Vraag

Acronis gedoe

  • 23 March 2022
  • 11 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo,

Na jarenlang naar volle tevredenheid BOL te hebben gebruikt raak ik ernstig gefrustreerd door Acronis.
Het doet niet wat het moet doen, enkel foutmeldingen en zeer onduidelijke gebruikersinterface met veel te veel functies.

Ik heb geen idee wat er fout gaat. Graag wil ik met een medewerker samen door de instellingen lopen zodat het weer loopt.
AUB geen vragen stellen maar even meekijken dus.

Bvd.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Mike van der Hulst,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat balen om te lezen dat je er niet helemaal uit komt met Acronis. We helpen je graag om dit op te lossen. Ik wil er voor zorgen dat een van onze specialisten contact met jou opneemt om alles door te nemen en de foutmeldingen te verhelpen. Hiervoor wil ik graag weten wat voor foutmeldingen je precies krijgt en waar je verder tegen aan loopt. 

Daarnaast ontvang ik graag een privé bericht met een mobiel nummer en een mailadres, zodat ik hiermee een ticket voor de specialisten aan kan maken. 

Ook ik ervaar sinds het begin van de (gedwongen) overstap naar Acronis een groeide hekel aan het pakket.

Het is omslachtig, gebruiksONvriendelijk, in het Engels, we wonen toch in Nederland?

Nu worden er w.s. vanaf vandaag, na een maand lang ploeteren om mijn machine ‘on line’ te krijgen, geen backups meer gemaakt.

Ik vraag mij af:

  • hoe dat kan
  • wat de oorzaak is
  • hoe dit kan worden opgelost.

De handleiding is ruim 500 pagina's groot, dat kan ik allemaal niet doorlezen op zoek naar een antwoord.

Ondanks de zoekfunctie in mijn PDF reader, weet ik ook niet waar ik naar moet zoeken.

Bijgaande afbeelding is alles wat ik de afgelopen maand als mededeling heb ontvangen.

Telefonisch of via Email, geen contact te krijgen of vergeten wachtwoorden herstellen.

Ik denk er serieus over na het abonnement dan maar te stoppen!

Graag een reactie via Email

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @JPL Electrical Designer 

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat frustrerend dat er geen back-ups meer gemaakt worden en de verbinding met deze machine verbroken is. Wat heb je tot nu toe geprobeerd om de verbinding met de machine te herstellen? 

Het probleem zit niet in mijn machine, maar in het feit dat dit ‘vanzelf’ lijkt te zijn opgetreden.

Ik heb de normale internetverbinding, dus daaraan kan het niet liggen.

Het pakket heeft kennelijk eigenhandig aangepast, waardoor het de verbinding met mijn machine heeft verloren.

Het is in elk geval voor mij een goede reden om er serieus over te denken de stekker er dan zelf maar uit te trekken en het abonnement te beeindingen.

De service en support vanuit Acronis is in elk geval belabberd!

Dit is alles wat ik erover teweten kan komen en verder: Veel succes ermee! 

 

Dus graag een antwoord op het grootste probleem: Hoe krijg ik mijn machine weer ‘ONLINE’.

Het maakt mij niet uit hoe want ik kan in de 500+ bladzijden van de handleiding hier nl. nergens iets over lezen, laat staan dat ik het kan vinden, want waar moet je op zoeken?

Dus:

Stap 1. Doe dit

Stap 2: Doe dat

Etc.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @JPL Electrical Designer,

Bedankt voor de antwoorden! 
Mijn vraag was overigens wat je tot nu toe geprobeerd hebt om de machine weer online te krijgen. Zonder daarmee conclusies te trekken of het aan de machine of aan de internetverbinding ligt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen specialist op het gebied van Acronis ben, dus ik wil graag een ticket aanmaken voor de specialisten. Zij hebben hier natuurlijk een oplossing voor en kunnen je direct wat meer uitleg geven. 

Ik ontvang daarom graag een privé bericht met daarin het klantnummer van het abonnement, een mobiel telefoonnummer waar je op te bereiken bent en een mailadres. 

Beste Rick,

Dank voor je bericht.

Maar hoe kan ik je een privebericht sturen?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Je hebt eerder al een automatisch privé bericht van mij ontvangen, dus daar kan je op reageren. 

Beste Rick,

*gemodereerd* 

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor de gegevens Jan! 
Ik heb zojuist een ticket voor de specialisten aangemaakt. Aan de hand van het ticket wordt er contact met je opgenomen. Het referentienummer van het ticket is 00498213. 

Je hebt de gegevens overigens wel openbaar gestuurd. Ik haal de gegevens hier weg en zet ze in een privé bericht naar jou, zodat ik er bij kan als het nog nodig is. 

Reageer