoppen van een dienst, crediteren van facturen en 1 terugbetaling) dit keer wel gaat lukken. De medewerker van KPN die ik 23 maart over deze situatie sprak was het helaas niet gelukt (is gebleken).

Vanmiddag heb ik weer een onterechte factuur gekregen (beginnend met 125). Ook deze incasso heb ik geweigerd.

Groeten,

Ronald
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ronald,

Het abonnement is nu opgezegd, als het goed is heeft u daar ook een bevestiging van ontvangen.

Ik ga nu een klacht voor u aanmaken om de abonnementskosten vergoed te krijgen. Daarnaast zal ik verzoeken om een incassostop zodat u geen herinneringen of aanmaningen ontvangt.

Hiervan stuur ik u nog een bevestiging toe per privébericht.
Hallo Tim,

Dat klinkt goed.

Bedankt tot zover.

Groeten,

Ronald
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ronald,

Ik heb van mijn collega begrepen dat de dubbele kosten voor u zijn vergoed, dat is fijn om te horen. U heeft per e-mail een bevestiging ontvangen.

Als er nog vragen zijn of ik ergens mee kan helpen dan verneem ik dat graag!
Hallo,

Op 18 november is telefonisch contact geweest over de factuur over oktober van Backup-online. Die factuur had ik namelijk niet ontvangen. De medewerkers stuurde me alsnog de factuur en die heb ik diezelfde dag betaald. De medewerker stelde voor de betaling voortaan via een automatische incasso te laten lopen (dat kon bij aanvang van de dienst begin dit jaar niet). Ik was akkoord en hij zou het gaan regelen. De factuur over november: 338319 - 16841043 heb ik toch nog zelf overgemaakt op 30 november (ik was toen in de veronderstelling dat de automatische incasso pas over december zou starten). Op 3 dec is echter 'automatisch' het bedrag van november voor de 2e maal afgeschreven.

Graag 7,26 euro crediteren.

Groeten,

Ronald Lievestro

06-54268279
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ronald,

Dat is inderdaad een onhandige kruising!

Het geautomatiseerde betalingsproces houdt rekening met dit soort problemen. Het bedrag wordt altijd 2 weken "vastgehouden" omdat het vaak wil voorkomen dat de klant ervoor kiest om dan de automatische incasso te storneren. Op die manier heeft de klant het teveel betaalde bedrag terug en wordt de handmatige overboeking gebruikt om de factuur te voldoen. Wanneer deze termijn is verstreken en de incasso niet wordt gestorneerd wordt het bedrag alsnog teruggeboekt.

In dit geval heb ik ervoor gekozen om voor u het bedrag meteen terug te storen. Binnen 10 werkdagen mag u het bedrag verwachten op uw bankrekening. U hoeft dus niets meer te doen. Bedankt voor het melden! :D

Reageer