Beantwoord

Opvragen authorisatiecodes verhuizing domeinnaam

  • 30 October 2015
  • 3 reacties
  • 211 keer bekeken

Goedemorgen,

Een gezamelijke klant van KPN en mijn bedrijf wil zijn domeinnamen verhuizen. Eerst zijn ze zelf lang bezig geweest om inzicht te krijgen in welke domeinnamen ze bij KPN hadden en welke hosting ze daarbij hadden. Ze zijn daar niet echt uitgekomen en hebben mij ingeschakeld.

Ik heb inmiddels al ettelijke uren aan de telefoon gehangen met medewerkers van KPN en ben steeds een klein stapje verder gekomen. Nu eindelijk het einde in zicht is, lijkt alles echter vast te lopen.

Het probleem wat we nu nog hebben:

We vragen van de bestaande domeinnamen de authorisatiecodes op in verband met de verhuizing naar een andere provider. Deze codes worden gestuurd naar een bepaald e-mailadres (postmaster@***.nl). Dit emailadres bestaat echter niet en KPN geeft aan dat het absoluut onmogelijk is om de codes naar een ander emailadres te sturen.

Ik dacht een simpele oplossing te hebben bedacht, namelijk: ik maak dit email adres aan in de exchange online lite omgeving en dan vraag ik of de codes opnieuw kunnen worden verzonden. De klant beschikt echter niet meer over het juiste wachtwoord om in te loggen op de Selfcare omgeving van KPN. 

Geen punt dacht ik: ik klik gewoon op de link 'wachtwoord vergeten'. We kregen een email met een link om het wachtwoord te herstellen. Alleen werkt deze link niet. We hebben het een aantal keren geprobeerd op verschillende dagen, maar helaas, de link werkt nog altijd niet.

Inmiddels zijn we ruim een half jaar bezig om alles duidelijk te krijgen en de codes te ontvangen. Ik heb al zoveel uur met KPN medewerkers aan de telefoon gehangen dat ik er tureluurs van word. Steeds word ik doorverbonden met iemand anders en word de verbinding verbroken, kunnen zij mij ook niet helpen of is er op dat moment niemand op die afdeling aanwezig. Via de chat hetzelfde verhaal.

Dus nu als laatste maar proberen of het via dit forum lukt om een oplossing te krijgen voor dit probleem. 

Ik neem aan dat jullie begrijpen dat ik de naam van onze klant niet direct op internet publiceer, maar ik zou het geweldig vinden als iemand even via een PB contact opneemt.
icon

Beste antwoord door Tim 4 November 2015, 09:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste DogMaDesign,

Toevallig heb ik deze week nog contact gehad met Eric. Kan het kloppen dat het hier dezelfde klant betreft?

Ik vind het erg jammer om te lezen dat hier al zoveel tijd aan besteed is, dat zou absoluut niet mogen.

Een oplossing voor dit probleem is op 2 manieren te realiseren, u kunt het 'postmaster@' e-mailadres aanmaken of het betreffende e-mailadres laten wijzigen in de WHOIS gegevens van de domeinnaam. Lees hier hoe het e-mailadres aan te passen zodat u de authorisatiecode op een ander e-mailadres kunt ontvangen.

Wanneer de 'wachtwoord vergeten' link niet werkt, wordt er vermoedelijk een ander e-mailadres gebruikt voor het versturen van de wachtwoord vergeten vervolginstructies. Eventueel kan ik u helpen om dit e-mailadres te wijzigen, dat kan ik alleen realiseren voor de contractant d.m.v. een verificatie.

Graag wil ik voorstellen dat u de betreffende domeinnaam in een PB naar mij stuurt. Dan kan ik voor u kijken wat de handigste manier is om u hierbij te helpen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste DogMaDesign,

Per privébericht heb ik van u vernomen dat de authorisatiecodes zijn ontvangen. Fijn dat ik u heb kunnen helpen. Als er vragen zijn, dan verneem ik dat graag.
Ik ga je even een PB sturen!

Reageer