Vraag

Office 365 werkt niet met Firefox op Linux

  • 9 januari 2018
  • 2 reacties
  • 202 keer bekeken

Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om Office365/Sharepoint uit te kiezen als samenwerkingsplatform.

Ik ben nu genoodzaakt om zo nu en dan mij in deze omgeving te begeven. Wanneer ik dit op mijn werk doe, lijkt de functionaliteit, die de beheerders er aan toe hebben gevoegd, alleen redelijk te werken met browsers van het type Internet Explorer.

Thuis is het echter onmogelijk voor me om gebruik te maken van dit product. Inloggen lukt nog, maar zodra ik in mappen wil gaan kijken, blijft het tabblad van de (Firefox) browser maar herladen.

In het verleden werkte het iets beter, alleen duurde het dan vaak 1 tot 3 minuten totdat een map geladen was.

Mijn werkgever neemt het product af bij Ziggo geloof ik, dus niet via KPN.

Ik ben benieuwd of Sharepoint/O365 via KPN ook deze problemen vertoont.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @kzpm, welkom op het zakelijke forum van KPN! 🙂

Lastig dat sommige producten van Office 365 niet goed werken met Firefox op Linux. Persoonlijk ervaar ik geen problemen met Office 365 op verschillende browsers. Firefox op Windows werkt voor zover ik kan zien goed (al heb ik geen grote sharepoint..)

Het is lastig om te zeggen of er iets veranderd met een licentie van KPN. Ik verwacht het niet, de licenties zijn bij alle resellers hetzelfde. Al kan het soms voorkomen dat een reseller nog een oudere versie aanbiedt. Een idee is om het eens te testen, Office 365 kan bij KPN maandelijks opgezegd worden.
Reputatie 7
Badge +6
Je kan proberen om de browsercache te legen. De minst-harde manier is de toetsencombinatie CTRL+F5.

Verder werkt office365 bij mij wel goed in Firefox. Het probleem is dan ook hoogstwaarschijnlijk lokaal.

Reageer