Beantwoord

[Windows] Al 5 dagen probleem met onze dagelijkse back-up.

  • 20 april 2017
  • 8 reacties
  • 158 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Krijgen volgens uitslag van test

Verbinding maken met cloud : 12 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 127 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 10 ms
Bestandslijst ophalen : 68 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 27.809 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 65.110 Mbit/s
Bestand verwijderen : 52 ms
Map maken : 15 ms
Naam map wijzigen : 16 ms
Map verwijderen : 15 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 30 ms
Bestandslijst ophalen : 134 ms
Bestand uploaden (8 MB) : [WebDAV Protocol] Failed to connect : Internal Server Error (500)
Bestand downloaden (8 MB) : [WebDAV Protocol] Failed to download file : Not Found (404)
Bestand verwijderen : 25 ms
Map maken : [WebDAV Protocol] Failed to create folder : Insufficient Storage (507)
Naam map wijzigen : [WebDAV Protocol] Failed to rename resource : Not Found (404)
Map verwijderen : [WebDAV Protocol] Failed to remove resource : Not Found (404)


Wat moet ik doen om dit op te lossen. Uw hulp is dringend gewenst omdat er al 6 dagen geen back-up meer goed is gegaan

Bvd Willem Bek
Adm.ktr. Mesteda
icon

Beste antwoord door Mesteda 22 april 2017, 00:17

Waarom ik dit eerst op het forum heb geplaatst kwam omdat ik in eerste instantie dacht dat het probleem bij onszelf lag! Totdat ik uiteindelijk een test uitvoerde waaruit bleek dat er een probleem was met data uitwisseling met foutmeldingen en ik dus een chat ben aangegaan met de KPN direct.

Ik heb zojuist de PC opnieuw opgestart. De KNP Back-up programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen weer een nieuwe testrun gedaan en toen bleek alles in orde. Ik hoop morgen hopelijk een goed bericht te kunnen sturen of de Back-up geslaagd is.

Groet Willem
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
@Mesteda, beste Willem,

Welkom terug op het Zakelijk KPN Forum!

Het is natuurlijk altijd erg vervelend als het maken van een goede back-up niet lukt. Om je snel en goed te kunnen helpen wil ik je eerst even de volgende vragen stellen:

1. Gebruik je de Back-up Online (Workstations) versie voor macOS of voor Windows? Geef ook even de versie van jouw OS aan.

2. Er gaat duidelijk iets mis met het maken van een juiste verbinding met de server(s) van Back-up Online, is er iets gewijzigd in je systeem voor het maken van verbindingen met het internet? Denk hierbij aan software voor Antivirus en/of FireWall.

3. Heb je andere programma's die gebruikmaken van internet die ook niet goed meer werken?

4. Heb je je Mac of PC in de afgelopen 5 dagen al eens opnieuw opgestart?

Dat zijn voorlopig even mijn eerste vragen om tot een goede analyse van je probleem te kunnen komen. Ik zie graag jouw terugkoppeling hierop tegemoet.

Succes!
Reputatie 1
Badge
Het probleem is bekend bij KPN Cloudservice en is reeds op 14-4-2017 ontstaan bij de KPN zo is mij gemeld. Alleen werd deze storing pas op 19-4-2017 voor het eerst gemeld. Ze zijn bezig dit op te lossen.
Reputatie 1
Badge
IK gebruik Windows
Nee ik heb geen andere problemen via internet
Ja ik heb reeds een aantal malen opnieuw opgestart
Reputatie 7
Het probleem is bekend bij KPN Cloudservice en is reeds op 14-4-2017 ontstaan bij de KPN zo is mij gemeld. Alleen werd deze storing pas op 19-4-2017 voor het eerst gemeld. Ze zijn bezig dit op te lossen.
Hallo Willem,

Fijn om te lezen dat er door KPN aan wordt gewerkt! Jammer dat je deze belangrijke info niet in jouw eerste bericht met ons hebt gedeeld, zou je met mij willen delen wat jouw motivatie is geweest om jouw vraag ook hier te stellen.

Laten we er vanuit gaan dat KPN het probleem snel kan oplossen.

Succes!

@Forum Team Kunnen jullie intern nog eens navraag doen wat de inhoud en status is van de melding die het Ontwikkel Team Cloud (OTC) mbt deze vraag heeft gedaan? Dankjewel!
Reputatie 1
Badge
Waarom ik dit eerst op het forum heb geplaatst kwam omdat ik in eerste instantie dacht dat het probleem bij onszelf lag! Totdat ik uiteindelijk een test uitvoerde waaruit bleek dat er een probleem was met data uitwisseling met foutmeldingen en ik dus een chat ben aangegaan met de KPN direct.

Ik heb zojuist de PC opnieuw opgestart. De KNP Back-up programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen weer een nieuwe testrun gedaan en toen bleek alles in orde. Ik hoop morgen hopelijk een goed bericht te kunnen sturen of de Back-up geslaagd is.

Groet Willem
Reputatie 7
Hallo Willem,

Bedankt voor je terugkoppeling met heldere uitleg, daar hebben ook je mede forumleden altijd iets aan! Maar het belangrijkste is natuurlijk, dat je het probleem blijkbaar zelf al hebt opgelost - door een herinstallatie te doen van Back-up Online - en weer back-ups kunt maken.

Ik wacht rustig even jouw definitieve terugkoppeling af met de bevestiging van een geslaagde back-up, die je gisteren gelukkig weer hebt kunnen opstarten.

Succes!
Reputatie 1
Badge
Berend,

Ik kan bevestigen dat de automatisch back-up van afgelopen nacht succesvol is verlopen (groen)

Groet Willem
Reputatie 7
Hallo Willem,

Bedankt voor je terugkoppeling!

Kijk, dat zijn natuurlijk de berichten die we heel graag zien hier op het forum! Gefeliciteerd met het vinden van je eigen oplossing, je weet nu in ieder geval wat je kunt doen mocht het maken van een back-up weer misgaan in de toekomst. 🆒

De verbindingstest is daarom dan ook altijd een hele goede eerste controle. Goed dat Back-up Online deze functionaliteit heeft.

Succes

Reageer