Beantwoord

reverse dns instellen

  • 28 juli 2016
  • 8 reacties
  • 2114 keer bekeken

Hi,

Ik heb een domein naam bij KPN. Op dit domein draai ik een web server en een mail server. Ik beheer de DNS setting via de kpn selfcare omgeving.
Vandaag kreeg iemand een mail, verstuurd via de bewuste mailserver, gebounced met de volgende melding:
Diagnostic-Code: smtp; 550 Please set a valid reverse IP address.

De oorzaak ligt in de reverse DNS!
Mijn mail server hostname vertaald correct naar een ip-address maar dat IP address op zijn beurt vertaald niet terug naar mijn hostname maar naar statis.kpn.net

Om dit op te lossen moet ik de reverse DNS dus correct instellen. Ik vermoed dat ik dit niet zelf kan binnen de selfcare omgeving maar als dat wel zo is dan hoor ik dat graag.

Wie kan helpen?

Thanks,

Marcel
icon

Beste antwoord door Tim 29 juli 2016, 19:38

Hallo Marcel, duidelijk verzoek, u wenst een PTR record rDNS record in te stellen op uw internet aansluiting. Dat kan alleen indien u een zakelijke aansluiting afneemt bij KPN. Op een Alles-in-1 verbinding is dit niet mogelijk.



In dit topic staat uitgelegd hoe u een aanvraag / wijziging kunt doorgeven. Als u vragen heeft zie ik graag uw reactie.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Marcel, duidelijk verzoek, u wenst een PTR record rDNS record in te stellen op uw internet aansluiting. Dat kan alleen indien u een zakelijke aansluiting afneemt bij KPN. Op een Alles-in-1 verbinding is dit niet mogelijk.

In dit topic staat uitgelegd hoe u een aanvraag / wijziging kunt doorgeven. Als u vragen heeft zie ik graag uw reactie.
Hi Tim,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb zojuist een verzoek gestuurd naar zakelijkinternat@kpn.com.

Nu is het dus even afwachten!

Marcel
Reputatie 7
Badge +11
Hi Marcel,
U heeft de e-mail hopelijk wel naar zakelijkinternet@kpn.com gestuurd? 😉
Reputatie 4
Badge +1
Hi Marcel,
Het contact e-mail adres voor het veranderen van een PTR record is gewijzigd. Vanaf heden kun u mailen naar domain@kpn.com. Indien u al een mail heeft verzonden naar zakelijkinternet@kpn.com, is het mogelijk dat deze niet in goede orde is ontvangen.
Hi,

Wilde net melden dat ik inderdaad niets gehoord heb van zakelijkinternet@kpn.com, dus heb zojuist een nieuwe email gestuurd aan domain@kpn.com. Hopelijk krijg ik nu wel een reactie.
Reputatie 4
Badge +1
Dat zou helemaal goed moeten komen. Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik dat graag.
Heb een email ontvangen dat de gevraagde wijzigingen zijn doorgevoerd!

Dank
Reputatie 7
Badge +11
Fijn om te horen Marcel, bedankt voor de terugkoppeling!

Reageer