Vraag

backup online herinstallatie (Win7Pro)

  • 11 december 2015
  • 23 reacties
  • 373 keer bekeken

Na een computercrash heb ik Backup-online opnieuw geinstalleerd op een nieuwe computer. Bij het opvragen van de data bestanden bleek er niets aanwezig te zijn. Helpdesk gebeld, zou worden teruggebeld binnen 48 uur, maar dat is helaas niet gebeurd. Gezien ik vanuit het buitenland bel en laatst 45 min. in de wacht stond, probeer ik het nu op deze manier.

Dus de back-up die ik dagelijks maakte is niet terug te zien. De back-up die nu dagelijks wordt gemaakt is wel te zien, maar ik heb files nodig van de "oude" back-up. 

23 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste hocur,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Het is soms erg druk bij de telefonische afdeling voor Cloud diensten, erg vervelend. Maar het forum is natuurlijk een ideaal platform wanneer u in het buitenland bent. Ik begrijp dat voor u een melding is aangemaakt bij de 2e lijn, technische dienst van Software Online. Hier staan normaal 48 uur voor maar ook deze afdeling heeft het door omstandigheden erg druk. :@

In de cliënt van Backup Online heeft u een "Herstellen" tabblad. Vervolgens ziet u daar een "dropdown lijst" met meerdere datums. Dit zijn alle backups die op de server staan en in totaal maximaal 28 versies. U kunt hier de inhoud van alle backups bekijken.

Als er geen backups staan en u niet verder komt, lijkt mij het een goed idee dat wij eens vanaf onze kant in de logboeken en geschiedenis gaan kijken.

Ik verneem graag uw reactie!
Beste Tim,

Bedankt voor je snelle reactie. Bij herstellen kijk ik idd in de dropdown lijst, maar die gaat niet verder terug dan de datum dat ik Back-up online opnieuw heb geinstalleerd. Toen ik nl Back-up online opnieuw had geinstalleerd en naar de back-up bestanden ben gegaan was deze leeg.

De data die ik nu wil opvragen is van voor de datum dat ik Backup Online opnieuw heb geinstalleerd. Mocht je in de geschiedenis kunnen kijken dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Gr

Jan
Reputatie 7
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1469 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/m-p/5769#M829Beste Tim,

Bedankt voor je snelle reactie. Bij herstellen kijk ik idd in de dropdown lijst, maar die gaat niet verder terug dan de datum dat ik Back-up online opnieuw heb geinstalleerd. Toen ik nl Back-up online opnieuw had geinstalleerd en naar de back-up bestanden ben gegaan was deze leeg.

De data die ik nu wil opvragen is van voor de datum dat ik Backup Online opnieuw heb geinstalleerd. Mocht je in de geschiedenis kunnen kijken dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Gr

Jan

 Hallo 
  • ,

    1. Op welk OS werk je?

    2. Heb je wel dezelfde inlog- en wachtwoord code gebruikt bij de herinstallatie? Het lijkt wel of je een geheel nieuwe back-up sessie hebt aangemaakt.

    3. Heb je geen enkele lokale back-up gemaakt van je data voor de herinstallatie van BUO?

    Ik wacht zelf ook even het antwoord van de 2e lijns support van BUO af, omdat ik natuurlijk zelf ook benieuwd ben hoe en wat ze aan 'oude' data nog kunnen terughalen voor je!

    Fingers crossed... 
  • Beste Berend

    1. Windows7 Prof

    2. Volgens mij wel, anders zou ik weer opnieuw het programma hebben moeten aanschaffen. Of zie ik dit verkeerd.

    3. Ik heb een lokale back-up gemaakt op een externe drive, 1 dag voordat mijn computer volledig was gecrashed. Gezien ik steeds vaker problemen kreeg had ik al een vermoeden dat het fout ging en heb ik voor de zekerheid een nieuwe externe schijf gekocht en daar mijn data op gezet. Maar vreemd genoeg zijn een paar (net zeer belangrijke) Excel files niet overgezet. Heel vreemd want ik begrjp daar niks van hoe dat kan.

    Ik ga toch even verder kijken wat betreft je remark van een nieuwe sessie. Het lijkt er idd wel veel op dat dit is gebeurd.

    Gr

    Jan 
    Reputatie 7
    Beste 
  • ,

    Goed dat je nog voor de crash een lokale backup hebt gemaakt. Zo zie je maar dat alleen een lokale OF alleen een back-up in de cloud niet voldoende is. Voor maximale veiligheid is het heel belangrijk dat je beiden doet. Ik hoop voor je dat KPN nog iets voor je kan betekenen voor het terughalen van de voor jou zo belangrijke Excel bestanden.
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/m-p/5772#M832Beste https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1469,

    Goed dat je nog voor de crash een lokale backup hebt gemaakt. Zo zie je maar dat alleen een lokale OF alleen een back-up in de cloud niet voldoende is. Voor maximale veiligheid is het heel belangrijk dat je beiden doet. Ik hoop voor je dat KPN nog iets voor je kan betekenen voor het terughalen van de voor jou zo belangrijke Excel bestanden.

     Beste Berend,

    Ja gelukkig heb ik dat gedaan, alleen een aantal zeer belangrijke Excel files zijn dus niet mee gecopieerd en ik hoop dat KPN mij hiermee kan helpen, alleen tot op heden nog geen rea mogen ontvangen. We hebben geduld :)

    Gr

    Jan
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Jan,

    Laten we inderdaad de 2e lijns support afwachten. In mijn ervaring worden alle succesvolle backups die hersteld kunnen worden weergegeven en is het niet mogelijk om een mislukte sessie in te zien en daar bestanden uit te halen. Maar misschien onderschat ik de technische dienst hierin, laten we het hopen. Ik vertrouw erop dat er snel contact met u wordt opgenomen. Wij vernemen graag wat het resultaat is geweest!
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/m-p/5774#M834Hallo Jan,

    Laten we inderdaad de 2e lijns support afwachten. In mijn ervaring worden alle succesvolle backups die hersteld kunnen worden weergegeven en is het niet mogelijk om een mislukte sessie in te zien en daar bestanden uit te halen. Maar misschien onderschat ik de technische dienst hierin, laten we het hopen. Ik vertrouw erop dat er snel contact met u wordt opgenomen. Wij vernemen graag wat het resultaat is geweest!

     Beste Tim, 

    Ik hoop het ook. Ik maak al een aantal jaren gebruik van back up online. Zelden een mislukte sessie, 1x geloof ik. Probleem is ontstaan na Backup online herinstallatie. Omdat het is geinstalleerd op een andere computer ziet backup online mijn sessies niet terug die met deze computer is gemaakt. Er staat ook in de hulp van herinstallatie dat dit op dezelfde comp. moet gebeuren. Maar als dat idd zo is dan heeft heel backup online geen zin. Immers een van de redenen is dat ingeval van een crash of brand etc. je de data die opgeslagen is bij back up online kan terughalen. Helaas nog geen antwoord van KPN, wel vervelend. 

    Gr

    Jan
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Jan,

    Voor de backups die op de server staan, maakt het niet uit op welke computer u de cliënt installeert. U kunt op elke willekeurige computer de backups herstellen. Het is tevens mogelijk om bestanden vanuit een Windows backup te herstellen op een Mac OS X computer. Er worden altijd 28 backup sessies bewaard. Ik zie dat uw account al uit 2011 is en moet zeker inmiddels wel 28 backups hebben staan.

    In de dropdown lijst met datums van backups, hoeveel backups heeft u daar staan? Zijn het er ook 28 of minder?

    Het zou fijn zijn als er vandaag contact met u wordt opgenomen zodat er snel duidelijkheid komt. Ik zie dat er inmiddels een medewerker is toegewezen aan het probleem. Het is nu even wachten tot hij er aan toe komt.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/m-p/5780#M837Beste Jan,

    Voor de backups die op de server staan, maakt het niet uit op welke computer u de cliënt installeert. U kunt op elke willekeurige computer de backups herstellen. Het is tevens mogelijk om bestanden vanuit een Windows backup te herstellen op een Mac OS X computer. Er worden altijd 28 backup sessies bewaard. Ik zie dat uw account al uit 2011 is en moet zeker inmiddels wel 28 backups hebben staan.

    In de dropdown lijst met datums van backups, hoeveel backups heeft u daar staan? Zijn het er ook 28 of minder?

    Het zou fijn zijn als er vandaag contact met u wordt opgenomen zodat er snel duidelijkheid komt. Ik zie dat er inmiddels een medewerker is toegewezen aan het probleem. Het is nu even wachten tot hij er aan toe komt.

     Nu heb ik dus pech, het heeft te lang geduurd om mijn probleem aan te pakken. Er staan nu 28, jammer, niet echt leuk deze service. Ik was dus op tijd, want eigenlijk ben ik al ruim een maand bezig met de service afdeling van Backup online......

    Mijn probleem was dat ik geen back-up bestanden zag na de herinstallatie, direct contact opgenomen met de service afdeling. Antwoord, volg de instructies precies dan is het probleem opgelost. Gedaan, maar zonder het gewenste resultaat, direct met betreffende persoon contact opgenomen, maar daar nooit meer antwoord op gehad...... Dit is echt niet leuk. Dacht ingedekt te zijn bij dit soort problemen, niet dus.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Jan,

    Dat klinkt niet goed! Begrijp ik dus dat de oudste van de 28 backups een datum heeft na de computer crash en er dus geen datum tussen staat van voor de crash? Het idee van Backup Online is dus dat er elke dag een backup gemaakt wordt en zo alle bestanden van de afgelopen 4 weken (28 backups, 28 dagen) kunnen worden hersteld. Steeds wordt de oudste backup, #29, verwijderd van de server. Een handmatige backup telt ook mee.

    Bij mijn weten is het niet mogelijk om de backups die verwijderd zijn, terug te halen. Hier heb ik persoonlijk ook nog nooit ervaring mee gehad, dus hopelijk is er meer mogelijk dan ik weet. Als het mee zit, worden er op de achtergrond nog enkele of meerdere backups bewaard. Daarvoor moeten we wachten op de analyse van de specialist van de 2e lijn.

    Ik vind het zeer teleurstellend om van u te vernemen dat u al ruim een maand bezig bent om geholpen te worden met dit probleem! :S Ik hoop van harte dat er iets aan gedaan kan worden.
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/m-p/5786#M840Beste Jan,

    Dat klinkt niet goed! Begrijp ik dus dat de oudste van de 28 backups een datum heeft na de computer crash en er dus geen datum tussen staat van voor de crash? Het idee van Backup Online is dus dat er elke dag een backup gemaakt wordt en zo alle bestanden van de afgelopen 4 weken (28 backups, 28 dagen) kunnen worden hersteld. Steeds wordt de oudste backup, #29, verwijderd van de server. Een handmatige backup telt ook mee.

    Hallo 
  •  en 
  • ,

    Nu we deze casus hebben op het forum, zou ik het volgende voorstel willen doen en wellicht dat deze 'tweak' nog kan worden meegenomen in de volgende versie?

    Maak van die 28 dagen retentie ook echt 28 kalenderdagen i.p.v. 28 back-up sessies, ook al maak je meer dan 28 back-ups per dag. Op deze manier voorkom je dat de gebruikers van BUO deze ingebouwde 'strippenkaart' te snel / op een verkeerde manier VERbruiken. Het product KPN BUO wordt toch niet voor niets in de markt gezet als een back-up oplossing met onbeperkte data opslag? ;)

    De gemiddelde gebruiker zal - naar ik aanneem - geen YB's per sessie wegschrijven, wat is eigenlijk de gemiddelde grootte van een back-up van alle KPN BUO gebruikers? Leuk om te weten.

    Jan, ik hoop dat de 2e lijns techies van KPN nog iets voor je kunnen betekenen!
  • Vandaag een paar x door Dennis gebeld van KPN. Perfecte service van Dennis, maar de tijd gaat snel, ik dacht vanaf november met dit probleem bezig te zijn , blijkt dat ik al sinds oktober probeer een service te krijgen van KPN. Sinds oktober is mijn "probleem" gewoon niet correct afgehandeld, op mijn e-mails naar betreffende medewerker is nooit meer een reactie op gekomen. Ik kreeg welgeteld 1x een antwoord dat het probleem bij mij lag en dat ik de gebruiksaanwijzing exact moest volgen. Dat heb ik toch echt gedaan en mijn mailtje dat mijn probleem nog steeds bestond is nooit meer beantwoord door de medewerker. Ik heb zijn naam maar dat heeft nu geen toegevoegde waarde om hier te vermelden.

    Nu 2 mnd later ben ik uiteindelijk te laat. Mijn data is hoogstwaarschijnlijk niet meer terug te halen. Reden,... er is overheen geschreven en data die 28x niet meer in de back-up voorkomt wordt van de server verwijderd.

    Afijn allemaal niet wat ik had gehoopt en nu na meer dan 4 jaar klant geweest te zijn van KPN heb ik mijn contract opgezegd. Juist daarom zat ik bij KPN, als ik een probleem heb en data moet teruglezen en dat niet lukt, verwacht je toch een serieus iemand van KPN te krijgen die alles er aan doet om het probleem op te lossen. Nu heb ik voor de bekende Jan *** mijn data zitten op te slaan bij KPN. Mss is daarom mijn naam Jan.

    Dennis gaat toch proberen mijn data ergens vandaan te toveren maar hij is daar eerlijk in en geeft weinig kans. Maar elke hulp is welkom.

    Gr

    Jan
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Jan,

    Ik geloof het direct dat Dennis zijn best doet om u te helpen. Ik ben er alleen ook bang voor dat het niet gaat lukken. Het valt niet goed te praten dat onze ondersteuning veel te laat komt, ik snap dat u daar totaal niet blij mee bent. Ik mag verwachten van mijn collega's dat iedereen haar best doet om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Iemand alleen doorverwijzen naar de handleiding is niet klantvriendelijk. U heeft er niet veel aan maar ik wil daar toch mijn excuses voor aanbieden.

    Erg jammer om te lezen dat u mede om deze reden uw contract heeft opgezegd. :(

    http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/td-p/5757/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank

    In geval van Jan, waren we ook te laat geweest als er 28 backup "kalenderdagen" aangehouden werden in plaats van 28 backups. Backup Online biedt inderdaad onbeperkte data opslag per backup maar kan geen onbeperkt aantal backups bewaren. Ook als er kalenderdagen aangehouden zouden worden zal hier vermoedelijk toch een bepaalde limiet aan gehangen moeten worden. Ik ga uw suggestie voorleggen wanneer ik daar de kans voor krijg!
    Beste Tim, als ik nu zie hoe de service wel kan van KPN en ik nu ook veel beter begrijp door de uitleg van Dennis, hoe backup-online werkt blijf ik aan en ga door met de service van Backup-online. Vandaag gaan we proberen om de geformateerde harddsik te herstellen, er is weinig mee gedaan dus een heel klein lichtpuntje in de duisternis.

    Ik had 2 mnd geleden gewoon voet bij stuk moeten houden en niet opgeven zolang ik niet tevreden was met de service. Afijn we zijn blijkbaar nog niet te oud om te leren.

    Mocht ik nieuws hebben plaats ik het hier en voor de klanten die gebruik maken van Backup-Online, maak gebruik van het Forum en bij telefonisch advies, blijf aan de lijn......... 

    Kleine laatste remark, in al de tijd dat ik bezig ben met dit probleem was de live chat nooit beschikbaar.

    Gr

    Jan
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie/m-p/5808#M848In geval van Jan, waren we ook te laat geweest als er 28 backup "kalenderdagen" aangehouden werden in plaats van 28 backups. Backup Online biedt inderdaad onbeperkte data opslag per backup maar kan geen onbeperkt aantal backups bewaren. Ook als er kalenderdagen aangehouden zouden worden zal hier vermoedelijk toch een bepaalde limiet aan gehangen moeten worden. Ik ga uw suggestie voorleggen wanneer ik daar de kans voor krijg!

     Hallo 
  •  en 
  • 

    Mijn eigen aanname, m.b.t. het verbruik van "de strippenkaart" voor het maken van het aantal back-up sessies - 28 sessies versus 28 kalenderdagen - was verkeerd! (RTFM?) :S Wat heb ik in de manual over het hoofd gezien/verkeerd begrepen?

    Onderstaand geldt voor Mac OS X 10.10.5!

    Zie onderstaand overzicht van de data van 40 back-up sessies op 29 verschillende kalenderdagen die er zijn bewaard! KPN BUO staat dus WEL toe, dat je per dag meerdere sessies kan aanmaken die dan ook netjes worden bewaard. De sessie die blauw is gemarkeerd loopt momenteel nog.

    https://

    Omdat mijn OS X back-ups nogal groot in omvang zijn, gaat het ook wel eens mis:

    - Kernel Panics (de BSOD's in Windows) waardoor mijn Mac opnieuw wordt opgestart;

    - Het blijven hangen van mijn systeem als gevolg van het crashen van andere programma's, waardoor BUO ook crashed en dus de back-up sessie niet kan afmaken;

    - etc, etc.

    Tim, zou je dit nog wel even willen navragen en dit willen delen met het forum?

    Jan, zou jij het onderwerp in je eerste bericht willen aanvullen met (Win7Pro). Dit voor de duidelijkheid in het berichtenoverzicht van dit sub-forum? Bedankt alvast!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Hoi http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie-Win7Pro/td-p/5757/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

    Helaas heb ik zelf nog steeds wat problemen met het systeem dat ik kan gebruiken om "achter de schermen" meer gegevens over de backup sessies op te vragen. Ik ben namelijk benieuwd of alle backup sessies die bij u in de lijst staan ook daadwerkelijk allemaal 100% gelukt waren. Aan de andere kant zou het juist raar zijn als er een sessie tussen staat die is mislukt.

    Ik kom er z.s.m. op terug!
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1469 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie-Win7Pro/m-p/5757#M825Na een computercrash heb ik Backup-online opnieuw geinstalleerd op een nieuwe computer. Bij het opvragen van de data bestanden bleek er niets aanwezig te zijn. Helpdesk gebeld, zou worden teruggebeld binnen 48 uur, maar dat is helaas niet gebeurd. Gezien ik vanuit het buitenland bel en laatst 45 min. in de wacht stond, probeer ik het nu op deze manier.

    Dus de back-up die ik dagelijks maakte is niet terug te zien. De back-up die nu dagelijks wordt gemaakt is wel te zien, maar ik heb files nodig van de "oude" back-up. 

     Hallo @Tim,

    Ik zal even een nieuwe post starten voor Mac OS X!
    Zal nog ff een update geven, de herstelde geformateerde HD laat een aantal Excel bestanden zien nu die ik kan gebruiken, alleen zijn deze niet meer leesbaar door Excel. Zal er maar een punt achter zetten.... bestanden zijn voorgoed foetsie.

    In ieder geval iedereen een prettige Kerst en een gelukkig 2016, zijn ergere dingen in de wereld dan een paar Excel bestandjes, helaas belangrijk maar nogmaals als dat alles is wat tegenzit valt het allemaal wel mee :D

    Groet

    Jan uit een zonnig Curaçao
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1469 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie-Win7Pro/m-p/5852#M860Zal nog ff een update geven, de herstelde geformateerde HD laat een aantal Excel bestanden zien nu die ik kan gebruiken, alleen zijn deze niet meer leesbaar door Excel. Zal er maar een punt achter zetten.... bestanden zijn voorgoed foetsie.

    In ieder geval iedereen een prettige Kerst en een gelukkig 2016, zijn ergere dingen in de wereld dan een paar Excel bestandjes, helaas belangrijk maar nogmaals als dat alles is wat tegenzit valt het allemaal wel mee Smiley Vrolijk

    Groet

    Jan uit een zonnig Curaçao

     Jan,

    Hopi danki!

    Jij ook fijne dagen gewenst op het zonnig Curaçao! Doe ze de groeten daar in de Saint Tropez Ocean Club ;)
    Hallo Berend, met je Hopi danki heb je hierom gevraagd....... Pasa un dushi Pasku I un Feliz aña nobo. Mi ta spera ku 2016 ta un aña ku tin hopi kos bon ta pasa pa bo. Ami na Korsow siguir ta pasa dushi....

    Salu2

    Jan
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1469 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie-Win7Pro/m-p/5857#M865Hallo Berend, met je Hopi danki heb je hierom gevraagd....... Pasa un dushi Pasku I un Feliz aña nobo. Mi ta spera ku 2016 ta un aña ku tin hopi kos bon ta pasa pa bo. Ami na Korsow siguir ta pasa dushi....

    Salu2

    Jan

     Hallo Jan,

    Dank voor je wensen en natuurlijk "Touche!!!". :D Een taal pik je toch makkelijker op/blijft hangen als je in het land zelf bent, het is tenslotte al weer een paar jaartjes geleden (2011) dat ik er was.
    Reputatie 7
    Badge +11
     

    hocur schreef op 16 dec '15 om 20:49u

    Zal nog ff een update geven, de herstelde geformateerde HD laat een aantal Excel bestanden zien nu die ik kan gebruiken, alleen zijn deze niet meer leesbaar door Excel. Zal er maar een punt achter zetten.... bestanden zijn voorgoed foetsie.

    In ieder geval iedereen een prettige Kerst en een gelukkig 2016, zijn ergere dingen in de wereld dan een paar Excel bestandjes, helaas belangrijk maar nogmaals als dat alles is wat tegenzit valt het allemaal wel mee Smiley Vrolijk

    Groet

    Jan uit een zonnig Curaçao

     

    http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/backup-online-herinstallatie-Win7Pro/td-p/5757/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank

    Jan bedankt, hele fijne Kerst en nieuwjaar gewenst en nog veel genot in Curaçao! :D

    (ik hou het even in het Nederlands, mijn Curaçaosch(?) is niet zo goed..)

    Reageer