Beantwoord

[macOS] Update Back-up Online - 16.8.0 - kan ik niet installeren?

  • 6 november 2017
  • 3 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik kreeg in de backupmail ook bericht 'uw software is verouderd'. Via de opgegeven link de software voor mac gedownload; maar installeren lukt niet, kreeg waarschuwing
'je kunt KPN-Back-up Online niet op deze locatie installeren enz.' zie bijlage.
Ik heb nu versie 16.8.0 op de Mac staan.

Wat gaat hier mis??


* Jouw vraag is verplaatst naar een nieuw topic *
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 13 november 2017, 14:38

Hallo @mwfy,

Dag Berend,
Dank voor je reactie.

Graag gedaan Martien, excuses voor mijn ietwat verlate reactie! 😊

Ik ben enig beheerder en ouderlijk toezicht staat uiteraard uitgeschakeld!
Zie:


Dat is helemaal prima geïnstalleerd zo! Alle (nieuwe) gebruikers kunnen dan ook een back-up maken, mits ze natuurlijk je wachtwoord weten. Bij het opstarten van Back-up Online krijgen zij het volgende inlogscherm te zien:


Note: Deze gebruikers kunnen dan wel ook jouw selecties aanpassen, dus zoals ik eerder al heb aangegeven, ga hier aub heel voorzichtig mee om.

Ik zie nu dat installatie toch doorgaat, ondanks de waarschuwing 'Je kunt KPN-Backup online niet enz.' gewoon paar seconden wachten, dan komt dit schermpje en kan je doorgaan:


Aan het verschil te zien tussen je eerste schermafdruk en bovenstaande, had je waarschijnlijk nog niet de juiste selectie gemaakt om Back-up Online voor alle gebruikers te installeren. Als het goed is heb je nu Back-up Online - Workstation (100) GB - voor Mac v16.8.0 (Build 17235)?

Bedankt in ieder geval.
groet,
Martien

Graag gedaan Martien, mocht je in de toekomst nog vragen en/of opmerkingen hebben over de (her)installatie en/of het gebruik van Back-up Online, dan weet je ons hier op het Forum te vinden. Veel plezier van/met je nieuwe versie van Back-up Online!

KPN Online Back-uppers macceren nooit over dataverlies! 😉

Heb een fijne week! 😎
Bekijk origineel

3 reacties

Dag Berend,
Dank voor je reactie.
Ik ben enig beheerder en ouderlijk toezicht staat uiteraard uitgeschakeld!
Zie:



Ik zie nu dat installatie toch doorgaat, ondanks de waarschuwing 'Je kunt KPN-Backup online niet enz.'
gewoon paar seconden wachten, dan komt dit schermpje en kan je doorgaan:



Bedankt in ieder geval.

groet,

Martien
Reputatie 7
Ik kreeg in de backupmail ook bericht 'uw software is verouderd'. Via de opgegeven link de software voor mac gedownload; maar installeren lukt niet, kreeg waarschuwing
'je kunt KPN-Back-up Online niet op deze locatie installeren enz.' zie bijlage.
Ik heb nu versie 16.8.0 op de Mac staan.

Wat gaat hier mis??


[i]Jouw vraag is verplaatst naar een nieuw topic[i/]

Hallo @mwfy,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Ik heb voor deze vraag even een nieuw topic aangemaakt, bedankt voor het stellen van jouw vraag hier op het Forum. 😎

Voor het beantwoorden van deze vraag, heb ik echter nog wat aanvullende informatie van je nodig:

1. Heb je zelf wel de juiste Beheerdersrechten ingesteld voor de gebruiker waarmee je zelf bent ingelogd op je Mac, om deze update van Back-up Online uit te voeren? Aan de melding op je schermafdruk te zien - slotje - is dat blijkbaar niet zo.


Zie hiervoor onderstaand dan ook de schermafdruk van mijn eigen Beheerders-account zoals het zou moeten zijn ingesteld, om Back-up Online voor alle gebruikers op je Mac te kunnen installeren:


(1.1) Controleer of jouw gebruikersnaam Beheerder is op je Mac;
(1.2) Controleer of het Ouderlijk Toezicht voor jouw eigen gebruikersnaam UIT staat anders;
(1.3) Ben ben je zelf geen Beheerder meer op je Mac en kun je dan ook deze update van Back-up Online niet installeren.

2. Voor hoeveel gebruikers - wie en waarom - wil je überhaupt deze update van Back-up Online installeren?

Note!: Voor het goed en vooral veilig functioneren van KPN Back-up Online, is het cruciaal, dat alleen de Beheerder van deze Mac als gebruiker Back-up Online mag (her)installeren en gebruiken.

Denk hierbij zeker ook aan het gevaar, dat andere gebruikers de selectie van alle mappen en/of bestanden - op elke HDD/SSD/DAS/NAS - kunnen wijzigen. Dan worden er dus geen goede - voor jezelf - back-ups meer gemaakt, met een reële kans op data-verlies indien je Mac crashed.

Mijn dringend advies is dan ook, om de kans hierop echt te vermijden!

3. Op welke locatie - welke HDD/SSD heb je hiervoor geselecteerd - wil je deze nieuwe versie van Back-up Online installeren?

Ik verneem graag even je antwoorden op mijn vragen, ik help je graag verder!

Ik wens je een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Hallo @mwfy,

Dag Berend,
Dank voor je reactie.

Graag gedaan Martien, excuses voor mijn ietwat verlate reactie! 😊

Ik ben enig beheerder en ouderlijk toezicht staat uiteraard uitgeschakeld!
Zie:


Dat is helemaal prima geïnstalleerd zo! Alle (nieuwe) gebruikers kunnen dan ook een back-up maken, mits ze natuurlijk je wachtwoord weten. Bij het opstarten van Back-up Online krijgen zij het volgende inlogscherm te zien:


Note: Deze gebruikers kunnen dan wel ook jouw selecties aanpassen, dus zoals ik eerder al heb aangegeven, ga hier aub heel voorzichtig mee om.

Ik zie nu dat installatie toch doorgaat, ondanks de waarschuwing 'Je kunt KPN-Backup online niet enz.' gewoon paar seconden wachten, dan komt dit schermpje en kan je doorgaan:


Aan het verschil te zien tussen je eerste schermafdruk en bovenstaande, had je waarschijnlijk nog niet de juiste selectie gemaakt om Back-up Online voor alle gebruikers te installeren. Als het goed is heb je nu Back-up Online - Workstation (100) GB - voor Mac v16.8.0 (Build 17235)?

Bedankt in ieder geval.
groet,
Martien

Graag gedaan Martien, mocht je in de toekomst nog vragen en/of opmerkingen hebben over de (her)installatie en/of het gebruik van Back-up Online, dan weet je ons hier op het Forum te vinden. Veel plezier van/met je nieuwe versie van Back-up Online!

KPN Online Back-uppers macceren nooit over dataverlies! 😉

Heb een fijne week! 😎

Reageer