Vraag

Hoe voorkomt u meerdere Cloud accounts?

  • 19 augustus 2015
  • 0 reacties
  • 730 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • KPN Medewerker
  • 134 reacties
ieder met zijn eigen vragen en verhalen. Afgelopen week sprak ik met Patrick, hij is fotograaf en maakt schitterende portretten. Op zijn website wil hij dan ook graag zijn mooiste foto’s laten zien. Met behulp van de Cloud diensten van KPN kan hij nu al gemakkelijk zijn foto’s online opslaan en zijn e-mail overal inzien via Exchange online, “KPN maakt op die manier mijn werk zoveel makkelijker”, aldus Patrick.

Om zijn foto’s ook aan zijn klanten te laten zien, wou Patrick graag een website laten bouwen, een website gekoppeld aan de reeds bestaande domeinnaam http://www.patricksdomeinnaam.nl*, die hij al gebruikt voor zijn e-mail. Op een rustig moment, tussen de pasfoto’s en familieportretten door, besloot Patrick naar onze website te surfen en in de Cloudstore op zoek te gaan naar de mogelijkheden voor zijn nieuwe site. Bij het bestellen van zijn producten kreeg hij de volgende vraag “bent u een bestaande klant bij KPN Cloud?” Patrick wist nog dat hij bij het bestellen van andere Clouddiensten accounts heeft aangemaakt. Maar zijn inloggegevens waren hem helemaal ontschoten en de mails kon hij niet meer terugvinden…


Wat nu? Patrick besloot maar opnieuw zijn gegevens in te vullen, dit betekent dat hij automatisch een nieuw account van ons krijgt. Ik vergelijk het wel eens met de kluisjes in een zwembad, u kent ze wel. Als ik mijn portemonnee, sleutels en telefoon ieder in een apart kluisje stop, heb ik opeens drie aparte pincodes om te onthouden, anders kan ik niet meer bij mijn spullen. In het geval van Patrick werkt het hetzelfde, verschillende producten met ieder hun eigen account.


Voor Patrick is dit niet handig, want hij wil juist dat zijn nieuwe website (het hostingpakket) wordt gekoppeld aan een product dat hij al heeft, namelijk zijn dommeinnaam www.patricksdomeinnaam.nl. Ze zitten dus als het ware in hun eigen kluisje, als we weer even terugdenken aan het voorbeeld van het zwembad.

Uiteraard is het uiteindelijk goed gekomen en heb ik voor Patrick één overzichtelijk account gemaakt en staat zijn website nu online. Patrick is weer gelukkig en gaat de komende tijd veel mooie foto’s aan zijn website toevoegen en ik kijk met veel plezier terug op het contact met deze enthousiaste klant. Tegelijkertijd heeft het ons wel geleerd dat het inloggen nog wel eens voor onduidelijkheid kan zorgen, vandaar dat we u hier graag bij helpen.

Mochten wij u kunnen helpen bij het inloggen, of komt u er niet uit via de optie ‘wachtwoord vergeten’? Neem dan alstublieft contact met ons op via ons zakelijke forum, de telefonische klantenservice, chat of social media.

Heeft u het bovenstaande ook meegemaakt? Is het uiteindelijk goed gekomen? Wij zijn erg benieuwd naar uw verhaal. Laat hieronder een bericht achter.

0 reacties

Geen reactie

Reageer