Back-up Online v.s. OneDrive voor Bedrijven

  • 5 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 2507 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Een eigen bedrijf brengt een hoop papierwerk met zich mee, dat zult u ongetwijfeld weten. Helaas zijn er niet genoeg Ikea opbergkasten in de wereld - en ook geen ruimte om al die kasten neer te zetten - om álles uit te printen en in dossiers op te bergen. Laat staan dat u die documenten makkelijk kunt raadplegen of delen. Tegenwoordig is het veel handiger om je belangrijke bestanden in de cloud op te slaan.

Om te zien welke cloud oplossingen de beste optie zijn voor uw bedrijf, hebben we hieronder Back-Up Online en OneDrive voor Bedrijven met elkaar vergeleken.



Back-up Online

Een zeer goed beveiligde kluis op zolder; dat is Back-up Online in een notendop. De dienst maakt automatisch dubbele back-ups van uw bestanden in de cloud. Dus zelfs als uw computer en één van onze Nederlandse datacenters het bijltje erbij neer gooien, heeft u uw bestanden nog veilig bij het tweede datacenter staan.

De kluis van Back-up Online geniet van onbeperkte dataopslag (met Fair Use Policy) en kan geopend worden door u, en u alleen. Bij de installatie van Back-up Online maakt u een encryptiesleutel aan, zelfs wij ontvangen deze sleutel niet.

U kunt in Back-up Online tot 28 back-ups terugvinden en bestanden herstellen. Wanneer het programma de back-up maakt en welke bestanden worden meegenomen stelt u zelf in. Uw data is dus optimaal beschermd. Wat u echter niet kunt doen met Back-up Online, is de bestanden online bewerken.



OneDrive voor Bedrijven

OneDrive voor Bedrijven is speciaal ontworpen voor het online bewerken van bestanden. Een kantoor in de cloud: bewerken, opslaan, delen met collega’s. U kunt aangeven wie van uw werknemers/collega’s bestanden kunnen inzien en of zij aanpassingen mogen maken. Of u nu met uw tablet in de trein zit of met uw laptop op de bank, één ding is zeker: u heeft altijd en overal toegang tot uw bestanden. Thuis werken was nog nooit zo makkelijk.

Net als Back-up Online slaat ook OneDrive voor Bedrijven uw bestanden dubbel op, op datacenters van Microsoft. Uw bestanden opslaan in OneDrive is dus zeker een mogelijkheid. U geniet van 1TB opslagruimte tot eind dit jaar, hierna is dit ongelimiteerd. In tegenstelling tot Back-up Online moet u uw bestanden hier echter wel handmatig in plaatsen. Een échte back-up kunt u OneDrive dus niet noemen. U zou het kunnen vergelijken met uw bestanden voor de zekerheid nog op een externe harde schijf te plaatsen. Effectief is het zeker, maar er is veel ruimte voor menselijke fouten.



Wanneer u twijfelt tussen deze twee diensten kunt u zich dus het volgende afvragen: wil ik mijn bestanden delen en bewerken in de cloud? Of wil ik deze achter slot, grendel en vier meter aan virtueel staal opslaan? Kiest u voor de ultieme back-up, of een veilige online werkplek?

Heeft u al ervaring met deze diensten, of wilt u de volgende keer juist over een heel ander product lezen? Laat het ons weten in de comments!


Beeld: Cooldesign, Nenetus & Bluebay via FreeDigitalPhotos.net

Interessant voor u:
- Back-up Online Tip: Bewaren WACHTWOORD voor Back-up Online!
- Back-up Online Tip: Kleurschema's in de e-mail notificatie voor Back-up Online
- Back-up Online Tip: Tijdelijk geen vast internet? Maak een back-up met een 4G Mo-Fi*
- Forum: Over het Zakelijk KPN Forum
- Forum: Cloud-diensten

5 reacties

Reputatie 7
Hallo 
  • ,

    De beste wensen voor 2016!

    Zou je alle links mbt OneDrive (OD) en OneDrive For Business (ODFB) nog eens willen nalopen. Veel van de links zijn niet meer geldig, dat geldt zeker ook voor de links die verwijzen naar de diverse info's en downloads op de websites van Microsoft. Wellicht dat MS inmiddels andere links heeft naar OD / ODFB?

    Bedankt alvast voor jouw moeite!
  • Reputatie 6
    Badge +5
    Hallo Berend,

    De beste wensen voor 2016!

    Zou je alle links mbt OneDrive (OD) en OneDrive For Business (ODFB) nog eens willen nalopen. Veel van de links zijn niet meer geldig, dat geldt zeker ook voor de links die verwijzen naar de diverse info's en downloads op de websites van Microsoft. Wellicht dat MS inmiddels andere links heeft naar OD / ODFB?

    Bedankt alvast voor jouw moeite!

    ---------------------------------

    Hallo,

    Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    Ik heb de links nagelopen, en er twee gevonden die niet meer in werking waren. Dank voor de reactie, zo blijven wij scherp!

    Graag gedaan en nog een hele fijne dag gewenst.
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/961 schreef op https:///t5/Cloud-productinformatie/Back-up-Online-v-s-OneDrive-voor-Bedrijven/m-p/6096#M232https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-productinformatie/Back-up-Online-v-s-OneDrive-voor-Bedrijven/m-p/6018#M229Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/961,

    De beste wensen voor 2016!

    Zou je alle links mbt OneDrive (OD) en OneDrive For Business (ODFB) nog eens willen nalopen. Veel van de links zijn niet meer geldig, dat geldt zeker ook voor de links die verwijzen naar de diverse info's en downloads op de websites van Microsoft. Wellicht dat MS inmiddels andere links heeft naar OD / ODFB?

    Bedankt alvast voor jouw moeite!

     Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265,

    Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    Ik heb de links nagelopen, en er twee gevonden die niet meer in werking waren. Dank voor de reactie, zo blijven wij scherp!

    Graag gedaan en nog een hele fijne dag gewenst.

     Hallo 
  • ,

    Graag gedaan natuurlijk!

    Verdwaalde (potentiële) klanten zijn vaak potentieel te verliezen klanten! ;)
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1541 schreef op https:///t5/Cloud-productinformatie/Back-up-Online-v-s-OneDrive-voor-Bedrijven/m-p/6103#M233Allereest allen de beste wensen voor 2016!

    Ik heb 2 problemen:

    1. Sinds augustus zijn er problemen met mijn online back-up van KPN. Sindsdien geen enkele back-up. Ik krijg deze melding:De back-up die u op 17 August 2015 hebt gestart is gereed en ouder dan 24 uur. In onderstaand dashboard ziet een overzicht van deze back-up. Ga in het dashboard met uw muis over het onderwerp waar u meer informatie over wenst.

    2. Tevens krijg ik het niet voor elkaar om te zien wat nu opgeslagen is in de cloud/back up.

    Kunt u mij helpen dit op te lossen, ik an me niet permitteren dat er geen back-up is en ook niet maandelijks kosten betalen voor een dienst die niet werkt.

    Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    Etienne

     Hallo 
  • ,

    Wellicht is het beter om jouw probleem en vraag in https:///t5/Cloud-technische-vragen/bd-p/cloud_technisch_zm te plaatsen. Vermeld ook gelijk even met welk besturingssysteem je werkt. Bedankt!
  • Reputatie 7
    Badge +11
     

    BerendDeMeyer schreef op 7 jan '16 om 18:04u

     

    Hallo @EtienneOldeman,

    Wellicht is het beter om jouw probleem en vraag in dit KPN Cloud sub-forum te plaatsen. Vermeld ook gelijk even met welk besturingssysteem je werkt. Bedankt!

     

    Ik heb een nieuw topic aangemaakt voor de vraag van http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-productinformatie/Back-up-Online-v-s-OneDrive-voor-Bedrijven/m-p/3736#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank, deze kunt u hier vinden.

    Reageer