Vraag

Mail Storage and Forward dienst geeft mailproblemen

  • 1 April 2021
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Wij hebben een klant aangenomen die in het verleden gebruik heeft gemaakt van de KPN dienst: Mail Storage and Forward. Nu is het zo dat zij vanuit persoonlijke KPN-mailadressen niet meer kunnen mailen naar het zakelijke mailadres waar deze service voor is gebruikt. Deze mails worden gelijk bij KPN geblokkeerd en als retour komt er een mail met onderstaand bericht.

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: postmaster@cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Datum: 12 mrt. 2021 06:14
Onderwerp: Delivery Status Notification (Failure)
Aan: ………………….
Cc:

Zijn hier ervaringen mee bij meer mensen? Kan het zijn dat er een verwijzing bij KPN niet goed staat of dat er in de DNS van de klant iets aangepast moet worden. Ik hoor graag jullie bevindingen.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hi @PPVHict,

Welkom op het zakelijk KPN forum!

Dit is een heel specifiek probleem waar ik zelf niet heel bekend mee ben, dus heb ik wat hulp ingeschakeld van collega's. Van wat ik begrepen betreft het hier een oud product en willen mijn collega's graag nog wat meer toelichting over het probleem wat je ervaart.

Kun je stap voor stap uitleggen wat er fout gaat? Je geeft aan vanuit persoonlijke KPN-mailadressen niet meer te kunnen mailen naar het zakelijke mailadres waar deze service voor is gebruikt. Als het goed is mail je van X@kpnmail naar X@bedrijfsmail en krijgt die NDR vervolgens terug kpnxchange? Of maak je gebruik van webmail?

Rashid,

Wat je zegt klopt precies. Vanuit @kpnmail of @kpnplanet wordt gestuurd naar @bedrijfsmail. Deze NDR komt terug bij zowel webmail als bij een mailclient waarin de mailbox gekoppeld is. Hopelijk kan je daar wat mee.

 

Peter

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor de toelichting Peter. Waar ik ook nog erg benieuwd naar ben, neem je een Office of Cloud dienst bij ons af? Zo ja, wil je mij een privé bericht sturen met jouw klantnummer?

Reageer