Beantwoord

[Windows] Na update van Back-up Online (17235) werkt het niet meer!

  • 7 november 2017
  • 17 reacties
  • 380 keer bekeken

Mijn KPN Backup online werkt niet meer sinds KPN update vorige week.
Na veel puzzelen ben ik erachter build 6.8.0.16325. (welke de enige is die ik kan downloaden) werkt wel.
Maar deze doet de dag erop uit zichzelf een update naar build 6.8.0.17235
En dan stopt het. Aanmelden werkt niet , fout is:
Previous initialization attempt failed due error: EncryptionKeyHash verification failed.
Opnieuw installeren van de 6.8.0.16325 en het werkt weer, tot de dag erna...
Heb Windows 10

* Titel van je topic aangepast voor een beter zoekresultaat *
icon

Beste antwoord door jorisbo 27 november 2017, 19:48

Hallo, bleek niet oplosbaar na een hoop gereset nog steeds hetzelfde. Nieuw account aangevraagd was snelste oplossing.
gr Joris
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Mijn KPN Backup online werkt niet meer sinds KPN update vorige week.
Na veel puzzelen ben ik erachter build 6.8.0.16325. (welke de enige is die ik kan downloaden) werkt wel.
Maar deze doet de dag erop uit zichzelf een update naar build 6.8.0.17235
En dan stopt het. Aanmelden werkt niet , fout is:
Previous initialization attempt failed due error: EncryptionKeyHash verification failed.
Opnieuw installeren van de 6.8.0.16325 en het werkt weer, tot de dag erna...
Heb Windows 10

Hallo @jorisbo,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Vervelend om te lezen, dat je de laatste tijd problemen hebt met (auto-updates) Back-up Online in Windows 10. De laatste versie van Back-up Online - Workstation 100 - is inderdaad 16.8.0 (Build 17235).


Als eerste zou ik je willen vragen, om mij even aan te geven welke versie van Windows 10 je hebt geïnstalleerd. Dit i.v.m. de laatste Windows 10 Fall Creators Update 1709!

Dit kun je eenvoudig opvragen en controleren door het volgende even te doen:
1. Gebruik je Windows toets op je toetsenbord;
2. Type vervolgens winver in het zoekvenster;
3. Druk op Enter

Je krijgt dan onderstaand scherm te zien:


OF

Windows 10 waarschuwt u wanneer de Fall Creators Update beschikbaar is voor uw apparaat. Wanneer de update gereed is, wordt u gevraagd een tijdstip te kiezen voor de installatie als u nu geen tijd hebt. Na de installatie is op uw apparaat Windows 10 versie 1709 geïnstalleerd. Als u wilt weten welke versie van Windows 10 momenteel op uw apparaat wordt uitgevoerd, selecteert u de Startknop en vervolgens Instellingen  > Systeem > Info.
bron: Microsoft

Je krijgt dan onderstaand scherm te zien:


Ik verneem graag even van je welke versie van Windows 10 je gebruikt i.c.m. met Back-up Online, dan kan ik in de juiste versie van Windows 10 eventueel - indien nodig - wat scenario's voor je gaan testen.

Heb een fijne dag! 😎
Hallo
Ik heb Windows 10 / 1703 build 15063.674
gr Joris
Reputatie 7
Hallo
Ik heb Windows 10 / 1703 build 15063.674
gr Joris

Hallo @jorisbo,

Bedankt voor je supersnelle reactie!

Je hebt dus - gelukkig - nog niet de Windows 10 Fall Creators Update geïnstalleerd!

Omdat ik in je 1e bericht ook lees, dat er een probleem is met de encryptiesleutel - licentie - voor Back-up Online, probeer je hoogstwaarschijnlijk een andere versie van Back-up Online te installeren dan waarmee je aanvankelijk ooit bent ingestapt.

Er is namelijk een groot verschil tussen de langzaam uitgefaseerde "Fair Use Policy" versie en de nieuwste versie "Workstation 100 of veelvoud van 100 GB's". De eerst genoemde is de versie voor het maken van een onbeperkte data back-up, De laatste is de nieuwe versie, je betaalt per data back-up van 100GB.

Dus 1TB = 10 x euro 6,00 (exl. BTW) per 100 GB! = euro 60,00. Voor de oude versie betaalde je euro 6,00 (excl. BTW) voor een ongelimiteerde data back-up.

Hoelang ben je al klant van KPN Back-up Online en zou je hier ook even een schermafdruk van jouw versie - zie mijn schermafdruk - van Back-up Online willen delen?

Wellicht kan het @Forum Team dat ook even extra - administratief - voor je checken, zodat we samen weten met welke versie je ooit bent ingestapt.

Je licentiesleutel is namelijk 1:1 gekoppeld aan de versie van Back-up Online.

Heb een fijne avond! 😎
Hallo Berend

ik ben aangesloten van 27 december 2008 met drie werkplekken, ik vermoed dan in de 'oude backup online'.
screenshot van de software kan ik niet maken want die start niet meer op, in bijlage een screenshot van configuratiescherm met het versienummer.
De oorspronkelijke mail met de persoonlijke gegevens en encryptiesleutel deel ik niet op een forum.
Mijn backup is 70gb dus dat valt ook nog onder de 100gb
Als ik de vorige build installeer (die je nog steeds kan downloaden bij kpn) dan doet hij het ook weer

Groet Joris
backupUP log
[2017-11-10 08:32:41.390420] [l] [07824] Logging started: BackupUP, version 16.8.0.17235 (#cdf4f0822e-4155), at 'https://cloud1.kpnbackup.com:443' as 'XXXXXXXXXX'
[2017-11-10 08:32:41.406446] [l] [07824] {update} Command processing started.
[2017-11-10 08:32:42.507221] [e] [07824] {update} Command line processing failed (101): Command `update' failed: [62.41.58.191:443] Peer certificate cannot be authenticated with known CA certificates
[2017-11-10 08:32:42.511219] [l] [07824] Logging finished: BackupUP, version 16.8.0.17235 (#cdf4f0822e-4155), at 'https://cloud1.kpnbackup.com:443' as 'XXXXXXXXX'
backupFP log

[2017-11-10 08:41:14.103976] [w] [05744] Operation on management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed. Error: [Management Service] Server error : You have reached the limit of requests. Please try again later. (104)
[2017-11-10 08:41:31.893705] [w] [05744] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-11-10 08:41:34.035401] [w] [05744] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-11-10 08:41:36.073792] [w] [05744] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-11-10 08:41:38.242146] [w] [05744] Failed to update remote connection gateway endpoint : Unable to pick available address: no addresses found
[2017-11-10 08:41:38.680686] [w] [05744] Operation on management node (cloud1.kpnbackup.com:443) failed. Error: [Management Service] Server error : You have reached the limit of requests. Please try again later. (104)
Reputatie 7
Hallo Berend

ik ben aangesloten van 27 december 2008 met drie werkplekken, ik vermoed dan in de 'oude backup online'.
screenshot van de software kan ik niet maken want die start niet meer op, in bijlage een screenshot van configuratiescherm met het versienummer.
De oorspronkelijke mail met de persoonlijke gegevens en encryptiesleutel deel ik niet op een forum.
Mijn backup is 70gb dus dat valt ook nog onder de 100gb
Als ik de vorige build installeer (die je nog steeds kan downloaden bij kpn) dan doet hij het ook weer

Groet Joris

Goedemorgen @jorisbo,

Bedankt weer voor je snelle en inhoudelijke reactie, dat kan ik altijd erg waarderen!

Natuurlijk heel verstandig - ik vraag er zelf ook nooit om - om je licentiesleutel hier op ons openbaar Forum te delen! Goed dat je - gedeeltes - beide logfiles ook al even hier deelt, daar komen we zeker weer een stuk verder mee.

Ik ga zo direct die logs van je nader bestuderen en voor je uitzoeken wat jouw issue zou kunnen veroorzaken.

Zou je zelf in de tussentijd even een snelheidstest vanuit Back-up Online willen willen doen en het resultaat daarvan - kopieer gegevens knop - hier willen delen, dan kunnen we nml ook checken waar de connectie naar en vanuit het KPN Data Center eventueel stokt. Daar staan verder geen privacy gevoelige gegevens in!

Wordt vervolgd... 😎
Om een verbindingstest te kunnen doen heb ik de oude versie weer moeten installeren. Bijgaand een verbindingstest van zojuist en eentje van paar dagen geleden op andere locatie. Maar dus beiden voor de oude versie van de software die wel nog werkt. Na de update komen pas de meldingen over encryptiesleutel.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @jorisbo,

Ik zie dat u samen met Berend bezig bent om het probleem te achterhalen. Op verzoek van Berend spring ik even in en help ik graag mee. Om het een en ander te controleren heb ik een aantal gegevens van u nodig.

Wilt u mij in een privébericht uw klantnummer, het geregistreerde mailadres, de licentie code die u gebruikt heeft en de naam van de contractant/bedrijf sturen?
Reputatie 7
Om een verbindingstest te kunnen doen heb ik de oude versie weer moeten installeren. Bijgaand een verbindingstest van zojuist en eentje van paar dagen geleden op andere locatie. Maar dus beiden voor de oude versie van de software die wel nog werkt. Na de update komen pas de meldingen over encryptiesleutel.
Goedemorgen @jorisbo,

Ik ben nog even voor je aan het puzzelen geweest! Kun je iets meer vertellen over je drie werkplekken?

1. Welke versie van Windows heeft elke afzonderlijke PC/Laptop werkplek?

2. Heb je Back-up Online van een van de werkplekken laten migreren - via een upgrade met ook een nieuw daaraan gekoppelde licentiesleutel - van de oude "FUP" naar de nieuwe "Workstation 100" versie?

3. Heb je voor alle drie - verschillende Windows 10 PC/ Laptops - de werkplekken een eigen Back-Up Online abonnement met een eigen unieke licentiesleutel?

4. Heb je voor de drie werkplekken - indien het verschillende versies van Back-up Online zijn - ook voor elk de juiste licentiesleutel gebruikt, die bij de "FUP" of "Workstation 100" versie hoort?

Ik verneem graag weer even van je.

Heb een fijn weekend. 😎
Hallo Berend
1. 2x w10 en 1x mac. De mac doet het sowieso, mijn w10 doet het niet na auto update. De andere w10 weet ik niet, is pc is van collega, lijkt me ook niet zo relevant.
2. ik heb niks laten migreren, op geen enkele van de drie. Het auto update mechanisme van de software doet dat. Je hoeft dan ook geen licentiesleutels in te vullen.
3. Ik heb twee abbonementen, en 3 sleutels. Het abonnement waarop het misgaat is degene met 1 sleutel
4. Als het werkt met build 16325 en niet meer na de auto update van build 17235 dan neem ik aan dat ik het goed invul. Op dit moment werkt het weer, om een of andere reden is de auto update nog niet in gang geschoten. Wil je visual? doen we een teamviewer op skype? groet Joris, dank voor je hulp
Reputatie 7
Hallo Berend
1. 2x w10 en 1x mac. De mac doet het sowieso, mijn w10 doet het niet na auto update. De andere w10 weet ik niet, is pc is van collega, lijkt me ook niet zo relevant.
2. ik heb niks laten migreren, op geen enkele van de drie. Het auto update mechanisme van de software doet dat. Je hoeft dan ook geen licentiesleutels in te vullen.
3. Ik heb twee abbonementen, en 3 sleutels. Het abonnement waarop het misgaat is degene met 1 sleutel
4. Als het werkt met build 16325 en niet meer na de auto update van build 17235 dan neem ik aan dat ik het goed invul. Op dit moment werkt het weer, om een of andere reden is de auto update nog niet in gang geschoten. Wil je visual? doen we een teamviewer op skype? groet Joris, dank voor je hulp

Hallo @jorisbo,

Graag gedaan Joris, ik help je graag verder met het oplossen van je issue.

Bingo!

Je hebt dus twee abonnementen voor Back-up Online met 3 licentiesleutels voor 2 PC's en 1 Mac. Mijn voorzichtige conclusie in jouw specifieke geval is, dat er administratief - in de Client Manager voor Back-up Online - op de KPN NLDC Server - iets niet in orde is en je daarom dan ook die EncrytionKeyHash error krijgt.

Ik heb jouw issue dan ook nu per direct geëscaleerd naar het @Forum Team verzonden.

NOTE! Omdat ik geen medewerker ben van KPN - privacy en veiligheid staan bij mij als Mastermind en KPN natuurlijk zelf ook, met stip op #1 - moet ik je helaas teleurstellen, door je aanbod voor een Skype of TeamView sessie af te slaan. Ik vertrouw op je begrip voor mijn zienswijze hierover.

Ik adviseer dan ook altijd om dit alleen met de 2e lijns helpdesk medewerkers van KPN zelf te doen!

Je kunt er op vertrouwen dat @Rick S. je issue maandag aanstaande administratief voor je heeft uitgezocht. Hij kan dan ook intern de verder benodigde acties uit gaan zetten. Had je nog wel even zijn vraag beantwoord in een PB?

Nog even geduld AUB...!

Heb een fijn weekend! 😎
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @BerendDeMeyer & @jorisbo,

Ik ben op onderzoek gegaan en ben weer een stuk wijzer geworden.
In de back-end van Back-up Online heb de verschillende licenties nagelopen en geconstateerd dat de licenties van de Mac en uw collega werken. Daarnaast krijg ik het vermoeden dat de foutmelding die u krijgt bij de automatische update een bug in het systeem betreft. Om dit verder te laten onderzoeken en op te laten lossen heb ik een ticket uitgezet naar het technisch team. Ze hebben 16 kantooruren de tijd om de code te kraken en nemen dan contact met je op. Let op, als mijn collega belt is dit vanaf een privénummer. Zij bellen u op uw mobiele telefoonnummer eindigend op 3898.

Geeft u ons een gil als u gebeld bent door mijn collega?
Reputatie 7
Bedankt voor je hulp zover @Rick S.!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemorgen @jorisbo en @Rick S.!

Ik ben even benieuwd wat de status is van jouw issue, door je te vragen of je al gebeld bent door de collega van Rick? Zo ja, heeft zij/hij je kunnen helpen met het oplossen van je issue met Back-up Online?

Ik verneem dat graag even van je. Bedankt ook alvast voor je moeite om even een terugkoppeling te geven in je topic hier op het Forum, hoe e.e.a. door de medewerker van KPN is opgelost voor je.

Tips & Trics zijn natuurlijk altijd van harte welkom hier op ons Forum, want daar leren we tenslotte allemaal weer van!

Heb een fijne dag! 😎
Hallo, bleek niet oplosbaar na een hoop gereset nog steeds hetzelfde. Nieuw account aangevraagd was snelste oplossing.
gr Joris
Reputatie 7
Hallo, bleek niet oplosbaar na een hoop gereset nog steeds hetzelfde. Nieuw account aangevraagd was snelste oplossing.
gr Joris

Goedenavond Joris!

Hartelijk bedankt voor je terugkoppeling m.b.t. de uiteindelijke oplossing! Fijn om te lezen dat je weer gebruik kunt maken van Back-up Online. Altijd weer een goed gevoel als je weet dat je kostbare data veilig is.

Met wie van het Back-up Online Cloud Team heb je telefonisch contact gehad? Dan vraag ik bij haar/hem toch ook nog even na, wat nou precies de oorzaak - uiteraard deel ik hier alleen zaken van technische aard - was van jouw probleem Ik hecht er waarde aan, dat ik dat hier op ons Forum ook kan delen met de overige leden van ons Forum!

Mocht je ooit in de toekomst toch nog een probleem ervaren met Back-up Online, dan weet je ons hier op het Zakelijk KPN Forum vast en zeker wel weer te vinden!

Heb een fijne avond! 😎

Reageer