Vraag

Herinstallatie op nieuwe Schijf IMac

  • 18 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 213 keer bekeken

Na installatie van externe SSD schijf en Mojave kan ik geen bestanden meer kiezen. Totaal backup bestand 48kb 😞 . KPN backup online verwijdert van Mac en opnieuw geïnstalleerd maar kan nog steeds geen bestanden kiezen die op de back up moeten komen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hoi Irwin,

Nam u de externe SSD schijf voorheen ook mee in de back-up of is dit een nieuwe schijf?

Welke foutmelding krijgt u?
Dit is een nieuwe schijf waarvan ook het systeem opgestart wordt. Geen foutmeldingen maar kan geen mappen kiezen. Totaal upload 49B
Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag @Irwin

Er zijn ondertussen meerdere meldingen gedaan over dit zelfde probleem. Het volgende blijkt aan de hand te zijn. Met de release van macOS 10.14(Mojave) heeft Apple nieuwe privacy controls geïntroduceerd om applicaties van derden geen toegang meer te verlenen tot de privédata zonder de juiste autorisatie.

Standaard staat deze dan ook op blokkeren. Wenst u toch privédata te kunnen backuppen, dan zal u KPN Back-up Online volledige schijftoegang moeten geven.

Dit kunt u doen door de stappen te volgen zoals beschreven in onderstaande stappenplan. (systeemnamen staan in het Engels, daar er nog geen Nederlands voorbeeld is)

  1. Ga naar System Preferences(Systeemvoorkeuren) en kies voor Security and Privacy (Beveiliging en Privacy)
  2. Selecteer Privacy(Privacy) en dan Full Disk Access(Volledige Schijftoegang)
  3. Klik op het hangslot links onderin om wijzigingen aan te brengen
  4. Voer het Administrator Account en wachtwoord in zodra er hier om wordt gevraagd
  5. Klik vervolgens op het “+” icoontje om een programma toe te voegen.
  6. Gebruik vervolgens de Finder applicatie om naar Applications(Programma’s) te gaan.
  7. Klik op KPN Back-up Online en vervolgens op Open.
  8. Verzeker je ervan dat KPN Back-up Online staat aangevinkt.
  9. Indien KPN Back-up Online nog draait zal er worden aangegeven dat deze eerst moet worden gesloten. Ga hier dan ook mee akkoord.
  10. Sluit alle vensters
  11. Start KPN Back-up Online opnieuw op en maak een backup, de betreffende foutmeldingen zullen zijn verdwenen.
Let op! Dit geldt alleen bij Operation not Permitted als klanten zijn geupgrade naar Mojave! Dit is dus niet een standaardoplossing om fouten in de backup op te lossen.

Reageer