KPN EEN MKB

Ontdek MijnKPN Zakelijk

  • 1 April 2021
  • 0 reacties
  • 3937 keer bekeken
Ontdek MijnKPN Zakelijk
Reputatie 7
Badge +6
  • KPN Community Manager
  • 2426 reacties

MijnKPN Zakelijk is de online omgeving waar u zelf regie heeft over uw zakelijke abonnementen. In deze omgeving heeft u overal en altijd toegang tot uw abonnementen, beheert u zelf uw bedrijfsgegevens en heeft u inzicht in uw facturen en verbruik. In deze blog leg ik uit wat de belangrijkste functies zijn. 

Voordat we de omgeving induiken is het belangrijk om het verschil ten opzichte van de MijnKPN omgeving voor Kleinzakelijk te benoemen. Bij MijnKPN Zakelijk is het namelijk zo dat de abonnementen automatisch aan MijnKPN Zakelijk gekoppeld worden. U hoeft dit dus niet zelf te doen. Bestelt u bijvoorbeeld een KPN EEN MKB pakket dan ontvangt u, na het indienen van de bestelling, automatisch een mail om de omgeving te activeren. Na activatie en het gereed melden van de bestelling zijn alle abonnementen zichtbaar.

 

Overzicht

Na het inloggen komt u uit op de overzichtspagina. Vanaf deze pagina kunt u navigeren naar verschillende onderdelen in de online omgeving. Onder ‘Mijn gegevens’ beheert u de bedrijfs- en persoonlijke gegevens, via ‘Mijn producten’ kunt u bijvoorbeeld naar het beheer van uw online telefooncentrale gaan of kies voor ‘Verbruik Mobiel’ om inzicht te krijgen in het verbruik per abonnement.

Een andere belangrijke pagina die via het overzicht te benaderen is, is ‘Gebruikersbeheer’. Dit is de plek waar u (als beheerder van de MijnKPN Zakelijk) nieuwe gebruikers voor MijnKPN Zakelijk kunt aanmaken en rechten kunt toekennen. Er komen steeds meer mogelijkheden in MijnKPN Zakelijk, maar niet alle informatie is voor elke gebruiker geschikt. Voor instructies over hoe dit precies werkt kunt u terecht op de pagina Gebruiker toevoegen in MijnKPN Zakelijk.
 


Mijn gegevens

Op deze pagina staat een overzicht van zowel de bedrijfs- als persoonsgegevens. Hier kunt u bijvoorbeeld het mailadres voor de facturen wijzigen. Op deze pagina kunt u ook uw contractinformatie terugvinden. Een ander belangrijk onderdeel van deze pagina is dat u de rollen en rechten ziet die aan uw account zijn toegekend.

 

Mijn producten

Op deze pagina vind u logischerwijs een overzicht van uw abonnementen. Dit is ook de pagina waar u naar het beheer van de mobiele abonnementen, de telefooncentrale en zakelijke televisie gaat. Hieronder leggen we per onderdeel uit wat de mogelijkheden zijn:

  • Mobiel:

Voor het onderdeel Mobiel zijn er 2 pagina’s, namelijk ‘Abonnementen’ en ‘Beheer en Instellingen’. Onder abonnementen ziet u welke mobiele abonnementen er actief zijn en welke bel- en databundels hierbij horen. Per abonnement kunt u vervolgens verder inzoomen. Zo is daar de Pukcode te vinden en kunt u vanaf deze pagina het nummer blokkeren, een simkaart activeren en een nieuwe simkaart aanvragen. De mogelijkheid om een nieuwe simkaart aan te vragen is alleen beschikbaar bij de gebruikers die bij ons bekend zijn als tekenbevoegden. 
 

Via Beheer en Instellingen ziet u per abonnement het verbruik en krijgt u een overzicht van de belhistorie. Daarnaast kunt u via de instellingen functionaliteiten als wisselgesprek, gebruik maken van betaalde SMS diensten en het bellen naar servicenummers aan- en uitzetten. Dit is ook de plek waar u een doorschakeling kunt instellen indien u geen VastMobiel koppeling heeft. U kunt kiezen voor ‘Niet doorschakelen’, ‘Altijd doorschakelen’ (het gesprek worden dan meteen naar een ander nummer doorgeschakeld) of ‘Voorwaardelijk doorschakelen’. Hieronder vallen ‘Doorschakelen indien bezet’, ‘Doorschakelen bij geen antwoord’ (na een X aantal keren overgaan zonder opnemen) en ‘Doorschakelen als de telefoon is uitgeschakeld of geen bereik heeft’. Als u een VastMobiel koppeling heeft dan regelt u de doorschakeling in de MijnGesprek app.

  • Telefooncentrale:

Voor KPN EEN MKB klanten is dit de meest nuttige pagina. Dit is de plek van waaruit u het beheer van uw (online) telefooncentrale regelt. Allereerst vind u via ‘Abonnementen’ welke licenties er allemaal in het pakket actief zijn. Als u vervolgens naar ‘Beheer en instellingen’ gaat komt u op de hoofdpagina van het telefooncentrale beheer terecht. Vanaf deze pagina kunt u naar het specifieke onderdeel waar u de instellingen voor aan wilt passen. Denk hierbij aan een nachtschakeling, gebruikersbeheer, het beheer van belgroepen en andere onderdelen van de telefooncentrale.
 

Voor de meest gebruikte instellingen hebben we specifieke blogs met instructies gemaakt. Een overzicht van deze blogs is vind u hieronder:


Op de pagina Telefooncentrale instellen zijn ook instructies voor andere onderdelen te vinden. Zo vind u hier bijvoorbeeld instructies over het instellen van een Keuzemenu en een Callcenter. De uitgebreide handleiding van de telefooncentrale is ook op de pagina te vinden. Daarnaast is er ook een handig stappenplan beschikbaar voor het instellen van een doorschakeling of voicemail.

  • Internet:

Op deze pagina ziet u precies wat voor internetverbinding er actief is, welke snelheden u hierbij krijgt, welk modem is geleverd en wat het servicelevel is in het geval van storingen. Hier heeft u ook de mogelijkheid om Extra Veilig Internet te activeren of juist weer uit te zetten

  • Zakelijke televisie:

De pagina voor Zakelijke televisie is de plek om de zenderpakketten en de instellingen voor de tv aansluitingen te beheren. Zo stelt u per gebruiker in welke zender(s) er beschikbaar moeten zijn. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om de tv aansluitingen te personaliseren voor uw bedrijf via de zTV instellingen. Denk aan het instellen van een lichtkrant of een informatiepagina. Meer informatie over deze opties vind u op de pagina Zakelijke televisie beheren (scroll naar ‘Personaliseren voor uw bedrijf’).

 

Facturen

Naast het overzicht van alle facturen en de mogelijkheid om de facturen te downloaden vind u hier nog een belangrijke functie. U kunt namelijk op deze pagina terecht voor een factuuranalyse. In de factuuranalyse is het gemakkelijk om factuurtrends te herkennen, rapportages te maken en de kosten te analyseren.  

 

Verbruik

Naast de factuuranalyse wilt u natuurlijk ook inzicht in het verbruik van zowel de mobiele als de vaste aansluiting(en). Daarom hebben we een omgeving ingericht voor het verbruik van de mobiele aansluitingen en is er een aparte omgeving voor de gespreksdetails van uw vaste telefonie.

In het overzicht van het verbruik van de mobiele abonnementen vind u het totale verbruik van alle mobiele aansluitingen samen. Daarnaast krijgt u natuurlijk ook inzicht in het verbruik per aansluiting. Verder ziet u ook welke buitenbundelkosten er gemaakt zijn. In de gespreksdetails van uw vaste telefonie selecteert u de periode en de gesprekken die u wilt zien. Zo kunt u de gespreksdetails van uw vaste telefonie gericht volgen.

 

Als u er met deze instructies niet uitkomt of als u aanvullende vragen heeft horen we het natuurlijk graag. U kunt onder dit topic een reactie achterhalen of maak een nieuw topic aan. 

 



Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer