Ik heb een domein naam bij KPN. Op dit domein draai ik een web server en een mail server. Ik beheer de DNS setting via de kpn selfcare omgeving.
Vandaag kreeg iemand een mail, verstuurd via de bewuste mailserver, gebounced met de volgende melding:
Diagnostic-Code: smtp; 550 Please set a valid reverse IP address.
De oorzaak ligt in de reverse DNS!
Mijn mail server hostname vertaald correct naar een ip-address maar dat IP address op zijn beurt vertaald niet terug naar mijn hostname maar naar statis.kpn.net
Om dit op te lossen moet ik de reverse DNS dus correct instellen. Ik vermoed dat ik dit niet zelf kan binnen de selfcare omgeving maar als dat wel zo is dan hoor ik dat graag.
Wie kan helpen?
Thanks,
Marcel
Beste antwoord door Tim
Hallo Marcel, duidelijk verzoek, u wenst een PTR record rDNS record in te stellen op uw internet aansluiting. Dat kan alleen indien u een zakelijke aansluiting afneemt bij KPN. Op een Alles-in-1 verbinding is dit niet mogelijk.
In dit topic staat uitgelegd hoe u een aanvraag / wijziging kunt doorgeven. Als u vragen heeft zie ik graag uw reactie.
Bekijk origineel
In dit topic staat uitgelegd hoe u een aanvraag / wijziging kunt doorgeven. Als u vragen heeft zie ik graag uw reactie.