KPN EEN MKB

Welkomstbericht aanpassen met KPN EEN MKB

  • 4 June 2021
  • 4 reacties
  • 651 keer bekeken
Welkomstbericht aanpassen met KPN EEN MKB
Reputatie 5
Badge +5

Wanneer u binnen KPN ÉÉN MKB gebruikt maakt van een Call Center licentie heeft u een aantal extra opties binnen uw telefooncentrale waarvan u de mogelijkheid hebt om hier zelf instellingen voor aan te passen.

Dit kan binnen alle 3 de Call Center varianten die binnen KPN ÉÉN MKB te realiseren zijn. Het maakt dus niet uit of u Call Center Instap, Call Center Standaard of Call Center Premium heeft.

Welkombericht aanpassen

Het welkomstbericht is het bericht wat de beller als eerste hoort wanneer er gebeld wordt naar het nummer waar de Call Center Licentie aan gekoppeld zit.

Stap 1: Bericht opnemen met uw mobiel

  1. Download de 'BroadSoft Recorder' app in de App Store of Play Store.
  2. Open de app en klik op het plusje om een nieuwe opname te maken.
  3. Spreek de boodschap in wanneer u zich in een rustige omgeving bevind.
  4. Na het inspreken klikt u op de stop knop om de opname te stoppen.
  5. Klik op ‘Done’. Nu vraagt de app welke naam u de opname wilt geven.
  6. Geef een naam die te linken is aan de opname. Bijvoorbeeld ‘voicemail na sluitingstijd’.
  7. Daarna verschijnt de lijst met de ingesproken berichten.
  8. Klik op het pijltje aan de rechterkant en mail het bestand naar uw e-mailadres.

 

Stap 2: Stel uw begroeting in

  1. Log in op MijnKPN Zakelijk
  2. Ga naar 'Mijn producten'
  3. Klik onder 'Telefooncentrale beheer' op CallCenters
  4. Klik op de 3 puntjes onder elkaar en vervolgens op Bewerken

  5. Klik onder instellingen op Welkomstbericht

  6. Vink ‘Welkomstbericht afspelen’ aan en Selecteer Eigen bericht samenstellen

     

  7. Klik op ‘Audio Selecteren’ dan op Audiobestand toevoegen vervolgens op Audiobestand Uploaden

     

  8. Selecteer uw begroeting, geef deze een naam onder Audio Naam en klik op Uploaden.
  9. Selecteer uw begroeting en klik op Audio toevoegen.

     

  10. Klik op Call Center opslaan

 


Interessant voor u:


4 reacties

Hallo,

Ik probeer nu al een paar keer een audiobestand te uploaden. Echter, nadat de upload is voltooid en het bestand is gekoppeld probeer ik het bestand af te spelen. Dit gaat helaas niet en de volgende melding doet zich voor: ‘Voip.ErrorMessage.UnexpectedAudiofileFormat.first’. Ik heb zowel .wav als .mp3 geprobeerd maar helaas geen succes. Enig idee hoe dit te verhelpen is?

Groet,.

Goedemorgen @rmhklarenaar 

Als eerst natuurlijk welkom op het Zakelijk Forum. Ik help je graag om te kijken of we het probleem kunnen verhelpen.

Het lijkt er op dat er op de een of andere manier dan toch iets mis is met het audio bestand. Met welke software of app heb je het audiobestand opgenomen?
Wij adviseren klanten om de gesproken boodschap op te nemen met de app: Broadsoft Recorder. Deze app is de downloaden in de Google Play Store en de Appstore van Apple.

Met deze app kun je een gesproken boodschap opnemen en naar een e-mail adres naar keuze doorsturen. Vervolgens kun je deze dan uploaden in Onebase.  Wanneer het gelukt is of als je nog steeds na het uploaden van dit bestand dezelfde foutmelding krijgt, dan hoor ik het uiteraard graag van je!:relaxed:
 

Goedemorgen @rmhklarenaar 

Als eerst natuurlijk welkom op het Zakelijk Forum. Ik help je graag om te kijken of we het probleem kunnen verhelpen.

Het lijkt er op dat er op de een of andere manier dan toch iets mis is met het audio bestand. Met welke software of app heb je het audiobestand opgenomen?
Wij adviseren klanten om de gesproken boodschap op te nemen met de app: Broadsoft Recorder. Deze app is de downloaden in de Google Play Store en de Appstore van Apple.

Met deze app kun je een gesproken boodschap opnemen en naar een e-mail adres naar keuze doorsturen. Vervolgens kun je deze dan uploaden in Onebase.  Wanneer het gelukt is of als je nog steeds na het uploaden van dit bestand dezelfde foutmelding krijgt, dan hoor ik het uiteraard graag van je!:relaxed:
 

Goedenavond @Wesley,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb in eerste instatie het bericht met de voice memo’s app van mac opgenomen. Op jouw aanraden heb ik de app Broadsoft Recorder gebruikt. Het is een fijne app die goed werkt, maar ik krijg helaas nogsteeds dezelfde foutmelding als ik het nieuwe .wav bestand upload. Ondanks dat ik het herhaaldelijk opnieuw heb geprobeerd lijkt er niets te veranderen. Enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

Groet,

Graag gedaan! Jammer om te lezen dat dit niet werkt @rmhklarenaar Hoe groot is het bestand precies dat je hebt ingesproken? Wat je ook nog kunt proberen is het bestand te verkleinen met deze tool.

Is het alleen het afluisteren vanuit OneBase wat momenteel dan niet lukt, of werkt ook de ingestelde boodschap niet voor de bellers?

 

Reageer