Beantwoord

KPN Online backup blijft hangen op het backupregister wordt geupload' (Mac)

  • 4 november 2015
  • 17 reacties
  • 710 keer bekeken

Beste,

Sinds een aantal dagen blijft KPN Online backup hangen met de melding 'het backupregister wordt geupload'. Ik draai het op een Mac. Ik heb al een aantal keren alles proberen weg te gooien en het programma opnieuw te installeren, helaas zonder resultaat. Graag verneem ik een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Sander
icon

Beste antwoord door Tim 11 november 2015, 10:58

http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/td-p/4941/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank & http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/td-p/4941/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Het probleem is daarmee gevonden. Ik heb navraag gedaan over El Capitan (OS X 10.11.0).

De cliënt kan in feite wel werken op El Capitan, maar het installeren werkt niet!

Dus bij een upgrade van een eerdere OS X versie zou de Backup Online cliënt nog blijven werken.. Echter na verwijderen zal een nieuwe installatie dus niet lukken! :@

Een oplossing is er op dit moment nog niet, de release van BOL V15 is om deze reden tevens uitgesteld. Er wordt niet gewerkt aan een fix voor BOL V13. Men is bezig om V15 werkend te krijgen.

Aangezien dit wel de verklaring is, zet ik het topic op beantwoord.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +11
http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/td-p/4941/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank & http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/td-p/4941/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Het probleem is daarmee gevonden. Ik heb navraag gedaan over El Capitan (OS X 10.11.0).

De cliënt kan in feite wel werken op El Capitan, maar het installeren werkt niet!

Dus bij een upgrade van een eerdere OS X versie zou de Backup Online cliënt nog blijven werken.. Echter na verwijderen zal een nieuwe installatie dus niet lukken! :@

Een oplossing is er op dit moment nog niet, de release van BOL V15 is om deze reden tevens uitgesteld. Er wordt niet gewerkt aan een fix voor BOL V13. Men is bezig om V15 werkend te krijgen.

Aangezien dit wel de verklaring is, zet ik het topic op beantwoord.
Reputatie 7
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/5071#M619 &  ,

Het probleem is daarmee gevonden. Ik heb navraag gedaan over El Capitan (OS X 10.11.0).

De cliënt kan in feite wel werken op El Capitan, maar het installeren werkt niet!

Dus bij een upgrade van een eerdere OS X versie zou de Backup Online cliënt nog blijven werken.. Echter na verwijderen zal een nieuwe installatie dus niet lukken! Gefrustreerde smiley

Een oplossing is er op dit moment nog niet, de release van BOL V15 is om deze reden tevens uitgesteld. Er wordt niet gewerkt aan een fix voor BOL V13. Men is bezig om V15 werkend te krijgen.

Aangezien dit wel de verklaring is, zet ik het topic op beantwoord.

 Hallo
  •  en
  • ,

    "El Cap and SIP is still brand new for everyone, it is going to take several months to make changes, validate it, and then release it.

    The problem that I have is Apple can't claim the system is protected if it doesn't actually do anything when you turn it back on. It should've re-ran and migrated all the existing stuff into a different location, like it does when you install El Cap for the first time."

    Bron: http://forums.macrumors.com/threads/would-you-switch-off-system-integrity-protection.1901909/" target="_self

    SIP ofwel "System Integrity Protection" zal wel voor de nodige problemen zorgen, als je een nieuwe installatie van BUO V13 in OS X 10.11.0 wil uitvoeren. De techies van KPN zullen daar goed naar moeten kijken, MAAR dat zullen zij zelf ook wel weten.

    Daarom wacht ik op de releases OS X 10.11.2 of .3 voordat ik mijn Mac OS migreer. Laten alle makers van applicaties eerst maar hun aanpassingen doen voor het kunnen installeren ervan in een STABIELE versie van OS X El Capitan (10.11)! 

    Ik kan me goed voorstellen dat KPN ook eerst wacht op DE stabiele versie die goed draait, anders blijf je aanpassingen doen in een 'te vroeg uitgerolde' nieuwe release (V15) voor El Capitan.

    Voor de liefhebbers: de lijst van MacRumors: http://forums.macrumors.com/threads/os-x-el-capitan-working-not-working-apps.1890772/" target="_self en check maar eens hoeveel (pro-)applicaties nog niet stabiel of zelfs helemaal (nog) niet compatible zijn.

    Geduld wordt soms beloond! ;)

    Fijn weekeinde!
     
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Sander,

    Welkom bij de Zakelijke Community van KPN! :D

    Lastig dat u deze problemen ervaart met Backup Online. Wij helpen u graag om weer gebruik te kunnen maken van de dienst.

    Als eerste wil ik u adviseren om een volledige herinstallatie van Backup Online uit te voeren. Forum gebruiker http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/td-p/4941#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank heeft hier een zeer uitgebreide instructie voor geschreven. Let daarbij op de meest recente toevoegingen geschreven in groen.

    Na de herinstallatie kunt u de melding weer krijgen, laat het programma minimaal een uur met rust. Hopelijk is het probleem daarna oplost. Indien het maken van een backup vervolgens nog niet werkt, is het mogelijkheid dat de backup op de server van KPN vast is gelopen. Als de herinstallatie niet heeft geholpen dan kan ik de sessie op de server voor u beëindigen.

    Ik hoor graag of het is gelukt!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Sander ( http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/4941#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank ),

    U heeft mij een privébericht gestuurd omdat reageren hier in het topic niet werkte. Lastig dat dit ook niet mee werkt! :(

    Ik ga ervan uit dat deze fout incidenteel is en u straks hopelijk wel kunt reageren openbaar.

    Beste Tim,

     

    Ik had deze werkwijze inderdaad al opgemerkt. Ik heb het een aantal maal geprobeerd. Als ik nu echter de KPN App open gebeurt er niets. De App is open en opgestart maar er is verder geen window te zien. Ik kan dus niets. Ik heb het zoals gezegd een aantal maal geprobeerd maar met het zelfde resultaat helaas. Ik draai overigens MacOSX 10.11

     

    Met vriendelijke groet,

    Sander

    Uit uw reactie begrijp ik dat er nu helemaal geen scherm / venster wordt geopend van Backup Online. Dat is helemaal niet goed natuurlijk, we moeten wel 'iets' kunnen krijgen. Heeft u ook geprobeerd om na een complete verwijdering, de computer opnieuw op te starten en daarna Backup Online opnieuw te installeren? U zou ook kunnen proberen om het programma na enkele uren te openen. Wellicht was deze nog bezig met het laden van services en daardoor niet toegankelijk.

    Ik verneem graag uw bevindingen. Als het programma ondanks deze handelingen nog steeds niet wil opstarten, zou ik een melding kunnen maken voor de technische dienst. Mogelijk kunnen zij u helpen middels remote control om Backup Online hersteld te krijgen.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Sander ( http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/4941#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank ),

    Reageren in dit topic is weer mogelijk! Uitleg over de foutmelding.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Sander,

    Ik heb allereerst uw logfile toegevoegd aan de melding voor de technische dienst, hoeven ze daar ook niet meer om te vragen!

    Gebruikt u eigenlijk versie 13.6.1.14292 of een andere versie van de Backup Online cliënt?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Sander,

    Ik zie dat mijn collega Dennis is toegewezen om contact met u op te nemen om naar het probleem te kijken. Ik vertrouw erop dat hij snel contact op neemt en u weet te helpen om het probleem op te lossen. Ik verneem graag uw reactie zodra u contact heeft gehad.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Sander,

    De nieuwe versie van Backup Online had eigenlijk al lang klaar moeten zijn. Ik durf daarom geen uitspraak te doen wanneer de nieuwe versie wel beschikbaar komt. 

    Om deze reden wil ik u absoluut helpen om uw abonnement op te zeggen. U zit wat dat betreft ook nergens aan vast, het is een maandelijks opzegbaar product. Graag ontvang ik van u een privébericht met een bevestiging of u akkoord gaat en begrijpt dat de backups van de server worden verwijderd. Ter verificatie heb ik uw klantnummer, e-mailadres en rekeningnummer nodig.

    U kunt natuurlijk altijd weer een abonnement nemen wanneer de nieuwe versie er is. ;)
    Reputatie 7
    Badge +11
    Sander,

    Bedankt voor uw privébericht, ik heb uw abonnement beëindigd.

    Hopelijk zien we u binnenkort weer als klant! ;)
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Berend,

    Uw suggestie heb ik voorgelegd bij de product manager van KPN Cloud diensten. Ik ben erg benieuwd naar de reactie.

    Om eerlijk te zijn verwacht ik er niet heel veel van. KPN heeft eigenlijk nooit publieke beta testen gehad en werkt voornamelijk met gesloten pilots voor het releasen van updates. Het standpunt is altijd min of meer: software pas vrijgeven wanneer deze voor 100% werkt.
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1304 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/5023#M602Beste Tim,

    Dank. Ik heb de laatste versie gedownload van de website van KPN, 13.6.1.14292 dus. Qua OS draai ik OSX El Capitain 10.11.

    Met vriendelijke groet,

    Sander

     Hallo 
  • ,

    Ik draai zelf nog steeds op OS X 10.10.5 (Yosemite) i.v.m veel te veel issues met El Capitan! Ik ben zelf actief lid van MacRumors.com. Daar vind je heel veel topics over alle issues ivm het niet echt lekker draaien van OS X 10.11.

    Mocht je er NIET mee bekend zijn: forums.macrumors.com/forums/os-x-el-capitan-10-11

    Draai jij btw een BETA versie van OS X 10.11?

    Ik kan op dit moment nog even geen chocolade van jouw logfile maken, ik kom hier zsm op terug!
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/5061#M616https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1304 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/5023#M602Beste Tim,

    Dank. Ik heb de laatste versie gedownload van de website van KPN, 13.6.1.14292 dus. Qua OS draai ik OSX El Capitain 10.11.

    Met vriendelijke groet,

    Sander

     Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1304,

    Ik draai zelf nog steeds op OS X 10.10.5 (Yosemite) i.v.m veel te veel issues met El Capitan! Ik heb zelf actief lid van MacRumors.com. Daar vind je heel veel topics over alle issues ivm het niet echt lekker draaien van OS X 10.11.0.

    Draai jij btw een BETA versie van OS X 10.11.0?

    Ik kan op dit moment nog even geen chocolade van jouw logfile maken, ik kom hier zsm op terug!

     
  • 

    Hebben jullie El Capitan (OS X 10.11.0, dus niet de BETA versies) al gestest met BUO 13.6.1.14292?
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1304 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/5072#M620Beste Tim,

    Je kan er niets aan doen natuurlijk. Maar daar ben ik mooi klaar mee... Smiley Verdrietig Is er de mogelijheid het contract op te zeggen met KPN? Ik betaal nu in feite voor een product waar ik dus niets mee kan en waarvan men ook niet kan zeggen wanneer het wel opgelost gaat zijn. In de tussentijd heb ik geen mogelijkheid tot Backup, wat ik me zakelijk gezien niet kan permiteren.

    Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Sander

     Hallo 
  • , (als je nu nog het forum checkt...)

    Heb je een lokale BOOTABLE (Carbon Copy Cloner of SuperDuper / TimeMachine backup van OS X 10.10.5? Zo ja, zou je deze terug kunnen zetten en KPN BUO weer opnieuw installeren. Zoals je zelf aangeeft is een off-site back-up zakelijk essentieel.

    Even puur uit nieuwsschierigheid, wat is je motivatie geweest om al bij de eerste release van OS X 10.11 te gaan upgraden?

    Succes en wellicht zien we je terug met OS X 10.10.5! ;)

  • 

    Waarom lanceren jullie niet alvast V15 waarbij je in de release notes aangeeft dat V15 alleen geschikt is t/m OS X 10.10.5, niks mis mee toch? Ik vraag me uberhaupt af hoeveel (pro)sumers al hebben geupgrade naar OS X 10.11.0? Er zijn heel veel problemen met de bestaande pro applicaties in OS X 10.11.0.

    Zo hebben jullie rustig de tijd om de release geschikt te maken voor OS X 10.11.0, maar kunnen alle andere gebruiker alvast genieten van v15.... ;)
  • Beste 
  • 

    In een ander topic vroeg je me mijn laatste log-file te delen. Bij deze. Er gaat duidelijk iets mis... ;)

    [2015-11-09 14:07:33.109715] [l] [0x1049d8b40] Starting Backup Manager version *************
    [2015-11-09 14:07:33.179053] [w] [0x1049d8b40] [Qt] Designer: An error has occurred while reading the UI file at line 1, column 0: Premature end of document.
    [2015-11-09 14:07:33.318945] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:34.370558] [w] [0x1049d8b40] Operation on management node (bol.iaso.com:443) failed. Error: [Management Service] Server error : Parameter 'account' is empty (105)
    [2015-11-09 14:07:34.397362] [l] [0x1049d8b40] Backup Manager started
    [2015-11-09 14:07:34.412988] [w] [0x1049b60e0] [CallMethod] BackupMessages.EmptyRequest processing failed: Backup shell is not initialized (1500)
    [2015-11-09 14:07:34.927916] [w] [0x1049b60e0] [CallMethod] BackupMessages.EmptyRequest processing failed: Backup shell is not initialized (1500)
    [2015-11-09 14:07:35.441095] [w] [0x1049b60e0] [CallMethod] BackupMessages.EmptyRequest processing failed: Backup shell is not initialized (1500)
    [2015-11-09 14:07:35.942862] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:36.445658] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:36.949643] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:37.951096] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:38.956472] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:39.962054] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:40.964242] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:41.468966] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:41.971732] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:42.475682] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [2015-11-09 14:07:43.477350] [w] [0x1049d8b40] Attempt to initialize ScriptApplication failed: Incorrect functional process state
    [...
  • Bij voorbaat dank voor elke vorm van hulp bij dit probleem!
    Beste Tim,

    Dank. Ik heb de laatste versie gedownload van de website van KPN, 13.6.1.14292 dus. Qua OS draai ik OSX El Capitain 10.11.

    Met vriendelijke groet,

    Sander
    Beste Tim,

    Je kan er niets aan doen natuurlijk. Maar daar ben ik mooi klaar mee... 😞 Is er de mogelijheid het contract op te zeggen met KPN? Ik betaal nu in feite voor een product waar ik dus niets mee kan en waarvan men ook niet kan zeggen wanneer het wel opgelost gaat zijn. In de tussentijd heb ik geen mogelijkheid tot Backup, wat ik me zakelijk gezien niet kan permiteren.

    Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Sander

    Reageer