Beantwoord

[Windows] Herhalende melding: Backup service wordt geïnitialiseerd

  • 3 januari 2018
  • 21 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Sinds half december krijg ik de volgende melding: 'Backup service wordt geinitialiseerd, wacht alstublieft ..'. Backup online blijft echter hierin hangen. Als ik Backup online opnieuw installeer dan gaat het weer een dag of enkele dagen goed, maar daarna krijg ik weer dezelfde melding. Ondertussen al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd om toch backups te kunnen maken, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wie heeft een oplossing voor me c.q. weet waardoor het wordt veroorzaakt?
icon

Beste antwoord door Tim 17 januari 2018, 15:27

Hi @Niels Jacobs, in principe zit u veilig met de backup, alle nieuwe bestanden zijn steeds verstuurd naar de server (in back-up delen), alleen is de server niet volledig gesynchroniseerd. Mogelijk staan er in de backup op de server bijvoorbeeld verwijderde bestanden. Gezien we de inhoud op de server niet kunnen zien, is dat een beetje lastig aan te geven. Uw backup van 11 januari is verder wel veilig en gezond, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.

Daarnaast kan het helpen om de back-up selectie nog even goed door te nemen. Zorg ervoor dat bepaalde systeemmappen niet gebackupped worden zoals Windows, Program Files en Gebruikers\*naam*\AppData\Local\Temp. Maar ook enkele systeembestanden die niet benaderbaar zijn zoals pagefile.sys en hiberfil.sys. Deze zijn onnodig en geven vaak problemen.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe status als Back-up Online volledig klaar is wanneer de computer lang genoeg ingeschakeld heeft gestaan. Wilt u dit proberen en de back-up handmatig aanzetten?
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @Niels Jacobs, welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Lastig dat Back-up Online al een poosje niet goed werkt. Laten we op zoek gaan naar een oplossing. Hebt u enig idee hoe het veroorzaakt is gekomen? Hebt u bijvoorbeeld een update op de computer gehad of kunt u zich iets anders bedenken?
Soms kan een data controle lang duren, afhankelijk van de grootte van de backup selectie. Hebt u ook geprobeerd om de computer voor een langere tijd onafgebroken aan te laten staat? In uw forum profiel kunt u uw klantnummer of bijvoorbeeld licentie code invullen zodat ik uw account kan opzoeken. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Tim ik probeer te reageren maar krijg als ik op 'reageer' tik de melding dat de aanvraag niet bestaat.
Reputatie 1
Badge +1
Kan zijn dat er een windows update is geweest. Maar dan is het gek dat het de ene keer na opnieuw installeren wel werkt en de andere keer niet. Ik heb bijvoorbeeld gisteren opnieuw geinstalleerd. Tot nu toe werkt het prima. Ik zal het laten weten als ik de melding weer krijg en zal dan ook de pc extra lang aan laten staan. Wellicht kunt u ondertussen eens in mijn account kijken of daar iets vreemds te zien is.
Reputatie 1
Badge +1
Nu heb je hem zeker ontvangen zie ik 🙂
Reputatie 7
Nu heb je hem zeker ontvangen zie ik :-)
Goedenavond Niels - @Niels Jacobs!

Ik neem even - tijdens deze storing op het Forum - de honeurs waar, want ik zie al jouw meldingen voorbijkomen. Er is op dit moment een grote storing bij inSided, de leverancier van de Forum Software!

Tim zal morgen jouw topic - inhoudelijk - weer oppakken! 😎
Reputatie 7
Nu heb je hem zeker ontvangen zie ik :-)
Goedenavond Niels - @Niels Jacobs!

Ik neem even - tijdens deze storing op het Forum - de honeurs waar, want ik zie al jouw meldingen voorbijkomen. Er is op dit moment een grote storing bij inSided, de leverancier van de Forum Software!

Tim zal morgen jouw topic - inhoudelijk - weer oppakken! 😎

Goedenavond Niels - @Niels Jacobs!

Probleem op het Forum is weer opgelost, je kunt indien wenselijk weer zonder problemen een bericht posten!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 1
Badge +1
Nadat het een week goed ging vandaag weer dezelfde melding: 'Backup service wordt geinitialiseerd, wacht alstublieft ..'.
Reputatie 7
Nadat het een week goed ging vandaag weer dezelfde melding: 'Backup service wordt geinitialiseerd, wacht alstublieft ..'.
Goedenavond Niels - @Niels Jacobs!

Morgen zal ik er naar kijken! 😎
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen @Niels Jacobs,

Ik heb uw account opgezocht en bekeken. Zo te zien is op 10 januari de backup afgebroken door een herstart van de computer, sindsdien is het niet meer goed gegaan. Daarnaast zijn de laatste backups niet volledig gesynchroniseerd met de server. Meestal start uw backup in de avond, voor zover ik kan zien. Wat voor upload snelheid haalt u op uw verbinding? Blijft uw computer ingeschakeld staan in de avond of zet u deze op een gegeven moment uit?

Het lijkt er namelijk op dat het genereren van de back-up lukt, maar vervolgens de back-up niet volledig geüpload komt op de server. Daardoor krijgt u vermoedelijk deze melding over het initialiseren van de backup service te zien, waarbij goed gekeken wordt welke backup delen er missen op de server ten opzichte van de lokale backup bestanden.
Reputatie 1
Badge +1
Ok, ik zal eens gaan kijken of het helpt democratie langer aan te laten staan. Maar begrijp ik goed uit je reactie dat de laatste backups niet volledig zijn geweest (ik heb nl we zichtbaar dat de backup gereed is in het dasboard met bijbehorende groene kleur).
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Niels Jacobs, in principe zit u veilig met de backup, alle nieuwe bestanden zijn steeds verstuurd naar de server (in back-up delen), alleen is de server niet volledig gesynchroniseerd. Mogelijk staan er in de backup op de server bijvoorbeeld verwijderde bestanden. Gezien we de inhoud op de server niet kunnen zien, is dat een beetje lastig aan te geven. Uw backup van 11 januari is verder wel veilig en gezond, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.

Daarnaast kan het helpen om de back-up selectie nog even goed door te nemen. Zorg ervoor dat bepaalde systeemmappen niet gebackupped worden zoals Windows, Program Files en Gebruikers\*naam*\AppData\Local\Temp. Maar ook enkele systeembestanden die niet benaderbaar zijn zoals pagefile.sys en hiberfil.sys. Deze zijn onnodig en geven vaak problemen.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe status als Back-up Online volledig klaar is wanneer de computer lang genoeg ingeschakeld heeft gestaan. Wilt u dit proberen en de back-up handmatig aanzetten?
Reputatie 1
Badge +1
Dank voor de info. Ik ga ermee aan de slag. Als ik de uitkomst heb laat ik dat weten. Groet, Niels
Reputatie 7
Badge +11
Succes Niels, ik verneem het graag en zit voor u klaar om verder te assisteren. Hopelijk lukt het 🙂
Reputatie 7
Goedemiddag Niels - @Niels Jacobs!

Zou je ons nog wel even een terugkoppeling willen geven, want wellicht is jouw issue met de hulp van @Tim inderdaad nu dan ook inmiddels opgelost. Bedankt alvast.

Heb in ieder geval een heel goed weekend! 😎
Reputatie 1
Badge +1
Het heeft geholpen en ik ga er vanuit dat het is opgelost. Dank voor het meedenken!
Reputatie 7
Het heeft geholpen en ik ga er vanuit dat het is opgelost. Dank voor het meedenken!
Goedemiddag Niels - @Niels Jacobs!

Jij ontzettend bedankt voor je snelle reactie, fijn dat alles goed werkt. Voor alle toekomstige vragen weet je ons nu vast wel te vinden!

Succes! 😎

Reageer