Beantwoord

Overschakelen van Parallel Presence Builder naar Wordpress

  • 22 March 2018
  • 3 reacties
  • 460 keer bekeken

Goedendag,

Ik wil graag de website on line zetten die ik gemaakt heb in Wordpress. In wordpress staat aangegeven dat die gepubliceerd is maar on line staat ie niet, alleen de oude via Parallel Presence Builder.
Ik zie nergens een mogelijkheid dit te doen.
Kunt u aangeven hoe dit in zijn werk gaat.
Alvast bedankt.
Mvg,
Jacco Leus
icon

Beste antwoord door Tim 23 March 2018, 12:48

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Tim,

Bedankt, het is gelukt. Nu kunnen we verder bouwen!

Met hartelijke groet,

Jacco
Reputatie 7
Badge +11
Dag @Jacco Leus, welkom op het forum! Ik heb uw account gevonden en kan daardoor meteen met u meekijken naar de vraag 🙂

De Parallel Presence Builder staat momenteel eigenlijk in de weg op het account. Ik geef u graag advies wat te doen:

1) Verwijder Parallels Presence Builder
Zorg er uiteraard voor dat u belangrijke bestanden van de Parallels Presence Builder hebt bewaard voor u deze stap zet. Als dat niet uit maakt dan kunt u de website direct verwijderen. Ga hiervoor naar uw cp.online.kpn.com en kies voor "Site-applicaties", u ziet een overzicht van de CRM installaties op uw hosting met ook de URL paden achter uw domeinnaam waarop de sites bereikbaar zijn. Klik op Parallels Presence Builder en kies onderin voor "Deïnstalleren".

2) Wijzig het WordPress-adres configuratie in wp-admin
Open in uw Wordpress beheer / admin panel de algemene instellingen. Daar ziet u WordPress-adres (URL) en Siteadres (URL). Zorg ervoor dat u de URL noteert zoals u wenst.


3) Wijzig de locatie ( URL pad ) van uw Wordpress installatie in de KPN CP
In hetzelfde overzicht van "Site-applicaties" op cp.online.kpn.com klikt u de Wordpress installatie aan, u ziet een lijst met de configuratie. Onderin staat een knop met "Locatie wijzigen", ga daarheen en haal de tekst "wordpress" weg in het veld "URL pad". Sla deze instelling op, uw wordpress website is nu rechtstreeks via uw domeinnaam te openen.

Optioneel: .htaccess synchroniseren
Indien het voorkomt dat afbeeldingen niet goed werken is het zaak om uw .htaccess bestand te synchroniseren met de server. Het .htaccess bestand moet u handmatig synchroniseren via de Control Panel. Dit kunt u vinden onder "Websites" -> "Website configuratie".



Ik verneem graag of het met deze stappen lukt! 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan en veel succes @JLEUS ook voor andere vragen bent u welkom op het forum! 😀

Reageer