Bestanden terugplaatsen Back-up Online
- Om bestanden terug te halen (Herstellen) van een eerder gemaakte back-up, gaat uw naar uw Back-up Manager en daarna klikt u op de knop 'herstellen.
- Selecteer een gemaakte back-up in het veld met de 'Datum van de back-up'. U krijgt daar de keuze uit de recente back-ups waarvan u het herstel kunt uitvoeren.
- Selecteer de gewenste mappen en bestanden door vinkjes te zetten in de checkbox per map of bestand.
- Geef aan waar de mappen en bestanden terecht moeten komen.
Maak een aparte map aan om naar te restoren
- Als u naar een specifieke map wilt herstellen, klikt u dan op 'Bladeren' (onderaan het scherm), selecteer de specifieke map en klik op OK. De locatie van de restore-map zal worden weergegeven bij 'Restore naar'.
- Als u niet naar een specifieke map wilt herstellen, maar de situatie wilt herstellen zoals die geweest is ten tijde van de back-up, laat u dan het invulveld leeg. Alle bestanden met dezelfde naam als in de back-up zullen dan worden overschreven met de oude versie.
- Klik op 'Herstel'.
Ga voorzichtig om met de mogelijkheid om data naar de originele locatie terug te zetten
- Deze 'Herstel' overschrijft bestanden met dezelfde naam, zodat u mogelijk ongewild nieuwere versies van deze bestanden overschrijft.
- Als u van een Windows PC overstapt naar een Apple computer of omgekeerd, adviseren wij u na 'Herstel' te starten met een nieuw account. Hiervoor neemt u contact op met onze klantenservice.
- Let op: specifieke bestanden van Apple en Windows zijn niet uitwisselbaar.
- Uitgebreide uitleg kunt u vinden op kpn.com/helpbackuponline.