Beantwoord

Inloggegevens weggeven

  • 16 December 2015
  • 2 reacties
  • 185 keer bekeken

Beste,

Ik host namens ons bedrijf een (kleine) website bij KPN. Sinds de nieuwe omgeving kon er opeens geen verbinding meer gemaakt worden met de database. Reden? Serveradressen waren omgezet in mijn files waarmee ik de verbinding opzet, maar ze waren verkeerd veranderd. Ten eerste: Ik wil niet dat KPN in mijn files rommelt. Ten tweede: Er staat informatie waarvan ik niet wil dat iemand ze ziet. Ten derde: Als je dan in mijn files rommelt, doe het dan goed.

Het echte probleem, wat de reden is dat ik dit post, is wat er daarna gebeurde. Ik kon niet meer inloggen in de oude omgeving en ik wist niets van de switch af omdat ikzelf die mails niet binnenkrijg. Hoe dan ook, ik opende de chat en hoorde dus van een medewerker van KPN dat er een nieuwe omgeving was, bladiebla, en dat ik een nieuw wachtwoord en een nieuwe inlognaam had. Vervolgens vraagt hij: Wat is je domeinnaam? Ik antwoord: www.xxxxxx.nl. Stuurt hij het volgende terug: "Je inlognaam is xxxxx en je wachtwoord is Gebruiker2015" oid. Dat is toch absurd?! Zomaar een gast die mij al mijn inloggegevens stuurt. Nogmaals: Het is voor ons belangrijk dat die gegevens niet door elke willekeurige bobo gelezen worden, en nu loopt er iemand gewoon rond te strooien met gegevens! Ik zeg dus vervolgens: "Dat kan je toch niet zomaar weggeven? Wat nou als die site helemaal niet van mij is?" Reageert hij letterlijk met de volgende zin: "Ik hou uw domein goed in de gaten hoor, en ik geloof in het goede van de mens." Allemaal leuk en aardig, maar ik geloof niet dat hij uberhaupt het recht heeft om op die manier zo onzorgvuldig met mijn gegevens om te gaan.

Daarnaast kregen we eerst een email over het feit dat de nieuwe omgeving er aan kwam. Daarna kwam de daadwerkelijke switch. Toen waren er dus nieuwe instellingen nodig waren die we nog niet wisten. Die zijn namelijk over de mail verzonden NA de switch. Even serieus, KPN, alles omtrent deze bull**bleep** slaat he le maal nergens op. 

Koen
icon

Beste antwoord door Tim 21 December 2015, 16:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Koen,

Welkom bij de zakelijke community van KPN!

Dit klinkt inderdaad als een behoorlijk kwalijke zaak. Alle medewerkers moeten zorgvuldig met klantgegevens omgaan. Belangrijke informatie, zoals inloggegevens, kunnen alleen worden verstrekt indien een identificatie / verificatie is uitgevoerd. Ik begrijp dat dit bij u niet van toepassing was. Uw klacht wil ik daarom onder de aandacht brengen bij de manager van de betreffende afdeling zodat deze actie kan ondernemen. Natuurlijk geloof ik ook in het goede van de mens maar dat is simpel weg niet voldoende. Ik stuur u een privébericht toe met het verzoek om meer informatie en gegevens.

Daarnaast bedankt voor uw signaal over de e-mail met gegevens die pas na de migratie is verstuurd. Dat is inderdaad niet handig! Hopelijk heeft u de e-mail wel snel ontvangen nadat de migratie klaar was? Dit signaal ga ik absoluut doorzetten ter verbetering van onze dienstverlening. Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Koen,

Uw signaal is besproken tijdens een werkoverleg van de chat afdeling van KPN Cloud. Vanaf nu wordt hier streng op gelet en de medewekers zijn op de hoogte van de procedures. Ik vertrouw erop dat een fout als deze niet meer wordt gemaakt!

Nogmaals bedankt voor het melden van uw punten. Ik verneem het graag als er nog andere vragen zijn.

Reageer